Ναι, σωστά διαβάσατε, 420 χλμ./ώρα. Ίσως να μην υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο με τέτοια ένδειξη στο κοντέρ.
Μόνο που διαβάζεις 420 χλμ./ώρα ένας κρύος ιδρώτας λούζει το πρόσωπό σου και διερωτάσαι πως θα είναι να «ταξιδεύεις» με 400 χλμ./ώρα.
Ελάχιστοι σε όλον τον πλανήτη θα έχουν αυτήν την ευκαιρία, όπως οι τεχνικοί που ανέπτυξαν το Σουηδικό πύραυλο εδάφους, το Koenigsegg CC850.
Πρόκειται για ένα γενέθλιο μοντέλο, καθώς ο ιδρυτής της εταιρίας Koenigsegg, ο Christian Von Koenigsegg γιορτάζει τα 50α γενέθλιά του και τα 20ά από την ίδρυση της εταιρίας και του πρώτου αυτοκινήτου με τα σήματά της, το Koenigsegg CC8S.
Έτσι το «δώρο» του σουηδού επιχειρηματία έπρεπε να είναι κάτι το ξεχωριστό.
Και το δώρο αυτό είναι το Koenigsegg CC850.
Κατά την αποκάλυψη του Koenigsegg CC850 ο Κρίστιαν δήλωσε «Το CC850 είναι ένας φόρος τιμής στο μοναδικό αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη σημασία στην ιστορία της Koenigsegg.
Το CC8S μας έβαλε στον χάρτη και μας έκανε επιτυχημένους. Γιορτάζοντας τα 20 χρόνια παραγωγής, μαζί με τα 50α γενέθλιά μου, ένιωσα ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να αποκαλύψω το CC850 για να εκτιμήσουμε τις ρίζες μας».
Το CC850 μπορούμε να πούμε ότι είναι μια σύγχρονη αναπαράσταση του Koenigsegg CC8S.
Το μοτέρ που κινεί το CC850 είναι V8 5.0 λίτρων twin turbo απόδοσης 1.185 ίππους με βενζίνη ή 1.385 με βιοαιθανόλη E85.
Αυτό που κατάφεραν οι τεχνικοί της εταιρίας είναι ότι και με το άλλο εξωπραγματικό αυτοκίνητο της Koenigsegg, το εμβληματικό ONE:1 που κυκλοφόρησε το 2014.
Το CC850 επιτυγχάνει επίσης αναλογία ισχύος προς βάρος 1:1 με 1385 ίππους και 1385 κιλά βάρος.
Αυτό όμως που κάνει το Koenigsegg CC850 πραγματικά μοναδικό και εστιασμένο στον οδηγό είναι το επαναστατικό σύστημα ταχυτήτων Engage Shift (ESS).
Το ESS επιτρέπει διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης με βάση τη χρήση του δρόμου ή της πίστας.
Όμως δεν είναι αυτό που ξεχωρίζει στο κιβώτιο.
Βασισμένο στο ελαφρύ κιβώτιο ταχυτήτων (LST) της Koenigsegg, γύρω στα 90 κιλά, το ESS, σε συνδυασμό με το πεντάλ του συμπλέκτη, προσαρμόζεται ως χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων το οποίο μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων με ομαλή αλλαγή σχέσεων.
Η δυνατότητα του οδηγού να επιλέγει απρόσκοπτα μεταξύ ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων ή μιας πιο χαλαρής αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων είναι μοναδική και τοποθετεί το CC850 σε μια κατηγορία από μόνο του.
Το κιβώτιο ESS είναι ένα έργο μηχανικής τέχνης και θυμίζει ελβετικούς χρονογράφους — περίπλοκος, αλλά απόλυτα λειτουργικός σύμφωνα με την εταιρία.
Έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην όλη εξέλιξη ώστε το ESS να γίνει ένα από τα πιο συναρπαστικά κιβώτια που δημιουργήθηκαν ποτέ.
Από σχεδιαστικής άποψης το αποκλειστικά 2θέσιο, χαμηλό και πλατύ CC850, ακολουθεί κομψό σχεδιασμό με τριπλά πίσω φώτα, τα οποία αντλούν έμπνευση από τα παλαιότερα μοντέλα της Koenigsegg.
Το εσωτερικό με πολύ χρώμα και ανθρακόνημα, ακολουθεί μίνιμαλ σχεδιαστική αισθητική παρόμοια με το CC8S.
Και φυσικά, ως Koenigsegg, το CC850 διαθέτει την εμβληματική αποσπώμενη σκληρή οροφή, το επαναστατικό σύστημα θυρών synchrohelix, που αποτελείται από μηχανισμό ο οποίος ανοίγει τις πόρτες σε γωνία 90 μοιρών προς τα πάνω.
Το αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε στην «Εβδομάδα του Αυτοκινήτου» στο Μόντερέι στην Καλιφόρνια.
Μόνο 50 CC850 θα κατασκευαστούν, όσα δηλαδή και τα χρόνια του ιδρυτή και οι πλούσιοι συλλέκτες έχουν αρχίσει να στέλνουν τραπεζικά εμβάσματα…