Μια μεγάλη επένδυση της KIA ολοκληρώθηκε φέτος σε ευρωπαϊκό έδαφος και συγκεκριμένα στην πόλη Ζίλινα της Σλοβακίας.
Εκεί βρίσκεται ένα εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων και κινητήρων της κορεάτικης εταιρείας. Σύμφωνα λοιπόν με την KIA η σχετική επένδυση άγγιζε το ποσό των 70 εκατομμυρίων ευρώ και αφορούσε τις υποδομές για την παραγωγή νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης “Smartstream” και υβριδικών κινητήρων στο εν λόγω εργοστάσιο.
Το νέο Kia Sorento θα αποτρέπει τις καραμπόλες
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι υπάρχει μια κάμψη στη ζήτηση των πετρελαιοκινητήρων και άνοδος των εξηλεκτρισμένων μοντέλων, δηλαδή υβριδικά, ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά, τα οποία συνήθως συνδυάζονται με βενζινοκινητήρα. Ήδη το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων που πουλάει η KIA στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένα, ενώ ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
Στη Ζίλινα θα συναρμολογούνται οι υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρες Kappa T-GDi 1.5 λίτρων-απόδοσης 160 ίππων και 253 Nm ροπής-και Gamma T-GDi 1.6 λίτρων-απόδοσης180 ίππων και 265 Nm ροπής.
Ο πρώτος αντικαθιστά τον υφιστάμενο 1.4 T-GDi των 140 ίππων, ενώ ο δεύτερος είναι η εξέλιξη του υπάρχοντος 1.6 T-GDi των 177 ίππων. Αμφότεροι έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να υποστηρίζουν το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V EcoDynamics+ της Kia, ενώ ο Gamma T-GDi 1.6 λίτρων θα χρησιμοποιείται σε υβριδικά μοντέλα.
Από τρεις γραμμές παραγωγής θα κυλούν βενζινοκινητήρες κατάλληλοι και για υβριδικά μοντέλα και από μια τέταρτη ο πετρελαιοκινητήρας Smartstream των 1.6 λίτρων καθώς επίσης και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που συνδυάζεται με πετρελαιοκινητήρα, ενώ χρησιμοποιούνται από τη γκάμα μοντέλων του Ceed και του Sportage.
Πριν το τέλος του 2020 η Kia θα αποκαλύψει πιο αναλυτικά τα σχέδια της για την κυκλοφορία νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, ήπιων υβριδικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών συστημάτων.