Για την Lamborghini ποτέ δεν είναι αρκετό να κατασκευάζει εξωτικά σούπερκαρς, ήθέλε πάντα να ξεχωρίζει και να προσφέρει κάτι το διαφορετικό.
Με αυτό το σκεπτικό, ο ιδρυτής της ιταλικής εταιρείας, ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι το 1963, δεν αποσκοπούσε μόνο στη δημιουργία των καλύτερων GT αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά να τα προσφέρει και σε ξεχωριστά χρώματα, με διαφορετικές αποχρώσεις, ώστε να είναι όσο το δυνατόν, πιο ξεχωριστά και εκκεντρικά.
Μπορεί οι πρώτες 350GT και 400GT να απηχούσαν τη φιλοσοφία του, η πραγματική, χρωματική επανάσταση συνετελέσθει με τη θρυλική Miura το 1966. Βρισκόμενη στο γενικότερο κλίμα της εποχής, των κοινωνικών αλλαγών και της οικονομικής ανάπτυξης, οι περισσότερες Miura βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής σε πράσινο, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα και ελάχιστες σε άσπρο/μαύρο.
Ο ερχομός της αξεπέραστης Miura
Άλλωστε στην κλασική ταινία «The Italian Job» του 1969, η εικόνα της πορτοκαλί Miura στην ανάβαση του Great St Bernard Pass έχει μείνει ανεξίτηλη τους φίλους της αυτοκίνησης και όχι μόνο
Η παράδοση δεν θα μπορούσε να σταματήσει με την Countach, η οποία διέθετε πληθώρα χρωματικών επιλογών, ενώ κάποιοι πιο εκκεντρικοί επέλεγαν τη διχρωμία, όπως η περιορισμένης παραγωγής LP400 σε ένα ειδικό κόκκινο χρώμα, με μαύρα φτερά, γκρι ζάντες και μουσταρδί εσωτερικό.
Μπορεί στη συνέχεια η Lamborghini να «ξέφυγε» από την κατασκευή σούπερκαρς, με την «οικογενειακή» Espada, αυτό σε καμία περίπτωση δεν άλλαξε τη φιλοσοφία του ιδρυτή της, αφού η πλειοψηφία των Espada, βρήκε από το εργοστάσιο της Σάντα Αγκάτα σε ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις. Ακόμα και η ειδική LM 002, παρόλο το περιορισμένο εύρος της παραγωγής της, επιλέχθηκε σε εξεζητημένες χρωματικές αποχρώσεις.
Ο ερχομός της Diablo μετρίασε λίγο τις εντυπωσιακές χρωματικές παλέτες, αφού αρχικά παραγόταν σε παστέλ αποχρώσεις, ωστόσο προς το τέλος της ζωής της έκαναν την εμφάνισή τους εκκεντρικές μεταλλικές αποχρώσεις, όπως η «χρυσή» Oro Elios ή περιορισμένης παραγωγής επετειακή Diablo SE30 σε μωβ απόχρωση «Viola 30th».
Παράλληλα με τη Murcielago το 2001, ήρθαν στο προσκήνιο οι περλέ αποχρώσεις που δημιουργούσαν έντονες αντιθέσεις με τις πινελιές από ανθρακονήματα. Για παράδειγμα, πιο θελκτική απόχρωση θεωρείται η «Bianco Perla», ενώ άρχισαν δειλά δειλά να εμφανίζονται στη λίστα των επιλογών και ματ βαφές.
H Lamborghini σήμερα
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στ’ αυτοκίνητα δεν αφορά μόνο σε κινητήρες, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά και στους τρόπους βαφής των αμαξωμάτων. Στην σύγχρονη εποχή των Aventador, Huracan και Urus, είναι δυνατή η δημιουργία χρωμάτων και αποχρώσεων που φαίνονται στο μάτι διαφορετικά, ανάλογα με το περιβάλλον και το εξωτερικό φως. Εκτός από τα ιριδίζοντα χρώματα, όπως ονομάζονται πλέον, δεν λείπουν φυσικά και οι διχρωμίες στις επιλογές της σημερινής γκάμας της Lamborghini.
Οι τυχεροί αγοραστές έχουν πλέον στη διάθεσή τους να επιλέξουν περί τα… 360 χρώματα που χωρίζονται σε 5 κύριες κατηγορίες: Sporty, Contemporary, Classic, Eclectic και Technical κι αν παρόλα αυτά η ιταλική εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα εξειδικευμένο τμήμα, το Ad Personam, όπου είναι δυνατόν, με το αντίστοιχο αντίτιμο φυσικά, ο μελλοντικός ιδιοκτήτης να δημιουργήσει το δικό του ή τις δικές του αποχρώσεις για τη Lambo που θα κοσμεί το γκαράζ του.
https://media.lamborghini.com/English/colours-long—clean/a/3bf51384-dfd7-4cae-8dd6-95a7588dc12c