Aυτό και αν δεν είναι είδηση στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλι, η επιστροφή της Lancia.
H ιταλική εταιρία συνυφασμένη με τους αγώνες και ειδικά με το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, όπου έχει κατακτήσει 11 παγκόσμιους τίτλους με φοβερά αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Όπως η Fulvia Coupe HF, η Stratos, η Formula 1 των ράλι, το πιο αγαπητό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Lancia καθώς όταν εμφανίστηκε το 1973 έμοιαζε σαν να έχει κατέβει από το διάστημα με κινητήρα Ferrari, τον πύραυλο, την 037, αλλά και τις θρυλικές Delta 4WD, Delta HF integrale, στις διάφορες εκδόσεις.
Lancia: Όλοι οι κορυφαίοι της παγκόσμιας σκηνής έχουν οδηγήσει και διακριθεί με τα ιταλικά αυτοκίνητα
Ποιους να πρωτοθυμηθούμε, Μουνάρι, Βάλτεγκαρντ, Μπέτεγκα, Πίντο, Λάμπινεν, Πρεγκλιάσκο, Τοϊβόνεν, Άλεν, Κάνκουνεν, Ρερλ, Οριόλ, Σάινθ, Μπιαζιόν, Νταρνίς, καθώς και μια σειρά πολύ γρήγορων Ιταλών όπως Καρέλο, «Τόνι», Τονιάνα, Καπόνε, Φιόριο, Τσεράτο, Αγκίνι, Τάμπατον, όλοι έχουν γράψει τη δική τους ιστορία οδηγώντας Lancia.
Για περισσότερο από 30 χρόνια οι αγώνες δεν έχουν δει Lancia να «τρέχει», εκτός από Ιστορικά ράλι όπου όταν εμφανίζονται Fulvia και Stratos, σαν μέλισσες μαζεύεται ο κόσμος δίπλα τους να θαυμάσει τα θρυλικά ιταλικά αυτοκίνητα των ράλι μερικών 10ετιών πριν.
Το τι σημαίνει Lancia στους αγώνες πρέπει να το βίωσε και διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες όπου συμμετείχε με μια Stratos στα χρώματα της Alitalia, όπως τότε στη 10ετία του 1970, στο ιστορικό ράλι Μόντε Κάρλο του 2022.
Ίσως αυτή η συμμετοχή να ήταν η σπίθα για να δοθεί το πράσινο φως για την επιστροφή στα ράλι.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το μεγάλο comeback θα γίνει το 2026 με τους νέους κανονισμούς στο WRC με αυτοκίνητο το νέο Ypsilon που αναμένεται να παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα, αρχικά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και στη συνέχεια με θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες ακολουθώντας το παράδειγμα του Jeep Aventor.
Το …αγωνιστικό Ypsilon θα ακολουθήσει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης που θα ξεκινήσει το 2024 με ντεμπούτο το 2025 για να είναι έτοιμο την επόμενη χρονιά για την ανάπτυξη του νέου αυτοκινήτου σε διαμόρφωση WRC το 2027, στην top κατηγορία που θα ισχύει τότε, όπως θα έχει διαμορφωθεί.
To νέο Ypsilon αναφέρουν οι πληροφορίες ότι θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Κιβάσο, που είναι συνδεδεμένο με τη χρυσή εποχή της Lancia.
Lancia: Παραμένει στο θρόνο ως η πολυνίκης εταιρία στο WRC
Παρά το γεγονός ότι η Lancia σταμάτησε από το WRC το 1993, ακόμα είναι η εταιρία με τους περισσότερους τίτλους, 11, και ακολουθούν Citroen με 8, Toyota με 7, Peugeot με 5 και ισοβαθμούν Ford και Volkswagen με 4.
Να θυμίσουμε ότι από τον όμιλο Stellantis, μόνο το WRC απουσιάζει καθώς έχει παρών σε Formula 1, Formula E, WEC και η Lancia με αυτό το ένδοξο παρελθόν, παραμένει σίγουρα το καταλληλότερο brand του ομίλου σε επίπεδο μάρκετιν.