Το εμφατικό 1-2-3-4 των πληρωμάτων των Yaris Rally1, ήταν μια επίδειξη δύναμης και αντοχής στον αφρικανικό αγώνα. Η Toyota μετά από 29 χρόνια κατέκτησε ολοκληρωτικά το Ράλι Σαφάρι. Η ιαπωνική ομάδα έκανε στον απαιτητικό και σκληρό αγώνα της Αφρικής, ένα γύρο θριάμβου, τόσο άνετα φάνηκε να πετυχαίνει αυτό το απίστευτο, για τη σύγχρονη εποχή των ράλι, αποτέλεσμα.
Οι Ροβάνπερα- Χάλτουνεν, Έβανς-Μάρτιν, Κατσούτα-Τζόνσον και Οζιέ-Βεϊλά ανέβηκαν στη ράμπα του τερματισμού, βάζωντας ην υπογραφή τους, στο ιστορικά παραδοσιακό για την Toyota Ράλι Σαφάρι. Πριν 29 χρόνια, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1993, τέσσερα άλλα πληρώματα τότε, οδηγώντας για την ομάδα της Toyota είχαν γράψει το ίδιο απίστευτο 1-2-3-4. Ήταν οι: Γιούχα Κάνκουνεν – Γιούχα Πίρονεν, Μάρκου Άλεν- Ιλκα Κιβιμάκι, Ίαν Ντάνκαν-Ίαν Μανρό και Ιβάσε Γιασουχίρο- Σουντίρ Βιναγιάκ. ‘Ολοι τους οδηγούσαν τη θρυλική Toyota Celica Turbo 4WD.
Φέτος η ομάδα της Toyota με αιχμή του δόρατος τον Κάλε Ροβάνπερα και τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα να έχει το γενικό πρόσταγμα, έχουν κερδίσει 4 αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, από τους 6 που έχουν γίνει.
Ο Λάτβαλα πιστεύει, ότι το μυστικό της επιτυχίας ήταν η στρατηγική που ακολουθήθηκε για την εξέλιξη και το κτίσιμο του Yaris, μέχρι την εμφάνισή του στη νέα υβριδική εποχή των αγώνων.
«Στο τέλος του περασμένου έτους επικεντρωθήκαμε στην εξέλιξη, για να φτιάξουμε ένα πραγματικά δυνατό αυτοκίνητο και όχι για να βελτιστοποιήσουμε τις επιδόσεις», είπε στο WRC.com ο Λάτβαλα «Αποφασίσαμε ότι θέλαμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο, που να είναι σίγουρα δυνατό και αξιόπιστο και μετά, όταν έχουμε περισσότερο χρόνο, να προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση.
Ενώ είδαμε στη Σαρδηνία ότι η απόδοσή μας δεν ήταν η καλύτερη, στην Αφρική φάνηκε καθαρά, πόσο απαραίτητη είναι η αξιοπιστία. Οι μηχανικοί μας σε αυτό τον τομέα έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Όταν έχεις επιτυχία, πρέπει να κρατάς τα πόδια στη γη, έτσι μπορεί να διατηρήσεις την επιτυχία, αλλά αν σηκώσεις τα πόδια σου από τη γη, τότε δεν πρόκειται να έχεις καλό τέλος».
Η νίκη της Τοyota ήταν η δέκατη στο Σαφάρι ράλι. Ωστόσο το φετινό 1-2-3-4 σίγουρα δεν κάνει τον Λάτβαλα να πετά στα σύννεφα. Προειδοποιεί ότι οι επόμενοι αγώνες είναι πολύ γρήγοροι, όπως η Εσθονία και η Φινλανδία και θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουν με άλλη φιλοσοφία.
Ο Λάτβαλα θέλει η ομάδα τους παρ’ όλες τις νίκες να πατά γερά στο γη και να μη πετά στα ουράνια. Ξέρει πολύ καλά, πως το πρωτάθλημα δεν είναι πίσω του, αλλά ακόμα μπροστά του. Και μόνο με σίγουρα βήματα θα μπορέσουν να το κατακτήσουν.
Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corporation και ιδρυτής της ομάδας Akio Toyoda επαίνεσε το επίτευγμα στο Ράλι Σαφάρι.
«Αυτός ο αγώνας μας υπενθύμισε πόσο σημαντικό είναι να τελειώνουμε το ράλι χωρίς προβλήματα. Εκτιμώ ότι είναι το ίδιο σημαντικό τόσο για τα πληρώματα, όσο και την ομάδα υποστήριξης πίσω τους. Δεν μείναμε στην απογοήτευση από το αποτέλεσμα στη Σαρδηνία, η ομάδα έκανε εξαιρετική
δουλειά για να προετοιμαστεί για την Κένυα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Άκουσα ότι ορισμένα μέρη της προετοιμασίας ολοκληρώθηκαν μετά την άφιξή μου στην Κένυα».
Τόσο η Toyota, όσο και ο Ροβάνπερα μετά τη νίκη στο Σαφάρι, μεγάλωσαν τη βαθμολογική τους, διαφορά από τους αντιπάλους τους, στο κυνήγι των παγκόσμιων τίτλων, κατασκευαστών και οδηγών αντίστοιχα.