Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ οι επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» έχουν φτάσει στο τέλος τους.
Έτσι, όσοι επιθυμούν να αγοράσουν νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν μπορούν να αιτηθούν για επιδότηση, αφού το πρόγραμμα ολοκλήρωσε τον κύκλο του και ή θα πρέπει να περιμένουν για την έναρξη του νέου, ή να το αγοράσουν σε σημαντικά υψηλότερη τιμή, χωρίς επιδότηση.
Στο 5% των συνολικών ταξινομήσεων έφτασε το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών για το 2023
Η εξέλιξη αυτή ναι μεν ήταν απολύτως λογική, αφού οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν διπλασιαστεί φέτος σε σχέση με το 2022, με μερίδιο που φτάνει το 5% των συνολικών πωλήσεων. Μπορεί αυτό το ποσοστό να υστερεί σημαντικά σε σχέση με εκείνο των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών, που κυμαίνεται μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2023 στο 14%, ωστόσο δείχνει τη δυναμική της ελληνικής αγοράς.
Συνολικά στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 9.000 ηλεκτρικά οχήματα και σίγουρα χωρίς την κρατική επιδότηση, θα ήταν πολύ λιγότερα. Υπό αυτό το πρίσμα, το Υπουργείο Μεταφορών, εντείνει τις προσπάθειές του στην εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων για το ένα νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» ή όπως αλλιώς μετονομαστεί.
Παράλληλα, το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι προχώρησε στο δεύτερο γύρο έγκρισης την υπάγωγή επιπλέον 3.767 αιτήσεων που είχαν υποβληθεί, ενώ εγκρίθηκε και η εξόφληση 676 επιπλέον αιτήσεων που είχαν συμπεριληφθεί σε αποφάσεις υπαγωγής. Συνολικά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» υποβλήθηκαν 19.816 αιτήσεις, εκ των οποίων εγκρίθηκαν 17.571, δηλαδή ποσοστό 89% και έχουν εξοφληθεί 2.585 εγκεκριμένες αιτήσεις.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) στηρίζει απόλυτα τις προσπάθειες για τον εξηλεκτρισμό του στόλου των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα τονίζει και την ανάγκη αντικατάστασης του γερασμένου στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, που είναι από τους πιο παλαιούς σε μέσο όρο ηλικίας στην Ε.Ε. Αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις και στην οδική ασφάλεια και στη ρύπανση του περιβάλλοντος και θα πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες προς την ανανέωση του στόλου, όχι μόνο με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και με άλλα πιο σύγχρονα υβριδικά ή Plug-in Hybrid (PHEV).