Το μερίδιο του ντίζελ στο μείγμα των κινητήρων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη συνεχίζει να μειώνεται σταθερά.
Αυτό προκύπτει από εκτιμήσεις της LMC Automotive (εταιρείας ερευνών της GlobalData).
Η ανάλυση LMC δείχνει ότι σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της Δυτικής Ευρώπης το Μάρτιο ήταν λίγο πιο αδύναμη, με μερίδιο 16%, βάσει των προσωρινών στοιχείων, που συνιστά το δεύτερο χαμηλότερο αποτέλεσμα από τότε που ξεκίνησε η γενικευμένη τάση πτώσης του ντίζελ (το Δεκέμβριο του 2022 ήταν στο χαμηλότερο σημείο).
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης του Μαρτίου για το μερίδιο ντίζελ είναι της τάξης του 2,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Χαρακτηρίζεται, βεβαίως, μέτρια η πτώση του μεριδίου, αλλά υπογραμμίζει τον ήπιο και σταθερό χαρακτήρα της «εξόδου» του ντίζελ από το μείγμα κινητήρων της περιοχής, με την πάροδο του καιρού.
Κινητήρες ντίζελ: Περιορισμένη προσφορά τους τελευταίους μήνες
Και παρά το γεγονός ότι η εκτίμηση του συνολικού όγκου πωλήσεων αυτοκινήτων ντίζελ παρουσιάζεται στην πραγματικότητα αυξημένη σε σχέση με πέρυσι (ως τώρα), με τις όποιες επιφυλάξεις δημιουργούν διάφορες παράμετροι.
Έτσι, από πλευράς όγκου πωλήσεων ο Μάρτιος κατέγραψε πωλήσεις ντίζελ στην περιοχή λίγο πάνω από 200 χιλιάδες, που αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα μια μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων ντίζελ απ’ ότι πριν από ένα χρόνο (κατά περίπου 15 χιλιάδες μονάδες).
Ωστόσο, οι ετήσιες συγκρίσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κάποια προσοχή λόγω των σοβαρών περιορισμών προσφοράς τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες, οι οποίοι μόλις τώρα έχουν αρχίσει να μειώνονται σημαντικά, όπως εξηγούν οι αναλυτές της LMC Automotive.
Ασφαλώς, η ψυχολογία της αγορά έχει αρχίσει να μεταβάλλεται αφού τα περιβαλλοντικά μηνύματα υπέρ της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τους σκοπούμενους περιορισμούς πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και τα χρονικά όρια που έχει θέση η ΕΕ, καθοδηγούν τους καταναλωτές σε νέες επιλογές.
Κινητήρες ντίζελ: Επηρεάζουν και οι τιμές των καυσίμων
Και, μπορεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα να είναι παντού ακριβά και οι υποδομές φόρτισης να μην έχουν διευρυνθεί σημαντικά, όμως προτάσσονται και άλλες λύσεις, όπως υβριδικά, PHEV, mild Hybrid κλπ, πιο «πράσινες», προετοιμάζοντας τη μετάβαση στα EV, οπότε «κόβουν» πωλήσεις από τα ντίζελ. Που, ούτως ή άλλως, προσφέρονται σε σημαντικά λιγότερες εκδόσεις απ’ ότι στο παρελθόν.
Πρέπει να πούμε, την ίδια ώρα, όσον αφορά το κόστος των καυσίμων, ότι οι τιμές του ντίζελ στην αντλία σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις καθώς η διεθνής αγορά καυσίμων σταθεροποιείται, κάπως, μετά τη διακοπή της μεγάλης έντασης στο μέτωπο Ρωσίας- Ουκρανίας. Σε γενικές γραμμές, οι τιμές ξεπερνούν τα άνω όρια, με κατά περίπτωση διαφοροποιήσεις.
Για παράδειγμα, το ντίζελ είναι φθηνότερο στη Βρετανία απ’ ότι στη Γαλλία. Αυτό δεν είχε συμβεί για πολύ καιρό. Ωστόσο, το ντίζελ στην Ισπανία είναι πολύ φθηνότερο ανά λίτρο απ’ ότι στη Βρετανία και πολύ φθηνότερο απ’ ότι στη Γαλλία. Για την Ελλάδα, ας αποφύγουμε, καλύτερα, την αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα…