Μετά το περυσινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota είχε θέσει σαν στόχο τη βελτίωση του Yaris στα χωμάτινα ράλι, εκεί δηλαδή που μειονεκτούσε έναντι των αντιπάλων της.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, επαίνεσε την πρόοδο που επήλθε, έπειτα και από την επιτυχή ολοκλήρωση του ράλι Μεξικού του πρώτου για φέτος σε χώμα.
H ιαπωνική ομάδα έκανε το 1-3-4 με τους Οζιέ, Έβανς και Ροβάνπερα. Μάλιστα, θα μπορούσαν να κάνουν το 1-2-4, αν δεν είχε πρόβλημα με την ανάρτησή του στο τελευταίο σκέλος του αγώνα ο Ουαλός. Μια δεύτερη θέση, που κρατούσε πριν την τελευταία ειδική του αγώνα -power stage-, όπου και έχασε από τον Νεβίλ.
Τα ράλι με ζέστη και χώμα ήταν πέρυσι η «Αχίλλειος πτέρνα» για την ομάδα της Toyota. Το αυτοκίνητο δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, τόσο στη Σαρδηνία όσο και στην Ελλάδα. Φέτος όμως, έκανε καλή αρχή στο Μεξικό. Πριν τον αγώνα δεν ήξεραν, αν είχαν πετύχει να φτιάξουν ένα καλό αυτοκίνητο στο χώμα. Τελικά, αυτοί οι φόβοι αποδείχθηκαν αβάσιμοι. Η σημαντική δουλειά που έγινε κατά δη διάρκεια των δοκιμών, κυρίως στη Νότια Ισπανία, βοήθησε πολύ στο να καταφέρει ο Οζιέ να κερδίσει με άνεση τον αγώνα του Μεξικού και να πετύχει την 7η του νίκη-ρεκόρ, εκεί.
«Οι μηχανικοί εξέλιξης της ομάδας μας, -ανέφερε ο Λάτβαλα-, έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά, γιατί είχαμε τις αμφιβολίες μας για αυτόν τον αγώνα. Δεν είχαμε καλά αποτελέσματα πέρυσι, σε Ελλάδα και Σαρδηνία. Ήταν επίσης δύσκολο να έχω τότε, αυτοκίνητο για τα παιδιά για να παλέψουν για τη νίκη. Έχουμε κάνει τα σωστά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, για να έχουμε φέτος αυτά τα αποτελέσματα. Είναι φανταστικό να κερδίζεις και η τρίτη θέση για τον Έλφιν, είναι επίσης πολύ καλό αποτέλεσμα, θα έλεγα, πως είναι το κερασάκι στην τούρτα. Επίσης, το να τερματίσει τέταρτος ο Κάλε είναι καλό για τη συνέχεια του πρωταθλήματος».
Μετά τον τρίτο γύρο του WRC, στο Μεξικό, ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα έπεσε στην τρίτη θέση της γενικής βαθμολογίας στο πρωτάθλημα. Πρώτος, πλέον, είναι ο Οζιέ με δυο νίκες σε δυο παρουσίες του, τη φετινή χρονιά. Η Toyota άνοιξε τη διαφορά της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από 14 σε 27 βαθμούς, έναντι της Hyundai Motorsport.