Την κορυφαία έκδοση GT της ηλεκτρικής ναυαρχίδας EV9 αποκάλυψε η Kia στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες.
Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία το ισχυρότερο EV9 διαθέτει ζεύγος ηλεκτροκινητήρων που του εξασφαλίζει τετρακίνηση (e-AWD), αλλά και μεγάλη δύναμη. Αναλυτικότερα, ο μπροστινά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας παράγει 217 ίππους (160 kW) και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας 367 ίππους (270 kW). Συνδυαστικά το νέο EV9 GT εκτιμάται ότι θα αποδίδει 508 ίππους, ενώ θα μπορεί να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα εντός μόλις 4,3 δευτ., επομένως μιλάμε για το ισχυρότερο SUV με τρεις σειρές καθισμάτων που έχει κατασκευάσει μέχρι τώρα η Kia.
Συγκριτικά με το μέχρι πρότινος πιο δυνατό στη γκάμα EV9 GT-Line το νέο EV9 GT προσφέρει σχεδόν 124 περισσότερους ίππους. Υπενθυμίζουμε ότι το EV9 GT-Line αποδίδει συνδυαστικά 385 ίππους και μπορεί να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα εντός 5,0 δευτ. Σημειώνεται ότι στο EV9 GT έχει αναβαθμιστεί το σύστημα πέδησης, κάτι που είναι ορατό από τις αποκλειστικές μπροστινές πράσινες δαγκάνες με την ένδειξη GT. Παρατηρήστε επίσης το νέο μοτίβο φωτισμού “ENERGETIC” στη μάσκα και τις ζάντες 21 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων Continental διαστάσεων 285/45.
Kia EV9 GT: Προηγμένα συστήματα
Παράλληλα το νέο EV9 GT είναι το πρώτο SUV της Kia με τρεις σειρές καθισμάτων που διαθέτει στη φαρέτρα του Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενη Ανάρτηση (ECS). Η προσαρμοστικότητα της ανάρτησης εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, My Drive) χρησιμοποιώντας το ενσωματωμένο στη βάση του τριάκτινου τιμονιού κουμπί Drive Mode.
Στο πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχει και ένα πράσινο κουμπί με την ένδειξη GT που φέρνει την ανάρτηση στην πιο σκληρή της ρύθμιση για πιο δυναμική οδήγηση. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο EV9 GT διατηρεί την απόσταση των 198 χλστ. από το έδαφος και την ικανότητα ρυμούλκησης άνω των 2.200 κιλών.
Ειδική μνεία αξίζει στο στάνταρ σύστημα Virtual Gear Shift (VGS), το οποίο προσομοιάζει τη λειτουργία ενός παραδοσιακού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, εκτελώντας «αλλαγές» καθώς το όχημα επιταχύνει, ενώ μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση όταν φτάσει το όριο στροφών.
Για αίσθηση πιο συμμετοχικής οδήγησης υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα Active Sound Design (e-ASD), το οποίο σε συνεργασία με το Virtual Gear Shift (VGS), αναπαράγει στην καμπίνα τους ήχους των αλλαγών ταχυτήτων, καθώς το EV9 GT επιταχύνει. Επόμενο στη λίστα το επίσης στάνταρ ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) και η ικανότητα ταχείας φόρτισης από 10-80% σε λιγότερα από 25 λεπτά, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V.
Aπό το πρώτο εξάμηνο του 2025, όλα τα EV9 θα διατίθενται με στάνταρ με τη θύρα φόρτισης NACS (North American Charging Standard), εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε περίπου 35.000 ταχυφορτιστές DC στις Η.Π.Α. Η παραγωγή του νέου EV9 GT θα γίνεται στην Νότιο Κορέα, ενώ στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού θα λανσαριστεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες αγορές.