H Kia δείχνει το δρόμο στην κατηγορία των SUV με το EV9, που συνδυάζει πολυτέλεια, άνεση και χώρους σε μέγιστο βαθμό.
Η κορεατική εταιρεία με το πολυτελές EV9 έχει διαβάσει σωστά τις εξελίξεις, καθώς έχει επενδύσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς ωστόσο να έχει παραμελήσει τα συμβατικά. Απόδειξη αυτού είναι η δημιουργία της πλατφόρμας E-GMP (Electric Global Modular Platform) που επάνω της θα «χτιστούν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κορεάτικης εταιρείας. Έτσι μετά το EV6, το EV9 είναι το δεύτερο μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας που βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, ενώ έπεται και συνέχεια, αφού έχουν ήδη αποκαλυφθεί τα πρωτότυπα EV3, EV4 και EV5.
Kia: Το EV9 θέτει νέα πρότυπα στα πολυτελή SUV
Τι είναι λοιπόν το EV9; Πρόκειται για ένα πολυτελές SUV που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, κυρίως λόγω των διαστάσεών του, αλλά και της σχεδίασής του. Με μήκος που φτάνει τα 5 μέτρα (5.01), πλάτος τα 2 μέτρα (1.98) και μεταξόνιο 3.1 μέτρα, σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο ενώ είναι δεδομένο πως προσφέρει άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, καθώς το πορτ μπαγκάζ ξεπερνά τα 800 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη.
Εξαιρετικά αεροδυναμικό για SUV
Ωστόσο δεν είναι μόνο οι διαστάσεις που κάνουν το EV9 εντυπωσιακό. Η τολμηρή σχεδίασή του βασίζεται στην φιλοσοφία «opposites united» της κορεατικής εταιρείας, που συνδυάζει την τεχνολογία με στοιχεία της φύσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το μπροστινό μέρος με τους κάθετους LED προβολείς συνθέτουν ένα ψηφιακό πρόσωπο «Τίγρης», ενώ τα πίσω ακολουθούν μία τεθλασμένη γραμμή, διατρέχοντας τις άκρες του αμαξώματος.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική με το συντελεστή Cd να φτάνει το 0.28, τιμή εντυπωσιακή για τις διαστάσεις του EV9, αλλά και τον χαρακτήρα του. Σε αυτό συμβάλλουν αφενός οι τροχοί με τις «κλειστού» τύπου ζάντες, καθώς τα φρένα στα ηλεκτρικά δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις σε ψύξη σε σχέση με τα συμβατικά, και αφετέρου οι ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί στο μπροστινό μέρος, που κλείνουν αν δεν υπάρχουν απαιτήσεις για την ψύξη των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα.
Lounge ατμόσφαιρα εντός του EV9
Για να περάσεις στο εσωτερικό, ανοίγεις τις πτυσσόμενες χειρολαβές (βοηθώντας και αυτές στην αεροδυναμική όταν είναι κλειστές) και αφού καθίσεις στις πολύ αναπαυτικές δερμάτινες… πολυθρόνες (κυριολεκτικά) αρχίζεις να περιεργάζεται το πλήθος των οθονών και «κρυφών» διακοπτών του ταμπλό. Στο EV9, ανάλογα με τη διαμόρφωση και την έκδοση, μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και επτά επιβάτες, ενώ τα καθίσματα περιστρέφονται κατά 180 μοίρες.
Τετρακίνητο με 384 ίππους και επιδόσεις GTI
Ας περάσουμε όμως στη δράση και μάλιστα σε ένα από τα ομορφότερα μέρη της Ευρώπης για οδήγηση, την Κυανή Ακτή και σύμμαχο τον εξαιρετικό καιρό, με τελικό προορισμό το Σαιν-Τροπέ και φυσικά δεν τίθεται θέμα επιλογής για τη διαδρομή, που επιβάλλεται να είναι κατά μήκος του παραλιακού μετώπου Cote d’ Azur.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις είναι ότι το EV9 καταφέρνει και κρύβει τον όγκο του. Δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα SUV με πλάτος 2.0 μέτρα, ακόμα και στους στενούς παραλιακούς δρόμους της Κυανής Ακτής. Για το βάρος δεν τίθεται θέμα, οι 384 ίπποι και τα 700 Nm ροπής της έκδοσης της δοκιμής, κινούν με χαρακτηριστική ευκολία το EV9 και εύκολα μπορείς να παρασυρθείς και να ξεπεράσεις τα πολύ χαμηλά όρια ταχύτητας. Οι επιδόσεις παραπέμπουν σε GTI με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6 δευτ. (5.3 δευτ. η έκδοση GT Line) και δύσκολα αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα λόγω της απόλυτης ηρεμίας και ησυχίας που επικρατεί στο εσωτερικό.
Οι τεράστιοι τροχοί των 21 ιντσών, (ελαστικά 285/45). σε συνδυασμό με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση δεν αφήνουν τίποτα να περάσει στον θάλαμο των επιβατών, ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης, κυρίως για τους αεροδυναμικούς θορύβους, αφού οι ηλεκτροκινητήρες μόλις που ακούγονται. Το EV9 σου δίνει την αίσθηση πως μπορείς να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις, χωρίς να αισθανθείς την παραμικρή κούραση, είτε είσαι οδηγός είτε επιβάτης.
Το EV9 διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης, Eco, Normal και Sport και το εξατομικευμένο My Drive. Επιπροσθέτως, σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων επιλογών, Mud, Sand ή Snow, ανάλογα τις συνθήκες, με το σύστημα να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής αυτόματα.
Υπερ-πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Ο εξοπλισμός εντυπωσιάζει, ειδικά όσον αφορά στα συστήματα ασφάλειας και προειδοποίησης του οδηγού, αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και με κάμερα, εσωτερικό καθρέπτη με κάμερα, σύστημα ελέγχου… κούρασης ή απόσπασης προσοχής του οδηγού, πλήρες σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με κάμερα και προβολή της θέσης, τριπλή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με GPS και σύστημα πολυμέσων, head-up display και αυτόματα ρυθμιζόμενο cruise control
Όσον αφορά στην αυτονομία του EV9, αυτή κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από 512 χλμ. για την τετρακίνητη, μέχρι 563 χλμ για την πισωκίνητη με τους 204 ίππους. Η μπαταρία των σχεδόν 100 kWh (99.2 kWh – τεχνολογίας 800 Volt) μπορεί να «αποκτήσει» 226 χλμ. (η τετρακίνητη – 249 η πισωκίνητη) αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή, ενώ μπορεί να τροφοδοτήσει και την οικία ή το δίκτυο με ρεύμα, χάρη στα συστήματα V2H ή V2G (Vehicle to Home) ή (Vehicle to Grid), ανάλογα φυσικά τον πάροχο ενέργειας.
Το σύστημα αυτό είναι χρήσιμο και οικολογικό, σε περίπτωση που το EV9 για παράδειγμα φορτίσει σε σταθμό που λαμβάνει ενέργεια από ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά ή ανεμογεννήτριες), μπορεί να λειτουργήσει σαν αποθήκη ενέργειας και να τη μεταφέρει στο σπίτι, παρέχοντας καθαρή ενέργεια.
Από 77.000 ευρώ, τους πρώτους μήνες του 2024
Το EV9 που ανεβάζει πολύ ψηλά τη μπάρα στα πολυτελή ηλεκτρικά SUV, αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2024, με τιμές που θα ξεκινούν από τα 77.000 ευρώ για τη βασική πισωκίνητη έκδοση και από τα 85.000 ευρώ για την τετρακίνητη