Η Kia γιορτάζει την 80η της επέτειο μεταμοσχεύοντας τη σύγχρονη τεχνολογία της σε ένα παλαιότερο μοντέλο της.
Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε το «νέο» Pride EV, το οποίο όπως βλέπετε είναι σχεδόν ίδιο με το μικρό μοντέλο που υπήρχε στη γκάμα της κορεάτικης εταιρείας πριν από μερικές δεκαετίες. Ωστόσο το Pride EV, όπως προδίδει η ονομασία του, είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, χάρη στις επεμβάσεις που πραγματοποίησε η Kia Βρετανίας σε συνεργασία με τους ειδικούς της ομοεθνούς Electrogenic στις μετατροπές ηλεκτρικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, το Pride ΕV που βλέπετε στις φωτογραφίες, στην πραγματικότητα είναι ένα Pride 1.3 LX του 1996, το οποίο πλέον κινείται αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η εξωτερική του εικόνα παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη, διατηρώντας τους σιδερένιους τροχούς των 12 ιντσών μαζί με τα τάσια τους.
Σύμφωνα όμως με την Kia αποχωρίστηκε την αρχική του μπλε απόχρωση “Kingfisher Blue” και βάφτηκε με τη λευκή “White Pearl” που υπάρχει στην παλέτα των EV3, EV6, EV9 και Niro EV. Παράλληλα τα εμπρός και πίσω φώτα έχουν επίσης αναβαθμιστεί, βοηθώντας στην καλύτερη ορατότητα και προβολή σε όλες τις συνθήκες.
Περνώντας στο εσωτερικό του Pride EV βλέπουμε τις γκρι υφασμάτινες επενδύσεις, οι οποίες όμως έχουν διακοσμηθεί με πράσινες πινελιές, ενώ ασορτί είναι οι ραφές στα πατάκια. Ανέπαφος παραμένει ο πίνακας οργάνων με αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, όπως και η ένδειξη στάθμης καυσίμου, με τη διαφορά ότι τώρα δείχνει τη τρέχουσας φόρτιση της μπαταρίας.
Kia: Αλλαγές κάτω από τη μεταλλική σιλουέτα
Το πρώτο βήμα για τη μετατροπή του Pride ήταν να ξηλωθεί ο θερμικός τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.324 κ.εκ. (απόδοσης 61 ίππων και 118 Nm ροπής) και το ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 37 λίτρων. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος προσφέρει στο Pride EV έως 109 ίππους (3.600-4.800 σ.α.λ.) και μέχρι 235 Nm ροπής (0-2.500 σ.α.λ.). Σε σύγκριση με το θερμικό κινητήρα η ισχύς και η ροπή έχουν αυξηθεί 77,7% και 99,2% αντίστοιχα.
Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως είναι ότι η κίνηση εξακολουθεί να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του αρχικού μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Η μηχανική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ γκαζιού και της επιτάχυνσης αντικαταστάθηκε με ένα νέο σύστημα drive-by-wire, για πιο άμεσες αποκρίσεις στο δεξί πεντάλ.
Η ενέργεια αποθηκεύεται σε δύο συστοιχίες μπαταριών, συνολικής χωρητικότητας 20 kWh. Η μπροστινή μπαταρία των 10 kWh βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το καπό, ενώ η δεύτερη των επίσης 10 kWh βρίσκεται κάτω από το ελαφρώς ανυψωμένο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Πίσω από την τάπα πλήρωσης καυσίμου υπάρχει πλέον μια θύρα Type 2 με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 3,3 kW.
Το Pride EV μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως από 1 έως 100% σε περίπου έξι ώρες από μια συμβατική πρίζα ή wallbox. Στο πρόγραμμα οδήγησης Eco (υπάρχει επίσης το Sport και Auto) η εκτιμωμένη αυτονομία του Pride EV είναι περίπου 193 χλμ. Η μετατροπή του σε ηλεκτρικό οδήγησε σε μικρή αύξηση του βάρους από τα 850 στα 870 κιλά (χωρίς οδηγό). Επιπλέον, το μοίρασμα των δυο μπαταριών βοηθά στην καλύτερη κατανομή του βάρους, ενώ βελτιώνει την ευελιξία και την ισορροπία του οχήματος.