Δύο αυτοκίνητα, το παλιό και το καινούργιο, δύο εποχές αλλά με ίδιο όνομα, Land Rover Defender.
Μπορεί άραγε να συγκριθούν κάτι που σε φιλοσοφία έχει διαφορά περισσότερες από δύο 10ετίες, καθώς το πρώτο Land Rover με την ονομασία Defender παρουσιάστηκε το 1983.
Σε δύο μάλιστα εκδόσεις, όταν η Land Rover ήταν υπο βρετανικό ιδιοκτησιακό καθεστώς (Rover group που πλέον δεν υπάρχει), πριν περάσει στη BMW το 1994, στη συνέχεια στη Ford το 2000 και από το 2008 στον όμιλο Tata που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να βρίσκεται υπο την ομπρέλα του ομίλου από την Ινδία, αλλάζοντας τα πάντα σε ο,τι σχέση με τα αυτοκίνητα εκτός από την ονομασία. Και αυτό γιατί έγιναν επενδύσεις σε ένα πολύ δυνατό brand της παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο όμιλος Tata χειρίζεται με έξυπνο τρόπο το βρετανικό brand καθώς τα αυτοκίνητα βρίσκονται στις πρώτες θέσεις από πλευράς image, όχι τυχαία φυσικά.
Eπιστροφή όμως στο Defender που όταν παρουσιάστηκε στη 10ετία του 1980 ήταν διαθέσιμο με δύο αμαξώματα. Το «μακρύ» με την ονομασία «110», όσες και οι ίντσες (Άγγλοι είναι αυτοί) του μεταξονίου (2.800 χλστ.) και με «κοντό» αμάξωμα με την ονομασία «90»που ήταν οι αντίστοιχες ίντσες που αντιστοιχούν σε 2.362 χλστ.
Aντίπαλος
Μπορεί το Defender να ακολούθησε σχεδιαστικά το Land Rover series 1 που παρουσιάστηκε το 1948, το οποίο θεωρήθηκε το αντίπαλο δέος του στρατιωτικού Willys του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το Land Rover πρώτης γενιάς με το πολύ ισχυρό σύστημα 4κίνησης, μηχανικό φυσικά με λεβιέδες, ήταν το αυτοκίνητο του αγρότη, του φούρναρη, του ιατρού, του επιχειρηματία.
Μάλιστα ίδιας φιλοσοφίας 4Χ4 σύστημα είχε και το Defender.
Και τα χρόνια περνούσαν και το Defender εξακολουθούσε να υφίσταται στην αγορά μέσα από πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων και ειδικών εκδόσεων.
Όμως το 2019 στην έκθεση της Φρανκφούρτης παρουσιάζεται το εντελώς νέο Defender.
Σύγχρονη σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία αλλά συστήματα 4Χ4 με την Tata να υπογραμμίζει ότι συνεχίζει την παράδοση της Land Rover σε αυτόν τον τομέα.
Το καινούργιο Defender αφήνει πίσω το παλιό σε θέματα άνεσης, αλλά εξακολουθεί να ξεχωρίζει στο πεδίο που έχει γράψει ιστορία, στις off-road διαδρομές, ενώ διατίθεται με «κοντό» μεταξόνιο ως Defender 90 με 3 πόρτες καθώς και ως Defender 110, μακρύ δηλαδή μεταξόνιο με 5 πόρτες. Και επειδή οι εποχές αλλάζουν διατίθεται και ως plug-in hybrid.
Το καινούργιο Defender απευθύνεται όμως σε ένα συγκεκριμένο κοινό με ισχυρό οικονομικό υπόβαθρο, αν σκεφτούμε ότι η βασική έκδοση “Defender 90” με 3λιτρο κινητήρα diesel 200 ίππων 4Χ4 η τιμή στη χώρα μας αρχίζει από τα 68.200 ευρώ, η αντίστοιχη 5θυρη από τα 75.200 ευρώ, και η plug-in hybrid με 2λιτρο βενζινοκινητήρα με συνδυαστική ιπποδύναμη 404 ίππους από τα 92.500 ευρώ, το πράγμα από μόνο του έχει ξεκαθαρίσει.
Photo: Mladen Alvirovic
Διαβάστε και αυτό
Land Rover: Στο δρόμο για την πλήρως ηλεκτρική γκάμα