Όποιο μοντέλο της Lancia και αν κοιτάξεις, ένα είναι το σίγουρο. Ξεχωρίζει για το στυλ και την κομψότητα.
Και όμως αυτό το ιταλικό brand που δημιούργησε ο Vincenzo Lancia και αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο στον μαγικό κόσμο των ράλι, να μην οδηγεί τις εξελίξεις στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελει σταυρόλεξο για δυνατους λύτες.
Αν και η λύση βρίσκεται στα πλάνα που είχε κάνει ο τότε ισχυρός άνδρας του ομίλου Fiat Sergio Marchionne, «καθοδηγούμενος» από την αντίπερα όχθη του ατλαντικού, από τα γραφεία της Chrysler στο Ντιτρόιτ.
Με ένα μόνο μοντέλο στη γκάμα της, το Ypsilon που είναι διαθέσιμο μόνο στην Ιταλική αγορά, , προσπαθεί η εταιρία με «ενέσεις» να μείνει ζωντανή στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων.
Η Lancia ανασταίνεται με τρία νέα μοντέλα. Το ένα θα είναι SUV
Και πώς να μείνει όταν δεν έχει κάτι πέρα του Ypsilon (το οποίο βρίσκεται στην αγορά από το 1995) για να «μιλήσει» στο αγοραστικό κοινό.
Από την κορυφή και βασίλισσα στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλι, στο ναδίρ και στα «αζήτητα» με την τόση ιστορία της.
Και όμως η Lancia, που χωρίς τη Lancia τα ράλι δεν είχαν ποτέ τα εκατομμύρια οπαδούς και τις επίσης εκατοντάδες χιλιάδες στήλες σε εφημερίδες και περιοδικά με αναφορά στις επιδόσεις, τις νίκες και τα πρωταθλήματα της ιταλικής μάρκας, (μόνο η Ford έχει αντίστοιχη μεγάλη ιστορία στους αγώνες) πώς να συνεχίσει να «γράφει» την ιστορίας της.
Σήμερα υπο του ομίλου Stellantis η Lancia σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται για την επιστροφή της.
Σε διαφορετικό όμως concept καθώς θα είναι πλέον ηλεκτρική.
Η Lancia με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι η πολυτελής μάρκα της FCA όπως η DS Automobile από τη μεριά των Γάλλων στο όμιλο Stellantis.
H Lancia όμως «ξεχάστηκε» καθώς οι φανατικοί της μάρκας που ζούσαν και ανέπνεαν με τις Fulvia HF, τη Stratos, την Integrale, τη 037 έχουν πλέον περάσει σε άλλη φάση της ζωής τους, χωρίς το νέο «αίμα» που έχει μεγαλώσει με ευρώ, smartphone, tablet, Bluetooth, wi-fi στο αυτοκίνητο, και με οθόνες που μοιάζουν με μίνι TV στο ταμπλό, να τους συγκινεί το ένδοξο παρελθόν της μάρκας.
Βέβαια στην εποχή της επικοινωνίας που ζούμε όλα αλλάζουν, αλλά η Lancia δεν έχει το συνδετικό κρίκο που θα τη φέρει στο σήμερα.
Στα άδυτα πάντως της Stellantis τα φώτα δε σβήνουν και το ένα project διαδέχεται το άλλο.
Το ζητούμενο είναι να μην παραμένουν στις οθόνες των υπολογιστών, καθώς όπως και το κάνουμε η Lancia είναι ένα κόσμημα των δρόμων που φωτίζει την ιταλική κουλτούρα σε ο,τι αφορά την αυτοκίνηση.
Στη φωτογραφία ο πρόεδρος της Lancia Luca Napolitano με δύο θρύλους, τη Flaminia και τη βασίλισσα 037.