Στην ιστορία περνάει η Lamborghini Aventador, καθώς κατασκευάστηκε η τελευταία στην Σάντ’ Άγκατα Μπολονέζε, την έδρα της ιταλικής εταιρείας.
O λόγος για την ύστατη Aventador LP 780-4 Ultimae, η οποία ρίχνει τίτλους τέλους με μοναδικό στυλ, τα οποίο άντλησε από έναν πρόγονό της, την Miura P400 Roadster. Πρώτος κοινός παρονομαστής ανάμεσα τους η μπλε απόχρωση του roadster αμαξώματος, ονόματι “Azzuro Flake”.
Περιμετρικά η Aventador LP 780-4 Ultimae «στολίζεται» με μια γκρι επιφάνειες, οι οποίες στη βάση τους έχουν μια λεπτή μαύρη λωρίδα, αναδεικνύοντας το ανθρακόνημα στα πλευρικά μαρσπιέ, στον πίσω διαχύτη και στο μπροστινό splitter. Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένη η οροφή και το πίσω κάλυμμα του κινητήρα, ενώ έχει βαφτεί με μαύρο γυαλιστερό χρώμα.
Αντίθεση σχηματίζει επίσης το μαύρο στις εισαγωγές αέρα, στις δαγκάνες των φρένων και στις εξατμίσεις της Aventador LP 780-4 Ultimae. Οι τροχοί έχουν βαφτεί με ασημί χρώμα, όπως και στην ιστορική Miura P400 Roadster. Λευκό δέρμα στα καθίσματα, στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα με το όνομα της Miura κεντημένο με μαύρη κλωστή να αναγράφεται απέναντι από το συνοδηγό, δεν αφήνουν αμφιβολίες για την πηγή έμπνευσης στο αυστηρά διθέσιο εσωτερικό της Aventador LP 780-4 Ultimae.
Η μια και μοναδική Miura P400 Roadster, με την υπογραφή του οίκου Bertone, έκανε πρεμιέρα σε πρωτότυπη μορφή στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, τον Απρίλιο του 1968. Ξεχώριζε με τη μπλε βαφή “Lamè Sky Blue Acrilico” και τις μεγάλες πλαϊνές εισαγωγές αέρα, ενώ στα ενδότερα συναντούσες λευκό δέρμα και κόκκινα πατάκια.
Το εμπρός παρμπρίζ είχε έντονη κλίση προς τα πίσω, ενώ απουσίαζαν όλες οι υπόλοιπες γυάλινες επιφάνειες. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και παρά τη θερμή υποδοχή του κοινού δε μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Επέστρεψε στον οίκο Bertone και στη συνέχεια πουλήθηκε στον Διεθνή Οργανισμό Έρευνας Μόλυβδου και Ψευδάργυρου (ILZRO), ο οποίος αντικατέστησε κάθε πιθανό συστατικό με ψευδάργυρο ή μολύβδινο, ενώ την έβαψε μέσα και έξω πράσινη.
Μετονομάστηκε σε ZN 75, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο προωθώντας τα υλικά μολύβδου και ψευδαργύρου, ενώ παρουσιάστηκε σε πολλά κέντρα σχεδιασμού αυτοκινήτων. Αφού άλλαξε διάφορους ιδιοκτήτες επέστρεψε στην αρχική της μορφή το 2008. Tέλος, να πούμε ότι η τελευταία Aventador LP 780-4 Ultimae δημιουργήθηκε μέσω του προγράμματος εξατομίκευσης Ad Personam της Lamborghini για ένα εκλεκτό Ελβετό πελάτη.