Η ενότητα των αντιθέτων προτάθηκε για πρώτη φορά στη δυτική άποψη από τον Ηράκλειτο και είναι η κεντρική κατηγορία της διαλεκτικής.
Δεν αποκλείεται οι σχεδιαστές της Kia να είχαν κάτι τέτοιο στο νου τους όταν εισήγαγαν το Opposites United ως σχεδιαστική φιλοσοφία -η ενότητα των αντιθέτων σχετίζεται με τη βαθύτερη έννοια της μη δυαδικότητας-, όμως είναι βέβαιο πως με το νέο EV9 έκαναν και πάλι τολμηρά βήματα, συνδυάζοντας αντιθέσεις με αρμονία.
Είναι το δεύτερο από την ταχέως αναπτυσσόμενη οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά παραγγελία της εταιρείας, συνδυάζοντας εντυπωσιακές προδιαγραφές απόδοσης με κορυφαία σχεδίαση και εξοπλισμό για να μπει σε άμεσο ανταγωνισμό με νέα SUV όπως η BMW και η Mercedes-Benz.
Ναι, καλά διαβάζετε, οι Κορεάτες θέλουν να συγκριθούν με κορυφαίες μάρκες, σήματα κύρους, «κτυπάνε την κορυφή».
Νέα σχεδιαστική εποχή
Μετά την ισχυρή «εισηγητική έκθεση» στον εξηλεκτρισμό της Kia, του EV6 που έχει αξιολογηθεί ως το πιο αξιόπιστο ηλεκτρικό στη Β.Αμερική, το EV9 προαναγγέλλει την αρχή μιας τολμηρής νέας σχεδιαστικής εποχής για την εταιρία, καθώς προχωρά με τη φιλόδοξη στρατηγική «Plan S» να λανσάρει άλλα 13 EV έως το 2027.
Το αμιγώς ηλεκτρικό με τρεις σειρές καθισμάτων (6-7θέσεις) θα είναι το πιο ακριβό μοντέλο της Kia μέχρι σήμερα, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα -έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το SUV Telluride της αμερικανικής αγοράς.
Τιμές: Οι πλήρεις λεπτομέρειες γύρω από την τιμολόγηση θα αποκαλυφθούν το τρίτο τρίμηνο του 2023, αλλά μια τάξη μεγέθους σε πολλές αγορές εκτιμάται μεταξύ 68.000-91.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση.
Παρότι το αυτοκίνητο έχει αποκαλυφθεί πλήρως μέσα και έξω, η Kia παραμένει αυστηρή ως προς τις επιδόσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές, αν και δεδομένης της μέγιστης εμβέλειας των 542 χλμ και του γεγονότος ότι έχει περίπου 200 χλστ μεγαλύτερη απόσταση από τροχό σε τροχό, σε σχέση με το EV6, αναμένεται ότι η μέγιστη χωρητικότητα της μπαταρίας θα είναι της τάξης των 100 kWh στο λανσάρισμα του μοντέλου.
Και με ταχεία φόρτιση
Επειδή το EV9 μοιράζεται την εξοπλισμένη με 800V πλατφόρμα E-GMP με το EV6 και το ομόσταυλο Hyundai Ioniq 5, θα έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης στα 350 kW για να προσφέρει αυτονομία 100 χλμ σε μόλις έξι λεπτά και θα διατίθεται με στάνταρ λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης Vehicle-to-Load (V2L).
Το EV9 θα έχει την επιλογή συστήματος κίνησης στους πίσω και στους τέσσερις τροχούς με μια συγκεκριμένα επίπεδα εξοπλισμού στη βάση, μια παραλλαγή GT-Line S με δύο μοτέρ και προβλεπόμενο χρόνο για το 0-100 χλμ/ώρα σε 5 δευτερόλεπτα. Ένα πληρέστερο EV9 GT θα ακολουθήσει από κοντά για να ανταγωνιστεί τα BMW iX M60 και Mercedes-AMG EQS SUV, ενισχύοντας δυνητικά την ισχύ πέρα από τους 577 ίππους του πιο «καυτού» EV6.
Πρέπει να σημειωθεί πως είναι το πρώτο ολοκαίνουργιο Kia που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου υπό την επίβλεψη του πρώην στυλίστα της BMW, Καρίμ Χαμπίμπ, ο οποίος εξήγησε ότι όλα τα μελλοντικά μοντέλα θα συνδέονται προφανώς οπτικά, χωρίς η μάρκα να ακολουθεί μια προσέγγιση «ρωσικής κούκλας» (μπάμπουσκα) στη γκάμα της.
Ακόμη, καταγράφουμε από την ενημέρωση της εταιρίας, ότι το μακρύ μεταξόνιο και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών μοντέλων έχουν διευκολύνει τη δημιουργία γενναιόδωρου χώρου για όλους τους επιβάτες ώστε να συνδέονται και να χαλαρώνουν με άνεση lounge style και στις τρεις σειρές καθισμάτων. Το EV9 προσφέρεται σε 6θέσια και 7θέσια διάταξη, με χαρακτηριστικά καθισμάτων που διασφαλίζουν χώρο και άνεση για όλους τους επιβάτες χωρίς να εστιάζει όλη του την προσοχή μόνο στον οδηγό.
Ειδικότερα, οι επιβάτες που κάθονται στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν ταυτόχρονα να ξαπλώσουν τα καθίσματα τους για να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν όταν το EV9 φορτίζει. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να περιστραφούν αβίαστα κατά 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να έχουν επαφή και να επικοινωνούν με αυτούς που κάθονται στην τρίτη σειρά. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς προσφέρουν επίσης ποτηροθήκες και σημεία φόρτισης για φορητές συσκευές.
Ενδιαφέρον: Το ανοιχτό και πανοραμικό ταμπλό εκτείνεται από το τιμόνι μέχρι το κέντρο του αυτοκινήτου ενώ οι 2 οθόνες αφής 12,3 ιντσών βελτιώνουν την ψηφιακή εμπειρία, προσφέροντας πολύ εύκολα τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος διασφαλίζοντας ότι τα φυσικά κουμπιά διατηρούνται στο ελάχιστο.
Η κεντρική κονσόλα είναι εξοπλισμένη με άφθονες επιλογές αποθηκευτικών χώρων, συμπεριλαμβανομένης μιας ευρύχωρης θήκης που βρίσκεται στη βάση της. Οι πόρτες της κεντρικής κονσόλας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσθέτουν επιπλέον στη συνολική φινέτσα του εσωτερικού χώρου.
Τέλος, η εκτεταμένη οθόνη υψηλής ευκρίνειας ενσωματώνει την οθόνη πλοήγησης και τηλεματικής (AVNT) ενισχύοντας την ικανότητα των επιβατών να αλληλεπιδρούν με τον ψηφιακό κόσμο. Κάτω από την οθόνη AVNT, μια σειρά από κουμπιά αφής κρυφού τύπου παρέχει λειτουργία start/stop μαζί με AVNT και έλεγχο θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού (HVAC).