Ψίθυροι και φωνές, κλεφτές ματιές και επίμονα βλέμματα, σκουντήματα στον διπλανό και δείξιμο με το δάχτυλο, αλλά και με μια ερώτηση σε όλους τους τόνους: «Τι μάρκα είναι αυτό το αυτοκίνητο;».
Αυτές τις πρωτόγνωρες καταστάσεις ζήσαμε τις μέρες που συμβιώσαμε στους ελληνικούς δρόμους με το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Kia EV6.
Η κορεάτικη εταιρεία «κέντησε» πάνω του ότι αφορά το ντιζάιν και την τεχνολογία, επομένως της οφείλουμε με τη σειρά μας ένα κείμενο «σταυροβελονιά» για το πιο ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα της.
Σμιλευμένο με τέχνη
Πληθωρικό, φουτουριστικό, εξωπραγματικό, γεμάτο σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Το λευκό EV6 των φωτογραφιών που είχαμε στη διάθεση μας εκφράζει ακόμα πιο έντονα το δυναμισμό του, χάρη στη σπορτίφ εξοπλιστική έκδοση GT-Line.
Ένας από τους πολλούς λόγους που δεν του επιτρέπουν να περνάει από πουθενά απαρατήρητο είναι οι σεβαστές του διαστάσεις. Μήκος 4.695 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.550 χλστ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 160 χλστ.
Το εμπρός καπό κάνει «βουτιά» προς τα κάτω, τονίζεται με δυο «νευρώσεις» και στο χείλος του τοποθετήθηκε το ανανεωμένο λογότυπο της Kia. Στο προφίλ του ξεχωρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, οι μεγάλοι τροχοί 20 ιντσών, οι εντοιχισμένες στο αμάξωμα χειρολαβές θυρών με αισθητήρα προσέγγισης που ξεπροβάλλουν όταν πλησιάσεις, οι στενές γυάλινες επιφάνειες και η πλατιά αεροτομή οροφής στα δυο κάτω άκρα της οποίας υπάρχει φωτισμός!
Οι καμπύλες κυριαρχούν στο πίσω τμήμα του EV6, ενώ το πλάτος του τονίζεται με τη λεπτή ενιαία μπάρα των φωτιστικών σωμάτων που αγγίζει μέχρι και τα πίσω φτερά (ειδικά το βράδυ τα φώτα κάνουν ένα ωραίο παιχνίδι). Παράλληλα το σχήμα που έχει δοθεί στην πόρτα του χώρου αποσκευών αφήνει coupe «υπονοούμενα».
Χώροι και τεχνολογία
Ρηξικέλευθο είναι και το εσωτερικό του EV6, το οποίο δε φλερτάρει απλά με την premium κατηγορία, αλλά σχεδόν την έχει κατακτήσει. Το ψηφιακό και οδηγοκεντρικό κόκπιτ απαρτίζεται από δυο εφαπτόμενες κυρτές οθόνες, αμφότερες 12,3 ιντσών, η μια για τον πίνακα οργάνων και η άλλη για τα σύστημα πολυμέσων.
Το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι έχει δυο ακτίνες και το ανανεωμένο λογότυπο της Kia, ενώ η φαρδιά αιωρούμενη κεντρική κονσόλα απελευθερώνει από κάτω της άφθονο αποθηκευτικό χώρο, ακόμα και για μια μεγάλο backpack.
Στα highlights συμπεριλαμβάνεται το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλει στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό χρήσιμες πληροφορίες, η επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone, το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση (R,N,D) του οχήματος (κιβώτιο μονής σχέσης) και τα εικονίδια αφής κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς.
Τα πλαστικά αγγίζοντας τα δεν τα αισθάνεσαι μαλακά, ικανοποιούν όμως απολυτά την αφή και την όραση, με τη συνολική ποιότητα κατασκευής να λαμβάνει υψηλό βαθμό. Στην πίσω σειρά καθισμάτων φαίνεται ξεκάθαρα το όφελος από το μεγάλο μεταξόνιο (2.900 χλστ.), καθώς οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους, ενώ διευκολύνει το εντελώς επίπεδο κεντρικό δάπεδο και το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών.
Σημειώστε ακόμα ότι ρυθμίζεται η κλίση για τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Επίσης οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων διαθέτουν ενσωματωμένες θύρες USB-C και το σχήμα τους επιτρέπει να κρεμάσεις το σακάκι σου. Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ μπορεί να σου φανεί ρηχό, ωστόσο έχει διπλό δάπεδο και χωρητικότητα 490-520 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.300 λίτρα.
