Στις 7 Οκτωβρίου του 1983 η Lancia στέφθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών, για πέμπτη φορά στην ιστορία της.
Η Lancia 037 κατέκτησε το πρωτάθλημα του 1983 με δύο αγώνες να απομένουν!
Το επίτευγμα δεν ήταν καθόλου εύκολο, αν αναλογιστεί κανείς πως ήταν πισωκίνητο αγωνιστικό, με τετρακίνητους αντιπάλους, καθιστώντας την 037 παράλληλα το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατέκτησε παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι κατασκευαστών.
Στο δε ράλι Σαν Ρέμο του 1983, βρέθηκε με τέσσερα αυτοκίνητα στις πέντε πρώτες θέσεις, με οδηγούς θρύλους της εποχής, όπως ο Μάρκου Άλεν, ο Βάλτερ Ρερλ, ο Ατίλιο Μπέτεγκα και ο νεαρός τότε Μίκι Μπιαζιόν, που κατετάγη πέμπτος. Ήταν τέτοια η επικράτηση της 037 στο πρωτάθλημα του 1983, που στέφθηκε πρωταθλήτρια με δύο ακόμα αγώνες να απομένουν, παρόλο που δεν κατέκτησε και το πρωτάθλημα των οδηγών.
Δύο τούρμπο είχε ο κινητήρας της 037
H Lancia Rallye 037 ή απλώς 037, αποτελεί ένα από τα πλέον μυθικά, αγωνιστικά αυτοκίνητα. Παρουσιάστηκε επίσημα το 1982 στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, ως έκδοση δρόμου. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, έστω και περιορισμένης, που εξοπλιζόταν με κινητήρα με δύο τούρμπο, έναν μηχανικό συμπιεστή compressor κι έναν κλασικό καυσαερίων με συνολική απόδοση 205 ίππους. Κατασκευάστηκαν 200 μονάδες, ώστε να λάβει την έγκριση τύπου ως αγωνιστικό Group B.
Η αγωνιστική 037 θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα ράλι που έχουν συμμετάσχει σε αγώνες, με το άγριο κι επιθετικό παρουσιαστικό, τις έντονες καμπύλες και τις συμπαγείς διαστάσεις. Ήταν βασισμένη στην coupe Lancia Beta Montecarlo, ένα κεντρομήχανο coupe της δεκαετίας του 1970, το οποίο φυσικά υπέστη εκτεταμένες αλλαγές, διατηρώντας όμως την κεντρομήχανη διάταξη με την πίσω κίνηση.
Αεροδυναμικό αμάξωμα από πολυέστερ και φάιμπεργκλας
Το πολυεστερικό αμάξωμα ήταν ενισχυμένο με φάιμπεργκλας, ενώ τα δύο καπό μπορούσαν ν’ αφαιρεθούν πλήρως σε σύντομο χρονικό διάστημα. Παράλληλα, ήταν σχεδιασμένο ώστε να παρέχει τη μέγιστη δυνατή αεροδυναμική απόδοση με την παραγωγή σημαντικών αεροδυναμικών φορτίων και κάθετης δύναμης.
Σύμφωνα με τον Λούκα Ναπολιτάνο, CEO της Lancia, η 037 ενσαρκώνει το πνεύμα της ιταλικής εταιρείας, με το κομψό και μοναδικό της σχεδιασμό και το επίτευγμά της στους αγώνες πριν από 40 χρόνια δεν είχε προηγούμενο. Δεν αποτελεί δε σύμπτωση, που μαζί με άλλα οκτώ θρυλικά αυτοκίνητα της Lancia, θ’ αποτελέσουν τη βάση και την έμπνευση για τ’ αυτοκίνητα του μέλλοντος της Lancia, όπως στο πρωτότυπο Pu+Ra HPE.