Πριν από ακριβώς ένα μήνα η Lancia αποκάλυψε τη νέα Ypsilon, η οποία σηματοδότησε την αναγέννηση της θρυλικής ιταλικής εταιρείας.
Τώρα, η Lancia μας συστήνει τη νέα έκδοση HF, η οποία θα αφορά τα μελλοντικά της μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η επερχόμενη Lancia Ypsilon HF θα έχει χαμηλότερη ανάρτηση, διευρυμένο μετατρόχιο, θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη με ισχύ 240 ίππων και ικανότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,8 δευτ.
Προς το παρόν δεν έχουμε επίσημη φωτογραφία της Ypsilon HF, όμως η Lancia παρουσίασε το λογότυπο που θα κοσμεί την εν λόγω έκδοση. Τιμώντας το ένδοξο παρελθόν που φέρουν τα γράμματα HF στην ιστορία της Lancia, τα χρώματα που επιλέχτηκαν για το λογότυπο είναι το λευκό, το κόκκινο και το μαύρο, χωρίς να προστεθούν γραφικά στοιχεία, καθώς στόχος ήταν μια πιο «καθαρή» απεικόνιση.
Το λογότυπο HF στην ιστορία της Lancia
Τα εν λόγω χρώματα στο λογότυπο είναι αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στην Fulvia Coupe του 1966, ενώ η ελαφριά κλίση των γραμμάτων προέρχεται από την Delta της δεκαετία του 1990 εκφράζοντας την ταχύτητα και ριζοσπαστικότητα.
Το λογότυπο HF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν μια ομάδα παθιασμένων ιδιοκτητών Lancia ίδρυσε το κλαμπ “Lancia Hi-Fi” από τις λέξεις High-Fidelity που σημαίνουν υψηλή πιστότητα. Στο συγκεκριμένο κλαμπ μπορούσαν να ενταχθούν μόνο όσοι είχαν αγοράσει τουλάχιστον έξι ολοκαίνουργια αυτοκίνητα Lancia. Τα αρχικά HF εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε ορισμένα σπορ μοντέλα της Lancia, όπως η Flaminia Pinin Farina Coupe, η Flaminia Sport Zagato και η Flavia Coupe.
Λίγα χρόνια αργότερα, το Φεβρουάριο του 1963, μαζί με μερικούς οδηγούς και παθιασμένους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Lancia, ο Τσέζαρε Φιόριο ίδρυσε την HF Lancia Racing Team. Το λογότυπο που επιλέχθηκε για την ομάδα αποτελούνταν από τα κεφαλαία γράμματα HF, σε λευκό σε μαύρο φόντο, με τέσσερις κόκκινους ελέφαντες να τρέχουν ως μασκότ και την κεφαλαία επιγραφή Squada Corse από κάτω σε λευκό σε κόκκινο φόντο.
Η Fulvia Coupe HF του ’66 ήταν το πρώτο αγωνιστικό που το παρουσιάστηκε σημειώνοντας αμέτρητες νίκες σε ράλι, ενώ ακολούθησε η Stratos HF από το 1974 έως το 1978, η Delta Turbo το 1983, η Delta 4WD, η Delta Integrale και η Delta HF Integrale Evolution. Το 1972 η Fulvia HF κέρδισε το Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ έξι διαδοχικούς τίτλους κατέκτησε μεταξύ 1987 και 1992 η εμβληματική Delta HF.
Ο ελέφαντας για την Lancia
Σύμφωνα με την ανατολική μυθολογία ο ελέφαντας αποτελεί σύμβολο καλής τύχης και νίκης, αρκεί να αναπαρίσταται με τον κορμό προτεταμένο προς τα εμπρός. Λέγεται ακόμα ότι ο Τζάνι, γιος του Βιντσέντζο Λάντσια, που ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia από το 1949 έως το 1955, είχε επιλέξει το μικρό ελαφαντάκι για γούρι του.
Lancia: Επιστρέφει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Τέλος, στο πλαίσιο παρουσίασης της έκδοσης HF, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, Λούκα Ναπολιτάνο, έδωσε μια σημαντική είδηση. Αναφερόμενος στη δέσμευση της μάρκας να επικεντρωθεί στα μοντέλα επιδόσεων, έθεσε μόνος του το ερώτημα αν αυτό σημαίνει επιστροφή της Lancia στα ράλι. Η απάντηση που έδωσε ήταν: «δουλεύουμε πάνω σε αυτό».