H Lamborghini Miura θεωρείται για πολλούς, το πρώτο supercar.
Το μόνο σίγουρα πάντως είναι ότι πρόκειται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά supercar που έχουν εμφανιστεί.
Η επαναστατική Miura παρουσιάστηκε το 1966, συγκλόνισε τον κόσμο με τη φουτουριστική, απίστευτα χαμηλή σιλουέτα με ύψος ένα μέτρο, με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και πίσω.
Σχεδιασμένο από τον Μαρτσέλο Γκαντίνι στον οίκο Μπερτόνε η Miura έμεινε στην παραγωγή από το 1966 έως και το 1973 όπου από το εργοστάσιο στην Σάντα Αγκάτα εξήλθαν τρείς σειρές Miura με την συνολική παραγωγή να είναι 763 μονάδες.
Ο κινητήρας ήταν ατμοσφαιρικός V12 4λίτρων με 2βαλβίδες στον κύλινδρο και 40άρια καρπυρατέρ Weber απόδοσης 345 ίππων για την πρώτη σειρά (1966-1969).
Η δεύτερη σειρά που ήταν και αυτή με τη μεγαλύτερη παραγωγή, 338 μονάδες, η ισχύς ανέβηκε στα 365 άλογα, ενώ η πιο ισχυρή ήταν αυτή της τρίτης γενιάς με τον κωδικό P400SV (μια από αυτήν τη σειρά έχει και ο πρώην πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ) σε 150 μόνο μονάδες με ισχύ 380 ίππων.
Το αυτοκίνητο έφερε διπλά ψαλίδια στις αναρτήσεις και τα προηγμένα για την εποχή φρένα της Girling.
To βάρος ήταν 1.125 κιλά για την πρώτη έκδοση, 1,298 για την δεύτερη και 1,298 για την τρίτη.
Με εντυπωσιακό στυλ και συναρπαστική τεχνολογική ερμηνεία, η Miura σαγήνευσε αρκετά ηχηρά ονόματα της εποχής με τον Φρανκ Σινάτρα, να είναι ένας φανατικός κάτοχος της Miura.
Ένα άγριο, επιβλητικό supercar που συνεχίζει να εκπλήσσει σχεδόν 60 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.