Μια άγνωστη ως τώρα μάρκα φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογειώνεται, κυριολεκτικά, στην Κίνα, πουλώντας compact SUV.
Η Nezha, που πήρε το όνομά της από έναν μυθολογικό χαρακτήρα της χώρας, ανακοίνωσε ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων της υπερδιπλασιάστηκαν το 2022 και ξεπέρασαν τα 152.000 οχήματα. Οι περισσότερες παραδόσεις ήταν του Nezha V, ενός compact SUV του οποίου η τιμή μετά την επιδότηση ξεκινά από 83.900 γιουάν (12.000 δολάρια).
Στον αντίποδα, μεγαλύτερα SUV της Nio, με σημαντική αυτονομία και σαφώς πληρέστερα χαρακτηριστικά, ξεκινούν από περίπου 400.000 γιουάν. Ωστόσο, και η Nio παρέδωσε περισσότερα από 122.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022, αυξημένα κατά 34% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό περιλαμβάνει τα premium sedan της εταιρείας.
Η Nio έχει τονίσει ότι επικεντρώνεται στο πιο υψηλό εισοδηματικά τμήμα καταναλωτών, αλλά αρχίζει να μιλά για τα σχέδιά της να λανσάρει προϊόντα μαζικής παραγωγής, ίσως και με άλλη επωνυμία.
Σε ένα call μετόχων, στις αρχές Νοεμβρίου, ο διευθύνων σύμβουλος Γουίλιαμ Λι είχε πει ότι η εταιρεία ανέμενε πως κάθε μοντέλο στην κατηγορία των μαζικών πωλήσεων θα μπορούσε να πουλά περισσότερες από 50.000 μονάδες το μήνα, σύμφωνα με μια καταγραφή του FactSet. Αυτό σημαίνει, δυνητικά, 600.000 αυτοκίνητα ανά μοντέλο ανά έτος.
Το μικρό που σαρώνει
Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini κατέχει την κορυφαία θέση των μπεστ σέλερ μεταξύ των νέων «πράσινων» επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα, μια κατηγορία που περιλαμβάνει και τα υβριδικά. Από το Νοέμβριο, οι ετήσιες πωλήσεις είχαν ξεπεράσει τις 370.000 οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Ωστόσο, το Hongguang Mini είναι ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο σε σύγκριση με τα SUV και τα σεντάν της Nezha.
Η Nezha ανακοίνωσε, επίσης, ότι εξήγαγε περίπου 3.500 αυτοκίνητα το 2022. Από τα τέλη του 2021, η εταιρεία έχει προχωρήσει στη Νοτιοανατολική Ασία, ξεκινώντας με μια συνεργασία στην Ταϊλάνδη. Η Nezha, γνωστή και ως Neta, έχει έναν αγγλόφωνο ιστότοπο που δείχνει ότι αναζητά συνεργάτες στις Φιλιππίνες και την Καμπότζη.
Η εταιρεία είναι θυγατρική της Hozon Auto. Από τον Ιούλιο του 2022, η Nezha είπε ότι είχε συγκεντρώσει σχεδόν 10 δισεκατομμύρια γιουάν για τη Σειρά D -το τέταρτο στάδιο της συγκέντρωσης κεφαλαίων μετά την αρχική επένδυση.
Η κινεζική κυβέρνηση υποστήριξε την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πόλεις έχουν ξεχωριστές πολιτικές η καθεμία, που ενθαρρύνουν -με κίνητρα- τους κατοίκους να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μάλιστα, παρά τον αρνητικό παράγοντα των ελέγχων Covid στο λιανεμπόριο της Κίνας το 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέμειναν ένας θύλακας ανάπτυξης.
Πάνω από το ένα τέταρτο των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2022, έως τα τέλη Νοεμβρίου, ήταν οχήματα ενεργειακής εξοικονόμησης, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας. Τα μηνιαία στοιχεία από την ένωση βγαίνουν συνήθως στα μέσα του μήνα.
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών και αυτοκινήτων BYD (με αντιπροσωπεία και στην Ελλάδα) παρέμεινε «γίγαντας» με πωλήσεις άνω των 911.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022 -περίπου 180% περισσότερες απ’ ότι ένα χρόνο νωρίτερα.
Εντυπωσιακά στοιχεία πωλήσεων
Η εταιρεία διαθέτει μεγάλη γκάμα μοντέλων. Η νέα πολυτελής μάρκα Yangwang της BYD κάνει, τώρα, την επίσημη πρώτη της.
Η μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Aion, ένα spinoff της κρατικής GAC Motor, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν το 2022 φτάνοντας το ρεκόρ των 271.000 οχημάτων.
Η νέα μάρκα Aito που ανέπτυξε από κοινού η Huawei δήλωσε ότι από τότε που ξεκίνησε τις παραδόσεις τον Μάρτιο του 2022, οι σωρευτικές παραδόσεις στο τέλος του έτους ξεπέρασαν τα 75.000 οχήματα.
Η ανάπτυξη της Nio το 2022 έπεσε επίσης πίσω από αυτή του Li Auto, μια άλλη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισηγμένη στις ΗΠΑ, της οποίας τα SUV βρίσκονται σε παρόμοιο εύρος τιμών. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα της εταιρείας συνοδεύονται από ρεζερβουάρ καυσίμου για την επέκταση της αυτονομίας οδήγησης της μπαταρίας.
Η Li Auto είπε ότι οι παραδόσεις της για το έτος αυξήθηκαν κατά 47% σε περισσότερα από 133.000 αυτοκίνητα.
Η Xpeng, επίσης εισηγμένη στις ΗΠΑ, σημείωσε βραδύτερη ανάπτυξη της τάξης του 23% από έτος σε έτος σε πάνω από 120.000 αυτοκίνητα. Το νεότερο αυτοκίνητο της εταιρείας, το G9 SUV, σηματοδοτεί την προσπάθεια της μάρκας να ξεφύγει από ένα χαμηλότερο εύρος τιμών.
Θυμίζουμε για την ιστορία, ότι η Tesla ανακοίνωσε πως οι παραδόσεις της παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 40% το 2022 σε 1,31 εκατομμύρια οχήματα, χωρίς, ωστόσο, να συμπεριλάβει σε αυτά ειδική ανάλυση για τη σημαντική αγορά της Κίνας…
Διαβάστε ακόμα: