Παρότι ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα αμφιβάλλει ότι με έναν ή δύο γύρους παραπάνω στο GP της Εμίλια Ρομάνια ο Λάντο Νόρις θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν, ο Άγγλος οδηγός λέει ότι πλέον ο στόχος της ομάδας του Ουόκινγκ πρέπει να είναι πλέον οι νίκες απέναντι στη Red Bull.
Όπως συνέβη μετά από το πιτ-στοπ υπό το όχημα ασφαλείας στο Μαϊάμι, έτσι και μετά τη (μοναδική) αλλαγή ελαστικών στον αγώνα της Ίμολα ο Λάντο Νόρις και η McLaren MCL38 ήταν πολύ πιο αποδοτικοί στο δεύτερο stint του GP της Εμίλια Ρομάνια, σε σχέση με τη Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
Και στους τελευταίους 12 γύρους στην Ίμολα ο ρυθμός του Άγγλου ήταν από μισό έως και ένα δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερος του Ολλανδού, που είχε πλέον αρχίσει να πασχίζει με την πρόσφυση της σκληρής γόμας της Pirelli.
Σύμφωνα με το διευθυντή της McLaren, Αντρέα Στέλλα, σημαντικό ρόλο σε αυτό δεν έπαιξε μόνο η εκτενέστατη αναβάθμιση της MCL38 που η ομάδα του παρουσίασε στο Μαϊάμι, αλλά και η εξαιρετική διαχείριση της γόμας από τον ίδιο τον Νόρις.
“Νομίζω ότι ο Λάντο έκανε καλή δουλειά στη διαφύλαξη των ελαστικών του για ένα μεγάλο μέρος του δεύτερου stint [μετά το πιτ-στοπ που έβαλε τη σκληρή γόμα] και μετά με λίγη μαγεία προς το τέλος”, είπε ο Στέλλα. “Όμως, την ίδια στιγμή, υπήρχαν φορές που [η Ferrari που οδηγούσε] ο Λεκλέρ ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στην πίστα. Οπότε ο αγώνας είχε πολύ, πολύ ενδιαφέρον από αυτή την άποψη”.
Ο Νόρις, από την πλευρά του, τόνισε: “Μαχόμουν σκληρά μέχρι τον τελευταίο γύρο, αλλά έχασα λίγο παραπάνω χρόνο σε σχέση με τον Μαξ στο ξεκίνημα. Ήταν πολύ καλύτερος στο πρώτο stint, και προφανώς στο δεύτερο ήμασταν εμείς πιο δυνατοί.
Εκπλήσσομαι ακόμα λέγοντας ότι είναι εκνευριστικό ότι δεν κερδίσαμε. Αλλά μετά τον προηγούμενο αγώνα, και με τις βελτιώσεις που κάναμε, αυτό ήταν που θα έπρεπε να περιμένουμε πλέον” συνέχισε ο Βρετανός, που επίσης δήλωσε ότι με 1-2 παραπάνω γύρους στο τέλος μπορεί και να είχε περάσει τον Φερστάπεν για τη νίκη στην Εμίλια Ρομάνια.
Σχετικά με αυτό, ο Στέλλα ήταν λίγο πιο επιφυλακτικός: “Οι 63 γύροι είναι ήδη αρκετοί” είπε χαρακτηριστικά ο Ιταλός. “Πολλές φορές λες ότι θα ήθελες να είχες άλλον έναν γύρο. Όμως, έτσι είναι τα πράγματα, και επίσης αυτός είναι ο Μαξ Φερστάπεν. Είμαι σίγουρος ότι είχε κάποιους μπελάδες, αλλά κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από όσα είχε.
Εμείς βασικά χάσαμε πολύ χρόνο στο πρώτο stint πίσω από τον Μαξ, αλλά είχαμε υπερβολική φθορά της πίσω γόμας και πιστεύαμε ότι σήμερα θα έπρεπε να κοιτάμε περισσότερο τους καθρέπτες μας από όσο να κοιτάζουμε μπροστά μας.
Μετά από μια περίοδο με τη σκληρή γόμα που προστατεύαμε τα ελαστικά, και ενώ ο Λεκλέρ και ο Όσκαρ [Πιάστρι] μάχονταν μεταξύ τους, νομίζω ότι αυτή η αρχική μας επιλογή απέδωσε καρπούς προς το τέλος του αγώνα για τον Λάντο.
Η διαχείριση των ελαστικών ήταν ένας σημαντικός παράγοντας, και πρέπει να πούμε ότι από αυτή την άποψη ο Λάντο έχει γίνει λίγο ειδήμων. Ο Όσκαρ πλήρωσε κάποια θέματα που είχαμε στις κατατακτήριες, διαφορετικά θα ήταν και εκείνος στο βάθρο. Λαμβάνουμε αυτά τα θετικά και κοιτάζουμε εμπρός με κάποια αισιοδοξία, τώρα.
Πιστεύω ότι βλέπουμε το προσόν να έχουμε πάνω από ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, και αυτό δημιουργεί διαφορετικά σενάρια” κατέληξε ο Στέλλα, μιλώντας για την πολυτέλεια των εναλλακτικών στρατηγικών που μπορεί να έχει η McLaren απέναντι στη RBR στους επόμενους αγώνες.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Ζακ Μπράουν δήλωσε σίγουρος ότι η φετινή χρονιά θα φέρει κι άλλες νίκες για τη McLaren, μετά από την πρώτη του Νόρις στο Μαϊάμι: “Από το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς και μετά είμαστε καλοί. Το αυτοκίνητο γίνεται όλο και ταχύτερο. Σήμερα για πρώτη φορά ίσως κάναμε τον Μαξ να ιδρώσει λίγο. Πίεζε, χωρίς καμία αμφιβολία. Κινούνταν στα όρια της πίστας. Έδινε όλα όσα είχε.
Πιστεύω ότι έχουμε την πιθανότητα να κερδίσουμε κάποιους ακόμα αγώνες φέτος. Νομίζω ότι η Red Bull έχει σπουδαίο προβάδισμα, και παραμένει η ομάδα που επικρατεί. Αλλά αν συνεχίσουμε να κάνουμε όσα κάνουμε, δεν βλέπω γιατί ο Όσκαρ και ο Λάντο να μην κερδίσουν περισσότερους αγώνες φέτος”, κατέληξε ο Αμερικανός διοικητής της McLaren.