Η νέα Lancia Ypsilon ήταν ένα από τα 13 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που συμμετείχαν στο EcoBest Challenge by AutoBest.
Έτσι δε χάσαμε την ευκαιρία και γράψαμε πολλά χλμ. μαζί της.
Σχεδιαστικά οι Ιταλοί έβαλαν σε πράξη όλη την κουλτούρα τους, παρουσιάζοντας ένα ιδιαίτερα κομψό αμάξωμα, ενώ στο πίσω μέρος η σχεδιαστική έμπνευση ήταν από τη Stratos.
Lancia: Επιστρέφει και στα ράλι με την έκδοση Rally4 με συνταγή από το 208 Rally4
Ίσως το πιο εντυπωσιακό αγωνιστικό αυτοκίνητο στην ιστορία του WRC, το οποίο είχε κινητήρα Ferrari. Δεν ήταν άστοχο που τη Stratos την είχαν ονομάσει η Formula 1 των ράλι, γιατί στην εποχή του 1970 ήταν μια πραγματική Formula 1. Όπου συμμετείχε διέλυε το συναγωνισμό και μόνο στο ράλι Ακρόπολις δεν κατάφερε να γράψει στο πάνθεο των νικητών το όνομά της.
Επιστροφή όμως στο νέο Ypsilon. Ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, το οποίο σχεδιαστικά ξεχωρίζει.
Στο μπροστινό μέρος ανοίγει μια νέα σχεδιαστική σελίδα, με το επίπεδο καπό, τη φωτεινή λωρίδα, από άκρο σε άκρο, τους προβολείς στις άκρες του στρογγυλεμένου προφυλακτήρα, με τη μεγάλη εισαγωγή στο κάτω μέρος.
Στο πλαϊνό μέρος έχει κάτι από Peugeot 208, Opel Corsa, και πως να μην έχει αφού είναι στην ίδια πλατφόρμα και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη, ηλεκτροκινητήρες κλπ.
Τι λένε λοιπόν οι αριθμοί σε ότι έχει να κάνει με τις εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος, 4.075/1.755/1.435 χλστ. με μεταξόνιο 2.537 χλστ.
Να δούμε και τις εξωτερικές διαστάσεις των 208 και Corsa.
Το Opel σε μήκος/πλάτος/ύψος φέρει τις εξής διαστάσεις, 4.060/1.765/1.435 χλστ. με μεταξόνιο 2.545 χλστ. και οι αντίστοιχες στο Peugeot 208 είναι 4.055/1.745/1.430 χλστ. με μεταξόνιο 2.540.
Ίδιες λοιπόν εξωτερικές διαστάσεις, αλλά με εντελώς διαφορετική σχεδίαση μεταξύ της Ιταλογερμανικογαλλικής συμμαχίας υπο την ομπρέλα της Stellantis.
Διαφορές υπάρχουν στο εσωτερικό, όπου η Lancia Ypsilon φέρει πιο έντονες ιταλικές πινελιές με δύο ψηφιακές οθόνες, 10.25 ιντσών, μια στρογγυλή βάση επαγωγικής φόρτισης του smartphone, καθώς και μια σειρά διακοπτών για τον κλιματισμό, κάτω από τους αεραγωγούς, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων και το μπυτόν start/stop του ηλεκτροκινητήρα είναι τα ίδια που συναντάς σε Citroen, Opel, DS, Peugeot,
Η σκουρόχρωμη έκδοση των φωτογραφιών ήταν η edizione limitata με υπογραφή του διακοσμητικού οίκου di lusso Cassina, και ήταν ένα από τα πρώτα 1906 Ypsilon που κατασκευάστηκαν.
Αυτή η έκδοση έφερε ειδικές επενδύσεις από αλκαντάρα, παχιά πατάκια και ένα ωραίο σε σχήμα εργονομικό τιμόνι.
Η μπαταρία είναι 50άρα (51 kWh) για την ακρίβεια, και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 156 ίππους με ροπή 260 Nm.
Ως προς τη φόρτιση και σύμφωνα με τα στοιχεία, μπορεί να αντλεί ρεύμα από ταχυφορτιστή 100 kW, ενώ από οικείο φορτιστή 11 kW ο χρόνος που απαιτείται είναι 5 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Στους ιταλικούς δρόμους κινηθήκαμε μεταξύ Παβίας και Μιλάνου, τόσο σε επαρχιακούς δρόμους όσο και αυτοστράντα.
Η θέση οδήγησης σε κερδίζει, ωραία αναπαυτικά καθίσματα, ησυχία στο δρόμο, ενώ αυτές οι ιταλικές πινελιές στις σχεδίαση του εσωτερικού δημιουργούν μια ωραία ατμόσφαιρα. Χαρήκαμε και τα ιταλικά τραγούδια, ενώ για τους χώρους των πίσω επιβατών, όλα εξαρτώνται από τον σωματότυπο οδηγού/συνοδηγού.
Σταθερό το αυτοκίνητο που «πατάει» σε ελαστικά 205/45-17, με τις αναρτήσεις να απορροφούν τις κακοτεχνίες που συναντήσαμε σε δρόμο υπο κατασκευή.
Κινηθήκαμε και με 140 και πλέον χλμ. στην αουτοστράντα, χωρίς κόπο, ενώ κάθε άλλο παρά αδιάφορα περνούσε από τα περίξ χωριά της Παβίας.
Γύρω στα 400 χλμ. αυτονομία αναφέρει ο κατασκευαστής, με τυποποιημένη κατανάλωση 14.6 kWh/χλμ. με τελική 150 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 σε 8,2 δευτ.
Πότε στην Ελλάδα; Αρχικά η Lancia στη νέα εποχή της που αρχίζει με το Ypsilon, θα πλασαριστεί στις μεγάλες αγορές και στη συνέχεια θα αποφασιστεί ποια θα είναι η συνέχεια.
Στην Ιταλία πάντως για αυτήν την έκδοση Cassina, οι τιμές ξεκινούν από τα 40.000 ευρώ.
Το φωτογραφήσαμε και δίπλα στο Opel Corsa για να δείτε τις σχεδιαστικές διαφορές.
Περισσότερες φωτογραφίες