Οι διαχειριστές Logistics περιγράφουν σε ξένα δίκτυα τις καθυστερήσεις στις εξαγωγές αυτοκινήτων ως σημαντικές.
Το λιμάνι του Μπρέμενχάβεν στο Αμβούργο, το κύριο roll on/roll off λιμάνι στη Γερμανία και ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους αυτοκινήτων στον κόσμο, αντιμετωπίζει αδιέξοδο…
Ο συνδυασμός της έλλειψης οδηγών για τη μετακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων από το λιμάνι και των μεγάλων όγκων τακτικών εμπορικών συναλλαγών δημιουργεί μια συσσώρευση οχημάτων στη στεριά και στη θάλασσα από αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Ομίλων Tesla, Stellantis, BMW, Renault και Volvo.
«Αυτές οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες», δήλωσε ο Αντρέας Μπράουν, περιφερειακός διευθυντής των προϊόντων θαλασσίων μεταφορών, EMEA, για την Crane Worldwide Logistics. Είπε ότι οι εισαγωγές αυτοκινήτων στο Μπρέμενχάβεν από τις ΗΠΑ και το Μεξικό λειτουργούν σε χρονοδιάγραμμα …μηνών. «Υπάρχει μια καθυστέρηση τριών μηνών για την BMW, όπου τα αυτοκίνητα κάθονται σε τελωνειακούς χώρους περιμένοντας να εφοδιαστούν με πρόσθετα, ειδικά με το χειριστήριο αφής iDrive».
Το Αμβούργο είναι το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, με ετήσια χωρητικότητα άνω των 5 εκατομμυρίων TEU (αντίστοιχη μονάδα είκοσι ποδιών) εμπορευματοκιβώτια. Μετακινεί πάνω από 1,7 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Το συνολικό επίπεδο συμφόρησής του, ex-autos, είναι επί του παρόντος «μέτριο». Η εταιρεία εμπορικών πληροφοριών VesselsValue σημειώνει ότι οι χειριστές έχουν ενημερωθεί από το λιμάνι ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών H&H (υψηλού και βαρέως φορτίου) και οδηγών roll on/roll off για να μετακινήσουν τα εισερχόμενα αυτοκίνητα. Οι στρατιωτικές ασκήσεις έχουν απορροφήσει αρκετό χώρο του τερματικού σταθμού που συνήθως προορίζεται για χειριστές.
Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν, επίσης, αρκετές θαλάσσιες μεταφορείς οχημάτων, μια κατάσταση που οδήγησε τη ναυτιλιακή εταιρεία Wallenius Wilhelmsen να αρνηθεί τις κρατήσεις εξαγωγών προς τις ΗΠΑ για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, και, πιθανώς το Δεκέμβριο, εάν οι ώρες αναμονής αυξηθούν ξανά, δήλωσε ο Νταν Νας, επικεφαλής των σχετικών τομέων στη VesselsValue. Τα στοιχεία της δείχνουν ότι το φρένο των εξαγωγών αυτοκινήτων βοήθησε στη μείωση του χρόνου επεξεργασίας στο λιμάνι, ο οποίος έχει εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες και τώρα αυξάνεται ξανά.
Ο ίδιος ανέφερε ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι εισαγωγές Tesla από το Gigafactory της Σαγκάης και τα ελαφρά οχήματα που προέρχονται κυρίως από την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Εκτός από τους περιορισμούς εργασίας στο βασικό λιμάνι, η αυξημένη χωρητικότητα των σκαφών προσθέτει στις καθυστερήσεις.
Ο παγκόσμιος στόλος είναι μικρός από περίπου 13 πλοία σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία VesselsValue. «Αυτό είναι αποτέλεσμα της υπερβολικής διάλυσης πλοίων κατά το πρώτο έτος του Covid-19. Αυτός ο χρόνος αναμονής αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το 2024 όταν αρχίσουν να παραδίδονται τα νεότευκτα πλοία», πρόσθεσε ο Νας.
Ενώ οι τιμές έχουν μειωθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού από την κορύφωση του Covid, «αυτό είναι πιθανό να διατηρήσει τα ποσοστά υψηλά επειδή τα πλοία διαπραγματεύονται με πλήρη δυναμικότητα», είπε. Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα θα ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στην προσφορά-ζήτηση στο μέλλον, εξήγησε.
Στο λιμάνι του Λίβερπουλ στην Αγγλία, τέταρτη απεργία έχει οριστεί για τις 14-21 Νοεμβρίου, εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία με τη διαχείριση του λιμανιού. Ο Μπράουν προέβλεψε ότι εφόσον αυτές οι απεργίες είναι καλά οργανωμένες, υπάρχει χρόνος εκ των προτέρων για να σχεδιαστεί και να παρακαμφθεί το λιμάνι, εκτρέποντας το εμπόριο αλλού. Οι φορτηγατζήδες και άλλοι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το λιμάνι που λειτουργεί κανονικά θα πληγούν περισσότερο.