Mε το νέο Kia EV9 είχαμε το πρώτο μας ραντεβού στη Φρανκφούρτη, η οποία μας εξέπληξε με τον ηλιόλουστο καιρό της, Μάιο μήνα.
Ωστόσο οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν όσο ανακαλύπταμε, κατά τη διάρκεια της στατικής παρουσίασης, τη νέα ναυαρχίδα στο στόλο της κορεάτικης εταιρείας, η οποία ετοιμάζεται να «σαλπάρει» στα χαρτογραφημένα πλέον για την ίδια, «νερά» της ηλεκτροκίνησης.
Πληθωρική σιλουέτα
Το νέο Kia EV9 μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ είναι αδύνατον να το προσπεράσεις, χωρίς να θαυμάσεις τις άφθονες στιλιστικές του λεπτομέρειες. Διακρίνεται για τις «καθαρές» γραμμές με έντονες ακμές στα σημεία, ενώ το αισθητικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται στιβαρό, αρμονικό και συνάμα φουτουριστικό.
Οι αναλογίες του νέου EV9 επιβεβαιώνουν την κατάταξη του στην κορυφή της ιεραρχίας, στο στόλο της κορεάτικης εταιρείας. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα Global Modular Platform (E-GMP) για ηλεκτρικά οχήματα της Kia, έχει μήκος 5.010 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.755 χλστ. Στέκεται μπροστά σου περήφανο και επιβλητικό, ενώ πατάει σε τροχούς 19, 20 ή 21 ιντσών. Παρατηρήστε τα τονισμένα φτερά με τριγωνικές δομές, τα πολύγωνα τόξα των φτερών, τη μακριά γραμμή οροφής και τις εντοιχισμένες στο αμάξωμα χειρολαβές των θυρών.
Εκφράζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Opposites United” (ενότητα των αντιθέτων) της Kia συνδυάζοντας γεωμετρικά αρμονικά στοιχεία από το φυσικό και υλικό κόσμο. Η όψη του καθηλώνει και εκφράζει τη νέα μάσκα ονόματι “Digital Tiger Face” της Kia που θα εφαρμοστεί σε μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα.
Τα πολυεπίπεδα κάθετα Led φώτα ημέρας (Star Map) πλαισιώνονται από μικρούς κυβικούς λαμπτήρες (Digital Pattern Lighting Grille) δίπλα σε κάθε προβολέα. Την ίδια αρχιτεκτονική ακολουθούν και τα λεπτά κάθετα πίσω Led φώτα.
Παρά το μέγεθος και τον όγκο του, το νέο EV9 επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,28, χάρη στην εφαρμογή πολλών προηγμένων τεχνικών. Σύμφωνα με την Kia, για πρώτη φορά τοποθέτησε ένα τρισδιάστατο κυρτό δάπεδο κάτω από το όχημα, ενώ βοηθούν επίσης οι αεροδυναμικοί τροχοί και οι καινοτόμες αεροκουρτίνες ενσωματωμένες στον μπροστινό προφυλακτήρα.
Ειδική μνεία αξίζει στη σπορτίφ έκδοση GT-Line, η οποία διαφοροποιείται με μαύρα γυαλιστερά ένθετα στους προφυλακτήρες, στις ράγες οροφής και στους τροχούς, ενώ η ψηφιακή φωτιζόμενη μάσκα ενσωματώνει ένα πιο δυναμικό μοτίβο.
XL χώροι
Ένας νέος κόσμος, όχι μόνο για το χρήστη, αλλά και για την Kia, ανοίγεται όταν εισέρχεσαι στην εντυπωσιακή καμπίνα του EV9. Το μακρύ μεταξόνιο των 3.100 χλστ. και το επίπεδο δάπεδο εξασφαλίζει άπλετους χώρους για 6 ή 7 επιβάτες, αλλά και πληθώρα δυνατοτήτων εσωτερικής διαμόρφωσης για τις τρεις συνολικά σειρές καθισμάτων (το πρώτο ηλεκτρικό Kia με τρεις σειρές καθισμάτων).
Διαπιστώσαμε πόσο αναπαυτικά είναι τα εμπρός καθίσματα, ενώ η δεύτερη σειρά για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό όχημα, προσφέρει διαφορετικές επιλογές καθισμάτων. Τυπική διάταξη, λειτουργία χαλάρωσης όπως και στα μπροστινά καθίσματα που σου επιτρέπει να ξαπλώσεις π.χ όταν φορτίζει το όχημα, θέσεις για τρεις επιβάτες ή δυο ανεξάρτητα μεταξύ τους καθίσματα, τα οποία περιστρέφονται 180 μοίρες για συνομιλίες πρόσωπο με πρόσωπο με τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους θύρες φόρτισης και ποτηροθήκες.
Το πορτμπαγκάζ νέου EV9 έχει χωρητικότητα έως 828 λίτρα, ενώ έξτρα χώρος 90 ή 52 λίτρα (στην πισωκίνητη και τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα) για αποσκευές προσφέρεται κάτω από το εμπρός καπό.
