Μετά από αρκετά χρόνια είδαμε παγετό και στην Αττική, με τους περισσότερους οδηγούς να μην είναι εξοικειωμένοι. Αυτό σημαίνει πως οι θερμοκρασίες όλων των υγρών είναι χαμηλές και όλα τα μέταλλα έχουν συσταλεί από την πολύωρη αδράνεια. Τί κάνουμε; Αφήνουμε το αυτοκίνητο στο ρελαντί με τα λεπτά μέχρι να πιάσει θερμοκρασία ή μήπως αυτό είναι λάθος;
Πρέπει τελικά να το αφήνουμε να ζεσταθεί ή όχι;
Η απάντηση είναι πολύ απλή. Με το που γυρίσουμε το διακόπτη και πάρει εμπρός, ο εγκέφαλος δίνει εντολή για την λεγόμενη κρύα εκκίνηση του κινητήρα. Το σύστημα αντιλαμβάνεται πως πρέπει να ζεσταθεί, για αυτό και οι στροφές είναι αυξημένες, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ροή, και υγρά – μέταλλα να πλησιάσουν γρηγορότερα την σωστή θερμοκρασία. Η διαδικασία διαρκεί περί τα 20 δευτ.- 30 δευτ. (maximum) και είναι τότε που θα δείτε το μπλε φωτάκι της θερμοκρασίας στον πίνακα οργάνων να σβήνει.
Suzuki: Ανακαλούνται 3.202 Vitara και SX4 S-Cross στην Ελλάδα
Αφήνουμε το μοτέρ στο ρελαντί για μισό λεπτό λοιπόν και μετά είμαστε σωστοί και έτοιμοι να ξεκινήσουμε, φυσικά χωρίς να ανεβάζουμε τη βελόνα του στροφόμετρου στο κόκκινο. Μην περιμένετε ποτέ να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία το αμάξι, αλλά νιώστε τις στροφές να ομαλοποιούνται.
Τί συμβαίνει εάν το αφήσω να ζεσταθεί πλήρως;
Μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει η συγκεκριμένη συνήθεια, καθώς εκτός από το γεγονός πως καίτε τζάμπα καύσιμο, δηλητηριάζεται και ο καταλύτης εξαιτίας του υπερπλούσιου μείγματος που διοχετεύεται.