Ο Εσάπεκα Λάπι είχε μεγάλες προσδοκίες για το ντεμπούτο του με τη νέα του ομάδα, τη Ηyundai.
Μάλιστα, μετά από ένα θετικό τεστ με το νέο του όπλο, πίστευε πως θα τα πάει περίφημα στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, το Ράλι Μόντε Κάρλο. Όμως, οι επιδόσεις του στον αγώνα τον απογοήτευσαν και δεν εμπιστεύεται, πλέον, τα δεδομένα των δοκιμών του.
Πριν από το ντεμπούτο του στη Hyundai, ο Φινλανδός ένιωθε σίγουρος για ένα ισχυρό αποτέλεσμα στην επίσημη πρώτη του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, έχοντας πραγματοποιήσει κάποιες δοκιμές πριν από τη διοργάνωση. Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν πολύ μακριά από αυτό που περίμενε.
Ο Λάπι πάλεψε για ρυθμό σε όλο το ράλι και το μόνο που κατάφερε ήταν, να τερματίσει στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης, σχεδόν τέσσερα λεπτά αργότερα, από τον συνολικό χρόνο του Οζιέ, που κέρδισε τον αγώνα.
Ένα μέρος αυτής της απώλειας χρόνου οφειλόταν στο γεγονός, ότι ο Λάπι είχε πρόβλημα το Σάββατο και έχασε την υβριδική ισχύ. Αλλά, ο Φινλανδός ανησυχούσε γιατί και πριν το πρόβλημα, ο ρυθμός του δεν ήταν αυτός που περίμενε. Ο Λάπι δεν είχε την ίδια αίσθηση στον αγώνα με αυτήν, που είχε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Τώρα, πλέον, ανησυχεί για το τι ρυθμό θα έχει στον επόμενο αγώνα, στο Ράλι Σουηδίας το επόμενο δεκαήμερο.
Ο Λάπι δεν ξέρει, αν οι παγωμένοι δρόμοι στη Σουηδία βοηθήσουν να βρει το ρυθμό του και κάνουν το ράλι πιο εύκολο, από ότι ήταν το στεγνό Μόντε. «Δύσκολο να το πω γιατί, όπως λέω, ένιωσα καλά την περασμένη εβδομάδα και μετά τη δοκιμή», είπε. «Ένιωσα καλά στη Φινλανδία στο τεστ. Αλλά, ξεκάθαρα, έκανα λάθος στην άσφαλτο, οπότε ίσως κάνω λάθος και στο χιόνι. Οπότε, πρέπει να το δούμε στη Σουηδία. Τώρα, δεν μπορώ να πω τίποτα».
Λάθος στήσιμο
Ο Λάπι κατάλαβε από νωρίς στο Μόντε, όπως και ο team mate του στην Hyundai, Τιερί Νεβίλ, ότι είχαν κάνει λάθος στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο ήταν πολύ μαλακό για τα γούστα του, αλλά είναι σίγουρος ότι ξέρει, πώς να το διορθώσει για μελλοντικούς αγώνες στην άσφαλτο.
«Απλώς δεν μπορώ να είμαι τόσο γρήγορος όσο θα ήθελα, και αφορά πολύ μικρές λεπτομέρειες για το τι πρέπει να αλλάξουμε. Να προσπαθήσουμε να βρούμε τα μικρά κομμάτια σε κάθε στροφή, ας πούμε», είπε ο οδηγός της Hyundai. «Και αυτό είναι το πιο δύσκολο πράγμα για να το βρεις, γιατί το επίπεδο είναι τόσο υψηλό, που πρέπει να έχεις ένα τέλειο στήσιμο, για να μπορείς να ταιριάξεις με τους κορυφαίους χρόνους».
Όμως, παρά το γεγονός ότι γνωρίζει τι χρειάζεται για να έχει περισσότερες επιδόσεις από το αυτοκίνητο, δεν είναι πλέον διατεθειμένος να προβλέψει, πώς θα είναι τα μελλοντικά του αποτελέσματα.
«Δεν θέλω να πω τίποτα», επανέλαβε ο Λάπι. «Νόμιζα ότι ήμουν καλύτερος εδώ (στο Μόντε) και δεν ήμουν, οπότε για τη Σουηδία δεν έχω ιδέα»…