Το ντιζάιν στα ενδότερα χαρακτηρίζεται μινιμαλιστικό, εργονομικό και με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, με το μεγάλο και βαθύ κεντρικό υποβραχιόνιο να ξεχωρίζει, ενώ προσφέρονται έξι διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί.
Μέσα από το EV9 η Kia κάνει ένα σημαντικό βήμα στη χρήση πιο φιλικών προς το περιβάλλον και βιώσιμων υλικών όπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο και φυσικά έλαια. Στόχος της Kia είναι να αυξήσει 20% το ποσοστό των ανακυκλωμένων πλαστικών που χρησιμοποιεί έως το 2030.
Σε ένα ενιαίο λεπτό πάνελ (Panoramic wide display) ενσωματώνεται η οθόνη 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων, στο κέντρο μια μικρότερη οθόνη 5 ιντσών και δίπλα της η οθόνη αφής, επίσης 12,3 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων (Connected Car Navigation Cockpit). Από κάτω της έχει τοποθετηθεί μια σειρά από κουμπιά αφής-κρυφού τύπου-για το start/stop, τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό της καμπίνας.
Πλούσια γκάμα
Πάμε τώρα να δούμε τη γκάμα με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και τις μπαταρίες τέταρτης γενιάς της Kia. H μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 76.1 kWh προσφέρεται αποκλειστικά στο Standard RWD EV9 (412 χλμ. αυτονομία), ενώ η μεγαλύτερη, χωρητικότητας 99.8 kWh, στο RWD Long Range EV9 (541 χλμ. αυτονομία) και στο τετρακίνητο AWD EV9 (480 χλμ. αυτονομία).
Η τετρακίνητη έκδοση χρησιμοποιεί ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, με τη συνδυαστική ισχύ και ροπή να φτάνει τους 384 ίππους (283 kW) και τα 600 Nm αντίστοιχα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,0 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 185 χλμ./ώρα.
Για ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα απόδοσης θα είναι διαθέσιμη αργότερα με μια προαιρετική λειτουργία Boost, μέσω του Kia Connect Store, αυξάνοντας τη ροπή στα 700 Nm και μειώνοντας το χρόνο για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα στα 5,3 δευτ.
Το Standard RWD EV9 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 218 ίππων (160 kW) και 350 Nm ροπής, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 8,2 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 185 χλμ./ώρα.
Ο μονός ηλεκτροκινητήρας στο RWD Long Range EV9 παράγει 203 ίππους (150 kW) και 350 Nm ροπής, ενώ χρειάζονται 9,4 δευτ, για τη επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα και εδώ να είναι 185 χλμ./ώρα.
Χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά γρήγορο σύστημα φόρτισης 800 Volt, η μπαταρία του οχήματος μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 239 χλμ. σε περίπου 15 λεπτά. Η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) μετατρέπει το EV9 σε power bank με τροχούς, καθώς η μπαταρία του παρέχει ενέργεια έως και 3,68 kW σε εξωτερικές ηλεκτρονικές συσκευές.
Προηγμένες τεχνολογίες
Περίοπτη θέση στη λίστα με τα τεχνολογικά συστήματα καταλαμβάνει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, Highway Driving Pilot (HDP), το οποίο θα είναι αργότερα διαθέσιμο σε αγορές όπου υφίσταται το απαραίτητο νομικό πλαίσιο. Με συνολικά δεκαπέντε αισθητήρες και δύο lidars ανιχνεύει διαρκώς το δρόμο σε οπτικό πεδίο 360 μοιρών, ώστε να αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις.
Το σύστημα Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) επιτρέπει στο EV9 να παρκάρει μόνο του σε μια προκαθορισμένη θέση χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, ο οποίος θα μπορεί να παραμένει μέσα στο όχημα ή να αποβιβάζεται και να δίνει εντολή για να ξεκινήσει η διαδικασία, μέσω του έξυπνου κλειδιού Digital Key 2. Το σύστημα RSPA 2 χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για την ανίχνευση εμποδίων, ενώ ελέγχει το γκάζι, το φρένο και τις αλλαγές ταχυτήτων.
Το σύστημα Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) αποτρέπει συγκρούσεις με διασταυρούμενα οχήματα, όταν το EV6 κινείται με την όπισθεν π.χ κατά τη έξοδο από μια κάθετη θέση στάθμευσης.
Σημειώστε ακόμα την ύπαρξη δέκα αερόσακων, τον έλεγχο «νεκρής» γωνίας Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), την υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας Lane Keeping Assist (LKA), τον περιοριστή ταχύτητας Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) και το Smart Cruise Control (NSCC) που βασίζεται στην πλοήγηση για ασφαλή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
Συμπέρασμα
Η Kia ετοιμάζεται για «ναυμαχία» με το νέο EV9, καθώς βάζει στο στόχαστρο premium ανταγωνιστές, οι οποίοι σίγουρα δε θα βρουν απέναντι τους μια «γαλέρα», αλλά ένα υπερσύγχρονο «κρουαζιερόπλοιο». Στη χώρα μας αναμένεται προς το τέλος του έτους, ενώ προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί του τιμές του.
https://youtu.be/bQHILMudXac