H Koni διοργάνωσε μια ειδική εκδήλωση, στο πλαίσιο της οποίας μας σύστησε την πλήρη γκάμα με τα προηγμένα της αμορτισέρ.
Πέρα όμως από τη θεωρία, μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτοκίνητα, στα οποία είχαν τοποθετηθεί αμορτισέρ της Koni, έτσι διαπιστώσαμε στην πράξη τα οφέλη τους. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η ομιλία του Ολλανδού τεχνικού της Koni, Frank Biesheuvel.
Koni: Τι περιλαμβάνει η γκάμα
Ιεραρχικά η γκάμα με τα αμορτισέρ της Koni περιλαμβάνει τα STR.T, Sport, Special Active, Coil-Over, Ηeavy Track και Raid. Το επόμενο στάδιο του προγράμματος περιείχε οδήγηση με τα Volkswagen T-Roc και Audi Q3, καθόλου τυχαία επιλογή, καθώς τα SUV έχουν κατακτήσει την αγορά, ενώ πρόκειται για δυο δημοφιλή μοντέλα στη χώρα μας. Αμφότερα τροφοδοτούνταν από το γνωστό 1.5 TSI βενζινοκινητήρα, ο οποίος παράγει150 ίππους.
Αρχικά οδηγήσαμε τα γερμανικά SUV με τα εργοστασιακά τους αμορτισέρ και στη συνέχεια με τοποθετημένα τα αμορτισέρ Special Active της Koni, τα οποία είναι η τελευταία εξέλιξη στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, ενώ τα περιγράφει ως «χαμαιλέοντα», καθώς έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται διαρκώς ανάλογα με τις οδικές συνθήκες.
Σε διαφορετικές διαδρομές
Kάθε φορά ακολουθούσαμε την ίδια διαδρομή, η οποία περιλάμβανε οδήγηση εντός αστικής περιοχής, στον αυτοκινητόδρομο, σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και σε ήπιο χωματόδρομο. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που καλύπταμε αντιλαμβανόμασταν ότι με τα αμορτισέρ Special Active η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είχε αναβαθμιστεί. Σε υψηλότερες ταχύτητες εξασφάλιζαν μεγαλύτερη σταθερότητα, τόσο στις ευθείες όσο και στις μικροδιορθώσεις της πορείας. Μπαίνοντας στις στροφές οι κλίσεις ήταν σαφώς μικρότερες, ενώ η είσοδος στην καμπή του δρόμου πραγματοποιούνταν πιο γραμμικά.
Εκεί όμως που τα αμορτισέρ Special Active ξεδίπλωναν όλο το ταλέντο τους ήταν στα περάσματα πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου, οι οποίες είναι αμέτρητες στους ελληνικούς δρόμους. Μάλιστα οι εκπαιδευτές μας παρότρυναν να περνάμε με μεγαλύτερη ταχύτητα στα σημεία αυτά, καθώς όντως τότε διαπιστώναμε περισσότερο την αποτελεσματικότητα τους. Για να το περιγράψουμε καλύτερα, φανταστείτε ότι ο τροχός μετά από κάθε εμπόδιο κάνει μικρότερο «άλμα» μέχρι να αποκτήσει και πάλι πρόσφυση, ενώ το «κύμα» του αυτοκίνητου είχε λιγότερη διάρκεια.
Η FSD τεχνολογία στα αμορτισέρ της Koni
Αξιοποιώντας την πιο πρόσφατη γενιά της κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίας απόσβεσης επιλεκτικής συχνότητας (Frequency Selective Damping – FSD) τα αμορτισέρ Special Active ελέγχουν μεγάλες κινήσεις του αμαξώματος και δυνάμεις κατά τη διάρκεια της στροφής, ενώ εξομαλύνουν τους δύσκολους δρόμους για καλύτερη άνεση.
Στα απλά αμορτισέρ το κύριο χαρακτηριστικό απόσβεσης ορίζεται από τη ροή λαδιού που διέρχεται από το συγκρότημα εμβόλου. Συνδυάζοντας αυτό το τυπικό χαρακτηριστικό απόσβεσης με το χαρακτηριστικό Active, η Κoni προσέθεσε μια ειδική βαλβίδα, η οποία είναι σε θέση να ελέγχει μια παράλληλη ροή λαδιού, δίπλα σε εκείνη που διέρχεται από το έμβολο.
Αυτή η παράλληλη ροή λαδιού κλείνει από την «βαλβίδα» Active, δίνοντας μια αύξηση της δύναμης απόσβεσης σχεδόν γραμμική στο χρόνο που το έμβολο κινείται προς μία κατεύθυνση. Δεδομένου ότι είναι ένα ενσωματωμένο τμήμα του συστήματος υδραυλικών βαλβίδων στο εσωτερικό του αποσβεστήρα, δε χρειάζονται επιπλέον καλώδια, αισθητήρες ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές για τη λειτουργία ενός ρυθμιστή Koni Active.
Συνοψίζοντας, τα βασικά χαρακτηριστικά των αμορτισέρ Special Active είναι ότι βελτιώνουν την ασφάλεια και το κράτημα του οχήματος, παρέχουν σταθερή αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση, η τεχνολογία τους ανταγωνίζεται τα ακριβά ηλεκτρονικά συστήματα, εξασφαλίζουν απόδοση για τον οδηγό και άνεση για τους επιβάτες. Μια ασυναγώνιστη aftermarket λύση που μπορεί να προσαρμοστεί στα περισσότερα νέα και παλαιότερα αυτοκίνητα.