Ένας μικρός ήρωας, αυτό είναι για την Kia το Picanto, το οποίο υπάρχει στη γκάμα της πάνω από 20 χρόνια.
Ήταν το 2003 όταν η πρώτη γενιά του Picanto έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νότια Κορέα, λανσαρίστηκε την ίδια χρονιά με την ονομασία Morning, την οποία διατηρεί σε ορισμένες αγορές μέχρι και σήμερα. Για την ευρωπαϊκή του απόβαση μετονομάστηκε σε Picanto, ώστε να δώσει μια πιο έντονη «γεύση» στην κατηγορία του, ενώ έγινε αγαπητό σε πολλές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.
Η Kia Βρετανίας φέτος γιορτάζει τις δυο επιτυχημένες δεκαετίες του Picanto στην τοπική αγορά και αναφέρεται στα σημαντικότερα γεγονότα της καριέρας του. Οι συνολικές του πωλήσεις στη Βρετανία ξεπερνούν τις 260.000 μονάδες, ενώ στα χρόνια αυτά το Picanto έχει αλλάξει τρεις γενιές και έχει δεχτεί τέσσερις ανανεώσεις.
Kia Picanto: Φρουρός στην κατηγορία Α
Σημειώνεται ακόμα ότι είναι το δεύτερο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της Kia Βρετανίας, καθώς στην κορυφή βρίσκεται το Sportage. Η πρώτη του γενιά άρχισε να πωλείται το 2004, ενώ το 2007 δέχτηκε μια ήπια ανανέωση. Το 2010 το Picanto απέκτησε 7 χρόνια εγγύηση, την οποία η Kia μέχρι τότε η προσέφερε μόνο στα μοντέλα της που κατασκευάζονταν στην Ευρώπη.
Η μετάβαση στη δεύτερη γενιά του έγινε το 2011, με το Picanto να αποκτά πιο μοντέρνα σχεδίαση με περισσότερες ακμές, ενώ για πρώτη φορά προσφέρονταν και με τρίθυρο αμάξωμα. Σχεδιάστηκε εξαρχής στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της Kia στη Φρανκφούρτη υπό το άγρυπνο βλέμμα του διάσημου, επικεφαλής τότε σχεδίασης της μάρκας, Πέτερ Σρέγιερ.
Οι αποδοτικότεροι κινητήρες του Picanto εξασφάλισαν εκπομπές C02 ακόμα και κάτω από 100 γρ./χλμ. σε όλες σχεδόν τις εκδόσεις και έτσι απαλλάσσονταν από τα τέλη κυκλοφορίας. Το 2015 ακολούθησε μια ανανέωση του Picanto και εμπλουτισμός του βασικού του εξοπλισμού.
Η τρίτη και υφιστάμενη γενιά του υπάρχει από το 2017, ενώ έφερε τεχνολογίες από μεγαλύτερα και ακριβότερα οχήματα της Kia. Σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν την κατηγορία Α, καθώς το κόστος του επιβεβλημένου εξηλεκτρισμού δεν αφήνει σημαντικά περιθώρια κέρδους, αλλά η Kia επιμένει βλέποντας ότι υπάρχει ακόμα κοινό για την κατηγορία γενικότερα και για το Picanto ειδικότερα.