Αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με μία ειδική περίπτωση που δεν συναντάμε καθημερινά. Ένα εντυπωσιακό σχεδιαστικά Sportback σύνολο εφοδιάζεται με κινητήρα οπλοπολυβόλο χωρίς να χάνει στιγμή, τις premium καταγωγές του. Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με το μοναδικά εντυπωσιακό και γρήγορο Audi RS Q3 Sportback των 95.650 ευρώ.
Πολεμικό σύνολο με 21 ιντσών ζάντες, χαμηλωμένη οροφή και οβάλ μπούκες
Με την λέξη Sportback αμέσως γίνεται κατανοητό πως σχεδιαστικά το αυτοκίνητο με το χαμήλωμα της οροφής και μερικές ακόμη λεπτομέρειες γίνεται πιο σπορτίφ και νεανικό συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η λέξη όμως που το χαρακτηρίζει καλύτερα είναι «επιβλητικότητα». Η μπροστινή singleframe μάσκα έχει τεράστιες διαστάσεις και γυαλιστερό φινίρισμα, ενώ στο πίσω μέρος ο διαχύτης φιλοξενεί δύο τεράστιες μπούκες οβάλ σχήματος. Κερασάκι στην τούρτα οι ζάντες 21 ιντσών (255/35 τα ελαστικά) με θέα τις κόκκινες δαγκάνες, που ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα, για ένα αυτοκίνητο το οποίο αντικειμενικά είναι από τα ομορφότερα και επιβλητικότερα της αγοράς.
Όλα ποιοτικά και όλα στραμμένα στον οδηγό – βασιλιά
Μπαίνοντας στην καμπίνα του RS Q3, η κορυφαία ποιότητα αλλά και η hi-tech αύρα σε αγκαλιάζουν κατευθείαν. Ακριβά υλικά, πολύ καλή συναρμολόγηση αλλά και διάσπαρτες sport πινελιές (όπως οι κόκκινες ραφές, επενδύσεις alcantara, τα καθίσματα και το τιμόνι), κάνουν τον οδηγό να νιώθει ταυτόχρονα και γρήγορος αλλά και VIP. Ο πίνακας οργάνων ψηφιακός, παρέχει πληροφορίες για τα πάντα (ακόμα και για τα G που δέχεται ο οδηγός) ενώ παραμένει ευδιάκριτος ακόμα και με τον ήλιο να τον κοιτάει κατάματα. Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό έχει μεγάλη κλίση προς τον οδηγό με το σύστημα infotainment όμως να χρειάζεται μια Α εξοικείωση. Ο χώρος πολύ καλός, με μία μικρή μονάχα υποχώρηση για τα κεφάλια των πίσω λόγω του χαμηλώματος της οροφής, την ώρα που το πορτ-παγκάζ μετριέται στα 530 λίτρα (διαθέτοντας κιτ επισκευής).
Η μαγεία του 5κύλινδρου κινητήρα των 2.500κ.εκ.
Τη καρδιά του πολεμικού RS Q3 αποτελεί ο 5κύλινδρος 2.500κ.εκ. TFSI κινητήρας ο οποίος αποδίδει 400 ίππους με 480 Nm ροπής. Φυσικά το σύνολο είναι 4κίνητο (η μαγική λέξη Quattro βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό) ενώ συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-tronic. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Μεταφράζονται σε μία μαχητική επιτάχυνση 0-100 σε 4.5 δευτ. (το ίδιο χρόνο χρειάζεται και η MacanTurbo) με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ./ώρα. Μπορεί το μοντέλο να ζυγίζει 1.775 κιλά όμως πραγματικά η δύναμη του κινητήρα είναι ωμή και απεριόριστη, κινώντας το SUV αστραπιαία παρέχοντας και όμορφο ήχο (ειδικά στην επιλογή RS). Εννοείται πως όλα τα παραπάνω νούμερα επηρεάζουν και αυτό της κατανάλωσης, η οποία κατά μέσο όρο κινείται στα 15 λίτρα/100χλμ. ενώ με συνετή οδήγηση την κατεβάσαμε στα 12 λίτρα/100 χλμ.
Ένα πολύ γρήγορο hot-hatch που στρίβει χωρίς αν σε αγχώνει
Το sport DNA του Audi RS Q3 είναι παραπάνω από έκδηλο, ειδικά πατώντας το “RS” μπουτόν στο τιμόνι. Ο ήχος δυναμώνει, το κιβώτιο αλλάζει όπως και το τιμόνι και ο οδηγός μπορεί να στρίψει με απεριόριστη πρόσφυση, απολαμβάνοντας κάθε είδους διαδρομή. Η απόκριση του γκαζιού είναι ξυραφένια (υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη αλλαγή), τα φρένα έχουν 6πίστονες δαγκάνες ενώ οι αναρτήσεις είναι κατά 10χλστ. χαμηλωμένες. Από την μία υπάρχει αυτή η άγρια πλευρά του μοντέλου και από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει απλά το “D” να το ρυθμίσει όπως θέλει από το μενού και να κινηθεί πιο ήρεμα, πιο οικονομικά και πιο οικογενειακά. Αυτή είναι και η μαγεία των RS εκδόσεων και το Q3 Sportback είναι η καλύτερη διαφήμιση τους.
Εν κατακλείδι
Το Audi RS Q3 αποτελεί ένα επιβλητικό πολυτελές SUV που μπορεί να κινηθεί ακριβώς όπως ένα πολύ γρήγορο hot-hatch. Σίγουρα η τιμή του είναι υψηλή όμως το μόνο αρνητικό που μπορούμε να βρούμε σε ολόκληρο το σύνολο, είναι η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας και τίποτα άλλο. Κατά τα άλλα έχεις πάντα ένα χαμόγελο όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι, όπως και να το οδηγείς…