Δυο ηλεκτροκινητήρες
Στη προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε το ισχυρότερο αυτή τη στιγμή EV6 με συνδυαστική ισχύ 325 ίππων. Αυτή πηγάζει από δυο ηλεκτροκινητήρες, με το μπροστινό να αποδίδει 101 ίππους και 255 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 225 ίππους και 350 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα και τετρακίνηση.
Η αστείρευτη συνδυαστική ροπή των 605 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη, όπως συμβαίνει στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ αν ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport και εκκινήσεις πατώντας δυνατά το γκάζι, πραγματικά τρομάζεις από την εκτίναξη του EV6. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λες και το χτυπάει ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ευφάνταστη αυτή η περιγραφή…
Τοποθετημένη στο δάπεδο είναι η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου του EV6, η οποία έχει χωρητικότητα 77,4 kWh. Mε μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται μικτή αυτονομία 484 χλμ. Η συγκεκριμένη αυτονομία δεν επέχει σημαντικά από την πραγματικότητα, καθώς είδαμε 442 χλμ., αλλά με τον κλιματισμό απενεργοποιημένο και επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco.
Yπάρχει δυνατότητα φόρτισης 400V και 800V, έτσι το EV6 μπορεί να φορτίσει από το 10-80% σε μόλις 18 λεπτά όταν συνδεθεί με ταχυφορτιστή 350 kW (από 230V 32 ώρες και 45 λεπτά, από 11 kW 7 ώρες και 20 λεπτά, από 50 kW 73 λεπτά). Εννοείται ότι η αυτονομία επηρεάζεται επίσης από το αν έχεις βαρύ δεξί πόδι και από τον αν κινείσαι μέσα στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο. Mε χαλαρό στυλ οδήγησης πάντως είναι επιτεύξιμη και η επίσημη μέση κατανάλωση ενέργειας των 18 kWh/100 χλμ.
Ένα «κόλπο» για απόδοση είναι να ενεργοποιήσεις το μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Τότε ενεργοποιείται και το i-Pedal που σου επιτρέπει να οδηγείς το EV6 με ένα μόνο πεντάλ (όσο πατάς γκάζι επιταχύνει και όσο το αφήνεις επιβραδύνει).
Στο δρόμο
Η αρκετά καλή περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει η θέση οδήγησης διευκολύνει τις βόλτες (αθόρυβες με μηδενικές εκπομπές ρύπων) μέσα στην πόλη με το πληθωρικό EV6, όμως θα θέλαμε το τιμόνι να κόβει λίγο περισσότερο στις μανούβρες (κύκλος στροφής 5,81 μέτρα).
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το τιμόνι (κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση) παρέχει καλή πληροφόρηση, χωρίς να ξεχωρίζει για την ακρίβεια του, η οποία πάντως ενισχύεται με το Sport πρόγραμμα οδήγησης. H ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά με μονό κάτω βραχίονα και πολλαπλών συνδέσμων 5 σημείων πίσω) συμβάλει σημαντικά στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης απορροφώντας ότι μπορεί να διαταράξει την άνεση των επιβατών.
Στον αυτοκινητόδρομο και στις δρόμους με στροφές αποδεικνύονται τα οφέλη που προσφέρει η πλατφόρμα E-GMP πάνω στην οποία έχει δομηθεί το EV6. Σταθερό, ασφαλές με αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω 345 χλστ.) παρά την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς τάσεις πλεύσεις στις υψηλές ταχύτητες, ενώ το επίπεδο πρόσφυσης αυξάνει η τετρακίνηση. Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο άνω των 2 τόνων (2.015 κιλά) η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δευτ. εντυπωσιάζει, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 188 χλμ./ώρα.
Συμπέρασμα
Ακόμα και οι επιφυλακτικοί της ηλεκτροκίνησης θα γοητεύουν από την αυτονομία, τους χρόνους φόρτισης, τη δύναμη, την οδική συμπεριφορά, τη σχεδίαση, την τεχνολογία και τους χώρους του EV6. Με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το κίνητρο ηλεκτροκίνησης (2.000 ευρώ) της Kia η τιμή του τετρακίνητου EV6 με τους 325 ίππους διαμορφώνεται στα 49.990 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Titanium και στα 53.190 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση GT-Line.