To Kia XCeed θα μπορούσε κάλλιστα να εκπροσωπήσει την τάση της διαφορετικότητας, η οποία σίγουρα έχει πεδίο εφαρμογής και στην αυτοκίνηση.
Το XCeed αποτελεί ένα «μείγμα» μικρομεσαίου hatchback (μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.826 χλστ., ύψος 1.495 χλστ.), crossover (απόσταση από το έδαφος 184 χλστ. /μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος) και coupe (ελαφριά κλίση της οροφής). Η πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε το φέρνει πάλι στο προσκήνιο και εμάς ξανά πίσω από το τιμόνι του.
Με GT-Line αμφίεση
Το μπλε XCeed των φωτογραφιών εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, χάρη στη σπορτίφ GT-Line εξοπλιστική έκδοση, η οποία άλλωστε αναγράφεται στο πίσω δεξί του τμήμα. Παρατηρήστε τα ελαφρώς επανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα με τις τρεις μονάδες Led, το σκούρο χρώμιο στη στενότερη μάσκα, στις κάθετες εισαγωγές αέρα και στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα που έχει πιο επιθετική σχεδίαση.
Παράλληλα αντίθεση σχηματίζουν τα μαύρα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών, ενώ στο χρώμα του αμαξώματος έχει βαφτεί ο πίσω διαχύτης. Αρκετά όμορφο και το κυψελοειδές μοτίβο στα διαιρούμενα Led πίσω σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα.
Περάστε μέσα
Στο εσωτερικό τώρα, η υπογραφή της έκδοσης GT-Line μπαίνει στην επίπεδη βάση του τριάκτινου δερμάτινου σπορ τιμονιού, ενώ συναντάμε αλουμινένια πεντάλ, λευκές ραφές, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων και εμπρός καθίσματα με λίγο ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος.
Η συνολική ποιότητα των υλικών, όπως και η συναρμογή τους είναι αρκετά καλή, με μαλακό πλαστικό όχι μόνο στο επάνω τμήμα του ταμπλό αλλά και χαμηλότερα. Το ανανεωμένο XCeed διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ στο ζενίθ του μεγέθους της η κεντρική οθόνη αφής φτάνει τις 10,25 ίντσες, υποστηρίζοντας το σύστημα πολυμέσων Kia Connect.
Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών ικανοποιούν (μεταξόνιο 2.650 χλστ.), ενώ παρά τη μικρή κλίση της οροφής και την ύπαρξη ηλιοροφής ο «αέρας» για τα κεφάλια τους δεν είναι σημαντικά περιορισμένος. Το πορτμπαγκάζ έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα 380 λίτρων, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.332 λίτρα.
Αυτόματο και ήπιο υβριδικό
Στην προκειμένη περίπτωση οδηγούμε το ανανεωμένο XCeed με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και με το επίσης προαιρετικό ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Παράγει 160 ίππους (5.500 σ.α..λ.), έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία, ενώ η χροιά του γίνεται εντονότερη μόνο σε υψηλότερες στροφές όταν τον πιέζεις, έχοντας ταυτόχρονα ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport, που επηρεάζει την κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου και κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι.
Στο κομμάτι των επιδόσεων η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 208 χλμ./ώρα. Χωρίς να κυνηγάμε τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου και με τον κλιματισμό να δουλεύει (επιτέλους καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ελλάδα) καταγράψαμε κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,0 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας το Kia XCeed
Στο πρόγραμμα Eco μειώνεται κάπως η απόκριση του δεξιού πεντάλ, όμως η ροπή των 253 Nm εμφανίζεται νωρίς, από τις 1.500 σ.α.λ. Γενικότερα, ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα ρυθμούς και δείχνει ότι έχει περιθώριο για παραπάνω, ενώ όταν δεν ασκείται πίεση στο δεξί πεντάλ και όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες οδήγησης ενεργοποιείται, για λόγους απόδοσης, η λειτουργία “sailing” που επιτρέπει να «σβήνει» προσωρινά και να αναλαμβάνει δράση ξανά αστραπιαία, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό.
H πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σίγουρα παίζει ρόλο στην ποιότητα κύλισης και στα ήπια περάσματα από λακκούβες, αν και στην έκδοση GT-Line η ρύθμιση της μοιάζει λίγο πιο σκληρή. Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετά συγκρατημένες. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά με καλή αίσθηση και δε «χάνει» σε ακρίβεια.
Το αυτόματο κιβώτιο σε γενικές γραμμές εκτελεί σε σωστό χρόνο και ομαλά τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ μόνο στις απότομες επιταχύνσεις υστερεί λίγο, διαθέτοντας και χειροκίνητη λειτουργία. Με το XCeed μπορείς να αφήσεις την άσφαλτο, αλλά μόνο για χωματόδρομους, καθώς απουσιάζει η τετρακίνηση και πρέπει να βασιστείς απλά στην μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, 15,5 και 26,95 μοιρών αντίστοιχα.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο XCeed εμφανίζει αλλαγές κυρίως σε αισθητικό επίπεδο, διατηρώντας τον ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Η αρχική τιμή με το βενζινοκινητήρα 1.5 των 160 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο και το ήπιο υβριδικό σύστημα, διαμορφώνεται, στην εξοπλιστική έκδοση LX Premium, στα 26.690 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών της Kia και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.