Lancia, πολύ περίεργη ιστορία αυτή η αυτοκινητοβιομηχανία, συνώνυμο της πολυτέλειας και των αγώνων, που προσπαθεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες της.
Και αυτό διότι τα «κεφάλια» της Stellantis, με πρώτον τον Sergio Marchionne, από την κορυφή την έριξαν στα τάρταρα.
Όχι τυχαία, αφού την άφησαν για χρόνια με ένα μοντέλο, το οποίο ήταν διαθέσιμο στην Ιταλική αγορά.
Δεν υπάρχει άνθρωπος, γνώστης και μη, που να μη γνωρίζει τη Lancia.
Παρά την απουσία της από τη διεθνή αγορά για χρόνια, η ιστορία της δεν γίνεται να περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και να ξεχαστεί.
Ιστορία ενός πλέον αιώνα (ιδρύθηκε το 1906 από τον Vincenzo Lancia) ότι και να γίνει δε μπορεί να ξεχαστεί και είναι ακόμα «ζωντανή» η ιστορία από τις τρομερές επιτυχίες της στο παγκόσμιο motorsport.
Βλέπεις Fulvia HF, Stratos, 037, S4, Integrale, τα αγωνιστικά μοντέλα δηλαδή της Lancia και «σκύβεις» το κεφάλι και σκέφτεσαι όλα αυτά τα τεράστια ονόματα που έχουν καθίσει πίσω από το τιμόνι κάποιας Lancia.
Lancia: Η Stellantis ξεκίνησε το επαναλανσάρισμα της εταιρίας με το νέο Ypsilon
Η Stellantis εδώ και δύο χρόνια περίπου έχει ξεκινήσει το επαναλανσάρισμα της Lancia, με ένα μοντέλο, το Ypsilon, το οποίο αν το αναλύσεις είναι μια premium εκδοχή των Peugeot 208, Opel Corsa, καθώς μοιράζονται τα ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη, με διαφορές στο εσωτερικό και στο αμάξωμα, αλλά με την τιμή να έχει πάρει τα ύψη, στην Ευρώπη καθώς στη χώρα μας δεν έχει εισαχθεί ακόμα, καθώς επόμενο είναι οι τιμές να είναι «τσιμπημένες» όταν αναφέρεσαι σε premium προϊόν.
Αν και το design είναι ζήτημα του κάθε αγοραστή, δε μπορεί να πεις ότι δεν είναι ωραίο αυτοκίνητο με εντυπωσιακό εσωτερικό, ειδικά η έκδοση Cassina, ιταλική πολυτέλεια εσωτερικών χώρων.
Με το Ypsilon η Lancia επιστρέφει και στους αγώνες. Όχι στην top κατηγορία, τη Rally1, που όμως εκεί ανήκει, αλλά στη Rally4, με κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 212 ίππων με 5άρι σειριακό κιβώτιο της Sadev με εξοπλισμό Sparco και αμορτισέρ της Ohlin, όπου πίσω από την όλη εξέλιξη είναι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι και νικητής του ράλι Ακρόπολις Miki Biasion.
Στην έκθση αυτοκινήτου Βρυξελλών, η Lancia ήταν εκεί και με το αγωνιστικό Ypsilon. Εκεί και ο Miki Biasion με 78 αγώνες στο WRC, με 17 νίκες και 40 παρουσιάσεις στο βάθρο που τόνισε χαρακτηριστικά «Αν ονειρευόσασταν να γίνετε οδηγός ράλι, τότε ονειρευόσασταν τη Lancia. Είναι τιμή μου που συνεργάστηκα με τις ομάδες Lancia και Stellantis Motorsport για την τελειοποίηση του Ypsilon Rally 4 HF. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα δώσει μια πραγματική ευκαιρία σε νέους οδηγούς να δείξουν το ταλέντο τους συμμετέχοντας στο Lancia Trophy, το οποίο περιλαμβάνει έξι αγώνες στο Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι το 2025 και χρηματικό έπαθλο 300.000 ευρώ. Η κληρονομιά των νικών και των αγώνων της Lancia επέστρεψε και είμαι χαρούμενος που είμαι μέρος της».
Η Lancia Ypsilon που έχει πέσει και αυτή «θύμα» λόγω καθυστερήσεων στις γραμμές παραγωγής, θα ξεκινήσει εκτός Ιταλίας τη διάθεση εντός της φετινής χρονιάς αρχικά σε Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Γερμανία, ακολουθώντας τέσσερις πυλώνες στη βάση του στρατηγικού της σχεδίου της όπως, ποιότητα, ηλεκτροκίνηση, βιωσιμότητα και καινοτόμο μοντέλο πωλήσεων.
Οι τιμές στην Ευρώπη ξεκινούν από τα 25.000 ευρώ περίπου για την βασική-υβριδική- έκδοση.
Διαβάστε εδώ τις πρώτες εντυπώσεις οδηγώντας τη νέα Lancia Ypsilon
Δείτε και τα δύο βίντεο: