Πλέον όλο και πιο συχνά βλέπουμε κινέζικα μοντέλα να κάνουν απόβαση στην Ευρώπη. Η «εισβολή» τους στη Γηραιά Ήπειρο αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων για το 2022.
Σαφέστατα το μερίδιο της αγοράς που κατέλαβαν παραμένει μικρό, ωστόσο αυξάνεται, καθώς το 2021 ήταν 0,56%, ενώ το 2022 μεγάλωσε στο 1,35%. Συγκεκριμένα, το 2021 πουλήθηκαν στην Ευρώπη 66.100 κινέζικα αυτοκίνητα και το 2022 ο αριθμός τους αυξήθηκε στις 152.400 μονάδες.
Σημειώνεται ότι στους εν λόγω αριθμούς δεν περιλαμβάνονται τα μοντέλα των Volvo, Polestar και Lynk & Co που ανήκουν στον Όμιλο Geely. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι συνδυαστικά οι κινέζικες μάρκες κατάφεραν να ξεπεράσουν σε πωλήσεις το 2022 καθιερωμένους στην Ευρώπη κατασκευαστές όπως Mazda, Suzuki και Jaguar-Land Rover. Ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων αντιστοιχούσε σε οχήματα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την κινεζική MG, η οποία σημείωσε αύξηση 116% σε σχεδόν 114.000 μονάδες, ξεπερνώντας σε πωλήσεις την Jeep και τη Honda.
Η DR Automobiles, μια ιταλική εταιρεία που πουλά σε Ισπανία και Ιταλία ανανεωμένα οχήματα που κατασκευάζονται από την κινέζικη Chery, ξεπέρασε τις πωλήσεις της Smart και της Subaru, πετυχαίνοντας αύξηση 197% σε σχεδόν 25.000 μονάδες. Σημειώνεται ότι συνδυαστικά οι πωλήσεις των MG και DR αντιπροσώπευαν το 91% του όγκου πωλήσεων που καταγράφηκε από όλες τις κινεζικές μάρκες. Επιπλέον οι κινέζικες μάρκες BYD, Hongqi, Maxus, Nio, DFSK και Aiways, κατέγραψαν όλες πάνω από 1.000 πωλήσεις.
Όσο τα κινέζικα-κυρίως ηλεκτρικά-νέα μοντέλα φτάνουν στην Ευρώπη με ανταγωνιστικές τιμές, πλούσιο εξοπλισμό, σχεδίαση πιο κοντά στα δικά μας πρότυπα και αξιόλογα τεχνικά χαρακτηριστικά, τόσο θα περιορίζεται η προκατάληψη για τα «αναξιόπιστα» κινέζικα προϊόντα.
Nα υπενθυμίσουμε ότι στη λίστα με τα πέντε πιο ασφαλή αυτοκίνητα για το 2022 στην Ευρώπη που δημοσίευσε ο ανεξάρτητος οργανισμός ΕuroNCAP υπήρχαν δυο κινέζικα (ORA Funky Cat και WEY Coffee 01) και κανένα ευρωπαϊκό μοντέλο!
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, έχει εκφράσει την ανησυχία του για την παρουσία των κινέζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη και τους κινδύνους που εγκυμονεί. Μεταξύ άλλων δήλωσε: «Η Κίνα αποτελεί μια μεγάλη και σοβαρή απειλή για τις εταιρείες την Ευρώπη. Πρώτον επειδή είναι σε θέση να φτιάχνει πραγματικά καλά αυτοκίνητα και δεύτερον επειδή αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να είναι πολύ ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές.
Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το μέγεθος της κερδοφορίας τους, και επάνω στο θέμα αυτό, εμείς σαν αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εκτιμούμε πως δεν έχουν καμία σημαντική φιλοδοξία όσον αφορά την κερδοφορία. Ο στόχος είναι να προσπαθήσουν να αρπάξουν κάποιο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς με τη χρήση των ευρωπαϊκών επιχορηγήσεων.
Το λαμβάνουμε αυτό πολύ σοβαρά υπόψη, καθώς θεωρούμε ότι αποτελεί τεράστια απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Είμαστε έτοιμοι για τον αγώνα και θα αγωνιστούμε πολύ σκληρά μαζί τους, καθώς θεωρούμε ότι η ευρωπαϊκή επιχορήγηση θα πρέπει να δοθεί μόνο στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα».