Ανανεώθηκε το Κia Stonic , διακριτικά μεν, αλλά ανανεώθηκε δε. Είναι όμως τόσες ώστε το crossover των Κορεατών να παραμένει στο κλίμα της εποχής; Πάμε να δούμε σε ποια σημεία ανανεώθηκε.
Όσα βλέπει το μάτι
Στον αισθητικό τομέα τα μόνα διαφορετικά στοιχεία εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, στα σχέδια που έχουν οι ζάντες και στα διαθέσιμα χρώματα. Εσωτερικά έχει αλλάξει η οθόνη αποκτώντας μία επιπλέον ίντσα, φτάνοντας πλέον στις 8.
Τα ουσιώδη
Εν τούτοις, η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στα «μυστικά» σημεία του αυτοκινήτου. Πρόκειται για την προσθήκη ενός ήπια υβριδικού συστήματος στους δύο ισχυρότερους από τους τρεις συνολικά κινητήρες του μοντέλου. Πρόκειται για τα σύνολα 1.0 λίτρου που αποδίδουν 100 και 120 ίππους. Εμείς εξετάζουμε τη δεύτερη περίπτωση.
Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί στα 48 Volts. Αποθηκεύει ενέργεια κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου και τη χρησιμοποιεί ώστε να βοηθήσει το έργο του βενζινοκινητήρα όταν πατήσουμε το γκάζι. Μπορεί η ισχύς να μην αυξάνεται, όμως μειώνεται η κατανάλωση. Από τα 8.1 λίτρα/100 χλμ. που είχαμε δει στην προηγούμενη γενιά, πλέον πέσαμε στην περιοχή των 6.7 λίτρων/100 χλμ. Με τους ρύπους στα 129 γρ./χλμ. CO2, τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 82.56 ευρώ ανά έτος.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ./ώρα.
Ο τρόπος που έχει η Kia για να κάνει αισθητή την ύπαρξη του ήπια υβριδικού συνόλου, είναι η προσθήκη του EcoDynamics+ στην ονομασία, αλλά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Λιγότερα καλώδια!
Μία ακόμα βελτίωση που παρατηρήσαμε είναι ότι πλέον το Android Auto μπορεί να λειτουργήσει και ασύρματα. Έτσι, δεν είναι απαραίτητο να έχετε μαζί σας κάποιο καλώδιο, ούτε να συνδέσετε οπωσδήποτε το κινητό στη θύρα USB, προκειμένου να το χειρίζεστε από την οθόνη του αυτοκινήτου.
Πίσω από το τιμόνι
Στο οδηγικό κομμάτι το Stonic έχει μείνει πιστό στις αρχές που είχε. Οι αναρτήσεις έχουν μια προτίμηση προς τη σφιχτή ρύθμιση, οπότε το αυτοκίνητο παραμένει αρκετά σταθερό, ακόμα και όταν ανέβει ο ρυθμός. Ταυτόχρονα, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Το μπλε Stonic των φωτογραφιών χρησιμοποιεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας με τις εφτά σχέσεις για να στείλει τη δύναμη από τον κινητήρα, στους τροχούς.
Με το οδηγικό προφίλ Eco επιλεγμένο είναι κάπως ράθυμο στις αλλαγές και στο ανέβασμα στροφών, προς όφελος της οικονομίας. Τα παραπάνω βελτιώνονται όταν μεταβούμε στο Normal, ενώ στο Sport το ζήτημα σχεδόν εξαλείφεται. Οι αλλαγές γίνονται σαφώς πιο γρήγορα και η απόκριση είναι πολύ αμεσότερη στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο, όταν επιχειρήσουμε να αλλάξουμε σχέση χειροκίνητα η υστέρηση επιστρέφει, ανεξάρτητα από το οδηγικό προφίλ.
Διαστάσεις και χώροι
Μα μην ξεχάσουμε και τις διαστάσεις του ανανεωμένου Stonic που κινούνται στο ίδιο επίπεδο. Δηλαδή 4.140 χλστ./1.760 χλστ./1.520 χλστ. για μήκος/πλάτος/ύψος, αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 183 χλστ. επιτρέποντας την είσοδο σε μη ασφάλτινα μονοπάτια.
Οι χώροι μπροστά είναι αναμενόμενα καλοί. Πίσω θα θέλαμε λίγο ακόμα, όμως δεδομένης της κατηγορίας στην οποία ανήκει δε δημιουργούν παράπονα.
Παράπονο έχουμε από την έλλειψη ρεζέρβας. Βέβαια σε εκείνο το χώρο έχει μπει το υβριδικό σύστημα, όμως όταν έχεις πέμπτο ελαστικό στο αυτοκίνητο νιώθεις περισσότερη ασφάλεια ειδικά όταν πρόκειται για crossover.
Συμπέρασμα
Συνολικά το Kia Stonic κράτησε τα καλά στοιχεία που είχε πριν την ανανέωση και τα συνδύασε με τις αλλαγές, ώστε να γίνει ακόμα πιο σύγχρονο και επίκαιρο.
Και πόσο κάνει;
Το κόστος για την απόκτησή του ξεκινά από τις 14.490 ευρώ Για τον κινητήρα των 120 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο το κόστος ξεκινά από τις 19.990 ευρώ.
Δείτε ακόμα
Apple-Kia: Ανατροπή στη συνεργασία τους
Kia: Νέα εταιρική ταυτότητα και νέο ηλεκτρικό με 500χλμ. αυτονομία από 20 λεπτη φόρτιση