Μελέτη μονάδας της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz διαπιστώνει μια πικρή αλήθεια την οποία παραδέχεται και η ηγεσία της Peugeot.
Οι ευρωπαϊκές οικονομίες που εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να δεχθούν μεγάλο πλήγμα από τις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα αποτελούν το μεγαλύτερο κίνδυνο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα μπορούσαν να τους κοστίσουν 7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε απώλειες κερδών έως το 2030, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής λάβουν μέτρα, σύμφωνα με την έκθεση της Allianz Trade.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση με αμοιβαίους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα.
Έρευνα Allianz – Peugeot: Οι Κινέζοι πουλάνε σε ανταγωνιστικές τιμές
Να κάνουν περισσότερα για την ανάπτυξη υλικών και τεχνολογιών μπαταριών EV και, επίσης, να επιτρέψουν στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τονίζεται στην έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Peugeot, Λίντα Τζάκσον, δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν μια αυξανόμενη απειλή επειδή προσφέρουν καλύτερα αυτοκίνητα σε σχέση με το παρελθόν σε προσιτές τιμές…
«Για μένα ο μεγαλύτερος κίνδυνος (για τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων) είναι οι Κινέζοι, που συρρέουν επειδή έρχονται με αρκετά ανταγωνιστικές τιμές και με πολύ καλά οχήματα», είπε στο συνέδριο των Financial Times, Future of the Car».
«Έτσι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βεβαιωθούμε ότι έχουμε την τεχνολογία και όχι απαραίτητα να προσπαθούμε να αποκτήσουμε το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά να έχουμε την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής», πρόσθεσε η Τζάκσον.
Εκτίμησε, δε ότι οι πρόσφατες μειώσεις τιμών από την Tesla εντείνουν την πίεση που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία και μειώνουν την υπολειμματική αξία των αυτοκινήτων.
Έρευνα Allianz – Peugeot: Τα είχε πει και ο Κάρλος Ταβάρες
Τα σχόλια της επικεφαλής της Peugeot και η μελέτη της Allianz Trade απηχούν μια ανάλογη προειδοποίηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Stellantis (στον οποίο ανήκει και η Peugeot), Κάρλος Ταβάρες, στη φετινή CES τον Ιανουάριο, ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια «τρομερή μάχη» με τους Κινέζους εισαγωγείς.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν, όντως, μια διπλή απειλή από την προοπτική μείωσης των πωλήσεων των δικών τους οχημάτων στην Κίνα, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές EV αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους.
Και από τις αυξανόμενες πωλήσεις εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, που κατασκευάζονται στην Κίνα από κινεζικές ή δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μια γεμάτη αγορά για ηλεκτρικά SUV στην Κίνα ασκεί πίεση στις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξάγουν περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη.
Οι εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από 24 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική παραγωγή το 2030, ή 0,15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος του μπλοκ, προβλέπει η Allianz Trade.
Ωστόσο, οι «εξαρτώμενες από την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομίες της Γερμανίας, της Σλοβακίας και της Τσεχίας θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα» μεταξύ 0,3% και 0,4% του ΑΕΠ, αναφέρει η έκθεση.
«Το διακύβευμα είναι υψηλό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης: τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη συναρμολογούνται τοπικά», εξηγεί η Allianz Trade. «Η Ευρώπη είναι επίσης η παγκόσμια εξαγωγική δύναμη στον τομέα, με το εμπόριο αυτοκινήτων να δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα μεταξύ 70 και 110 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ευρωπαϊκή οικονομία κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία».
Η έκθεση σημειώνει ακόμη ότι ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) είχε καταστήσει την Ευρώπη στόχο για τις κινεζικές εξαγωγές.
Ενώ η Ευρώπη παραμένει συγκριτικά ανοιχτή στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα, -η Tesla για παράδειγμα, αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη-, οι ΗΠΑ «είναι μια πολύ πιο σκληρή αγορά για τα κινεζικά οχήματα», λόγω του IRA.