Η Leapmotor είναι κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει συμπράξει με τη Stellantis και ανοίγει τους ορίζοντές της, με πρώτο στόχο την Ευρώπη.
Ο Όμιλος Stellantis στο μετοχικό κεφάλαιο στην κοινοπραξία της νέας εταιρίας Leapmotor Ιnternational, που διαχειρίζεται την κοινοπραξία εκτός Κίνας, κατέχει το 51% και το υπόλοιπο η Leapmotor.
Ένα από τα δυο μοντέλα που θα αφιχθούν στην Ευρώπη, από τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι το SUV C10.
Το οποίο μάλιστα δε θα είναι σε μόνο ως αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά και με θερμικό κινητήρα.
Leapmotor: Ας ξεκινήσουμε με τις διαστάσεις με τους αριθμούς να «λένε» για μήκος 4,73 μ., πλάτος 1,90 μ. ύψος 1,68 μ. και μεταξόνιο 2.82 μ.
Πλούσιο σε εξωτερικές διαστάσεις το κινεζικό SUV
Αυτές οι εξωτερικές διαστάσεις το φέρνουν πρόσωπο με πρόσωπο με μοντέλα που «γράφουν» σημαντικά νούμερα στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων, τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική κατηγορία όπως το όπως το Tesla Model Y, αλλά κα με θερμικούς κινητήρες όπως το Skoda Kodiaq, το Mazda CX-60, το Audi Q5, και είναι μεγαλύτερο από το Citroen C5 Aircross, Toyota RAV4 και Nissan X-Trail.
Στο εσωτερικό, το Leapmotor C10 των πέντε θέσεως μας ξεναγεί στο ψηφιακό εσωτερικό η οθόνη infotainment 14,6 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακαςοργάνων 10,25 ιντσών.
Πέρα των οθονών το εσωτερικό είναι σε τόνους minimal, ενώ πολλές είναι οι επιλογές του εσωτερικού ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Το Infotainment και η διαχείριση των διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου διαχειρίζεται το λειτουργικό σύστημα Leapmotor OS 4.0 που τροφοδοτείται από microschips Qualcomm Snapdragon 8295 (8155 στη βασική έκδοση).
Μάλιστα έχει προχωρήσει και σε ο,τι αφορά την διαχείριση του προαιρετικού συστήματος αυτόνομης οδήγησης, η οποία γίνεται μέσω ενός αισθητήρα LiDAR, τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος, με το οποίο αποτελείται από πέντε ραντάρ, 12 κάμερες και 12 αισθητήρων υπερήχων.
το Leapmotor C10 θα είναι διαθέσιμο με διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, όλα σε λειτουργία.
Από τη μία πλευρά υπάρχει το αμιγώς ηλεκτρικό Leapmotor C10, από την άλλη η plug-in έκδοση, αφιερωμένη σε όσους εξακολουθούν να μην εμπιστεύονται ακόμα τη μετάβαση αποκλειστικά στην μπαταρία.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Leapmotor C10, με κίνηση στους πίσω τροχούς όπως το plug-in υβριδικό, τροφοδοτείται από ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα με ισχύ 231 ίππων (170 kW) και 320 Nm ροπής.
Η μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρητικότητας 69,9 kWh που παρέχεται από την CLAB εγγυάται ηλεκτρική αυτονομία 530 χλμ. στον κινεζικό κύκλο έγκρισης CLTC.
Η plug-in υβριδική έκδοση του Leapmotor C10 είναι στην πράξη μια επέκταση εμβέλειας, με την έννοια ότι είναι επαναφορτιζόμενη από εξωτερική πηγή όπως όλα τα άλλα PHEV, αλλά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει μηχανική σύνδεση με τους τροχούς και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την επαναφόρτιση.
Ο βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων 95 ίππων έχει το καθήκον να επαναφορτίζει την μπαταρία LFP των 28,4 kWh που τροφοδοτεί πάντα τον πίσω ηλεκτροκινητήρα 231 ίππων, όπως προαναφέραμε.
Με αυτόν τον τρόπο, η ηλεκτρική αυτονομία του C10 EREV (όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται το μοντέλο είναι 210 χλμ., ενώ η συνολική αυτονομία (ηλεκτρική+βενζίνη) είναι 1.190 χλμ. πάντα στον κινεζικό κύκλο έγκρισης CLTC.
Για αυτόν τον κινητήρα, εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με την πιθανή εισαγωγή και διάθεση στην Ευρώπη, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εισαχθεί ποτέ κινεζική επέκταση αυτονομίας στη Γηραιά Ήπειρο, εξαιρουμένου του van LEVC TX, της Geely, που χρησιμοποιείται και ως ταξί στην Αγγλία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν οι προπωλήσεις του Leapmotor C10 ξεκίνησαν πρόσφατα στην εγχώρια αγορά της Κίνας με βασική τιμή που αντιστοιχεί γύρω στα 20.000 ευρώ, ενώ παραμένει άγνωστο με τι προδιαγραφές θα έρθει στην Ευρώπη και με ποιες τιμές φυσικά.
Η Leapmotor κάνει το άνοιγμα στην Ευρώπη με 9 αγορές, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, μετά την καλοκαιρινή ραστώνη, όπου αρχικά μαζί με το C10, θα είναι διαθέσιμο και το μικρό Τ03.
Ποιος Όμιλος θα διαχειριστεί την Lepamotor στη χώρα μας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό.
Να θυμίσουμε ότι τον Όμιλο Stellantis, τον αντιπροσωπεύουν στη χώρα μας για τα brands Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Fiat ο Όμιλος Βασιλάκη και για τα Citroen, DS Automobile, Opel, Peugeot ο Όμιλος Συγγελίδη, πάντως η προσέγγιση από τη μεριά της Stellantis έχει γίνει…
Την πρώτη του επαφή το Leapmotor C10 το είχε την περασμένη χρονιά με την εταιρία να δίνει το “παρόν” στην έκθεση ΙΑΑ της Γερμανίας, όπυ και το βίντεο που ακολουθεί.