Την καταλληλότερη εποχή διάλεξε η Lamborghini για την αποκάλυψη της νέας Sian Roadster, καθώς το καλοκαίρι είναι απολαυστικό να οδηγείς και να σε «χαϊδεύει» ο ήλιος.
Η νέα Sian Roadster, διαθέτοντας προηγμένη υβριδική τεχνολογία, δείχνει το μέλλον της ιταλικής εταιρείας των supercars προς τον εξηλεκτρισμό, χωρίς όμως εκπτώσεις σε επίπεδο επιδόσεων.
Πάμε όμως πρώτα να κάνουμε ένα οφθαλμόλουτρο παρατηρώντας την εντυπωσιακή σιλουέτα της νέας Sian Roadster. Το πρώτο που διαπιστώνεις είναι ότι η Sian χωρίς μεταλλική οροφή πάνω από την αυστηρά διθέσια καμπίνα της δείχνει ακόμα πιο όμορφη, σε σύγκριση με το coupe αμάξωμα, ενώ διατηρεί τις φουτουριστικές και συνάμα άκρως δυναμικές γραμμές της.
Στις πρώτες επίσημες φωτογραφίες βλέπουμε τη νέα Sian Roadster βαμμένη με τη μπλε απόχρωση ονόματι “Blu Uranus”, ενώ αντίθεση σχηματίζουν οι πολυάκτινες ζάντες της με τη χάλκινη απόχρωση “Oro Electrum”, η οποία σύμφωνα με τη Lamborghini επιλέχτηκε για να υποδηλώσει την ηλεκτροκίνηση.
Παρατηρώντας από ψηλά τις διαγώνιες έντονες γραμμές που «τρέχουν» προς τα πίσω είναι εμπνευσμένες από την πρώτη Countach. Στο ιδιαίτερα χαμηλό εμπρός τμήμα διακρίνουμε το splitter κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και τους χαρακτηριστικούς Led προβολείς σε σχήμα “Y”.
Για την αεροδυναμική της νέας Sian Roadster φροντίζουν οι μεγάλες εισαγωγές-εξαγωγές αέρα πλευρικά του οχήματος, στο εμπρός καπό και η πίσω αεροτομή, η οποία επεκτείνεται εν κινήσει για τη βελτίωση της απόδοσης.
Ειδική μνεία αξίζει στα ενεργά πτερύγια ψύξης στο πίσω τμήμα που χρησιμοποιούν μια μοναδική τεχνολογία υλικών κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τη Lamborghini. Η λειτουργία των πτερυγίων ενεργοποιείται από την αντίδραση του υλικού τους στη θερμοκρασία που παράγεται από το σύστημα εξάτμισης κάνοντας τα να περιστρέφονται.
Το υβριδικό σύστημα της νέας Sian Roadster απαρτίζεται από V12 κινητήρα απόδοσης 785 ίππων (8.500 σ.α.λ.) και από έναν ηλεκτροκινητήρα 48 Volt, απόδοσης 34 ίππων, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ λειτουργεί υποστηρικτικά σε ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα, όπως κατά τη διάρκεια της όπισθεν και της στάθμευσης.
Ακόμα μια τεχνολογική «τομή» της νέας Sian Roadster είναι ότι δε χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου για την αποθήκευση ενέργειας, όπως τα συμβατικά υβριδικά μοντέλα, αλλά έναν πυκνωτή. Η Lamborghini υποστηρίζει ότι αποθηκεύει δέκα φορές την ισχύ μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου, ενώ τοποθετημένος ανάμεσα στο πιλοτήριο και στο διαμέρισμα του κινητήρα εξασφαλίζει ιδανική κατανομή βάρους.
Σημειώνεται ακόμα ότι είναι τρεις φορές πιο ισχυρός από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ίδιου βάρους και τρεις φορές ελαφρύτερος από μια που παράγει την ίδια ισχύ. Το ηλεκτρικό σύστημα της νέας Sian Roadster με τον πυκνωτή και τον ηλεκτροκινητήρα ζυγίζει μόνο 34 κιλά, παρέχοντας έτσι μια αξιοσημείωτη αναλογία βάρους προς ισχύ 1 κιλό/ίππο.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 819 ίππους, ενώ οι επιδόσεις ενθουσιάζουν με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 2,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ./ώρα. Μόνο 19 Sian Roadster θα κατασκευάσει η Lamborghini, ενώ ήδη όλες έχουν πουληθεί…
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην ενότητα Galleries.
https://youtu.be/JMBq-wX7eC0