Στην παρουσίαση του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, στις «Πλόες» στην είσοδο το ένα από τα δύο αυτοκίνητα που καλωσόριζε τους προσκεκλημένους ήταν η Lancia Stratos.
Eνα θρυλικό αυτοκίνητο, που ακόμα και σήμερα το παρομοιάζουν σαν τη Formula 1 των ράλι.
Το σχήμα αποτελεί έμπνευση του Μαρτσέλο Γκαντίνι του Οίκου Bertone, για αυτό και το έμπειρο μάτι θα διακρίνει πίσω από το κόκπιτ το logo του Ιταλικού σχεδιαστικού οίκου.
Lancia Stratos: Με μοτέρ Ferrari
Το αυτοκίνητο έφερε μοτέρ Ferrari V6, 2,4 λίτρων απόδοσης στη νορμάλ έκδοση 190 ίππων, τοποθετημένο ακριβώς πίσω από το κόκπιτ, με κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση πίσω.
Στην αγωνιστική έκδοση η ισχύς άγγιξε τους 320 ίππους. Τότε στη 10ετία του 1970.
Στη θέση του οδηγού κάθισαν πολύ μεγάλα ονόματα των ράλι, όπως Σάντρο Μουνάρι, Μπερνάρ Νταρνίς, Μάρκου Άλεν, Μπιορν Βάλτεγκαρντ, Ζαν Κλωντ Αντρουέ, Τόνι Καρέλο, Λέλε Πίντο, Μάουρο Πρεγκλιάσκο.
H Lancia Stratos σάρωσε νίκες και κέρδισε μεγάλα ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όπως Μόντε Κάρλο, Σαν Ρέμο, Γύρος Κορσικής, Πορτογαλία, Σουηδία, ενώ δεν κέρδισε όσο και αν προσπάθησαν τα πληρώματα το Ράλι Ακρόπολις, παρά το γεγονός ότι κατέκτησε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών 1974, 1975,1976.
To Ράλι Ακρόπολις αποδείχτηκε πολύ σκληρό για την εντυπωσιακή-δύστροπη-Ιταλίδα που έφερε τα πάνω κάτω στον παγκόσμιο χάρτη των ράλι.
Δεν κατάφερε ποτέ να ανέβει με τα πληρώματά της στο πρώτο σκαλί του βάθρου και να γευτούν τη σαμπάνια της νίκης.
Η μόνη Lancia Stratos που κατάφερε να δει την καρό σημαία και ανέβει στη ράμπα του τερματισμού ήταν η Lancia Stratos του «Σιρόκο» με τον Μανώλη Μακρινό στο δεξί bucket.
Το ελληνικό πλήρωμα αντίκρισε τη καρό σημαία στην 6η θέση της γενικής το 1978, (έπαιζαν τη θέση στο βάθρο πριν την ανατροπή στον Άγιο Παντελεήμονα) ενώ τερμάτισαν και το 1980, κάνοντας την πορτοκαλί-άσπρη Lancia Stratos την πιο επιτυχημένη στο Ράλι Ακρόπολις.
Είχε και μια συμμετοχή ο «Σιρόκο» με τον αείμνηστο Κώστα Φερτάκη, αλλά εγκατέλειψαν το 1979.
Όταν ο «Σιρόκο» στην αντιπαλότητά του με την τότε αρχή του Σπορ, την ΕΛΠΑ, εγκατέλειψε την ενεργό δράση, η Lancia Stratos άλλαξε χέρια.
Η Lancia Stratos στα χέρια του «Τζίγκερ»
Πέρασε στα χέρια του «Μπένι» συμμετέχοντας σε μια μία σειρά αγώνων και στη συνέχεια αποκτήθηκε από τον «Τζίγκερ» ο οποίος όμως δεν την έτρεξε.
Την επανέφερε όμως στα χρώματα όπως την έτρεχε τότε ο «Σιρόκο» φέρνοντας στο σήμερα μοναδικές αναμνήσεις από έναν οδηγό, που όχι μόνο έγραψε ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο χώρο των ελληνικών αγώνων, αλλά κυρίως λόγω της επαγγελματικής του προσέγγιση στο πως αντιμετώπιζε τον κάθε αγώνα που συμμετείχε.