Αναμφισβήτητα το αειθαλές Lada Niva έχει αποδειχτεί πολύ σκληρό για να πεθάνει, καθώς αντέχει στο πέρασμα του χρόνου και σε κάθε off-road κακουχία.
Ωστόσο μια απώλεια έρχεται να σημαδέψει τη γκάμα του. O λόγος για την πεντάθυρη έκδοση του, την οποία η ρώσικη εταιρεία θα καταργήσει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, ενώ ήδη το εργοστάσιο έχει σταματήσει να δέχεται παραγγελίες για το συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος.
Το πρακτικότερο Niva με την κωδική ονομασία VAZ-2131, έκανε πρεμιέρα στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ωστόσο δε σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Αναλυτικότερα, από το 1993 έχουν πουληθεί 100.000 πεντάθυρα Niva, ενώ η συνολική παραγωγή του εμβληματικού μοντέλου, από το μακρινό 1977, ξεπερνάει τα 3 εκατομμύρια αντίτυπα.
Γιατί όμως το αγοραστικό κοινό προτιμάει το τρίθυρο Niva; Διότι είναι μικρότερο, ελαφρύτερο, οικονομικότερο και πιο ικανό εκτός δρόμου. Σημειώνεται ότι η πιο σκληροτράχηλη off-road έκδοση Bronto προσφέρεται μόνο για το τρίθυρο Niva.
Δείτε ακόμα
Το πεντάθυρο Nina υπερτερούσε μόνο στο γεγονός ότι προσέφερε ευκολότερη πρόσβαση στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι είχαν και περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 500 χλστ. μεταξόνιο.
Σημειώνεται ότι τόσο το πεντάθυρο όσο και το τρίθυρο Niva τροφοδοτούνταν από τον ίδιο γερασμένο τεχνολογικά βενζινοκινητήρα των 1.7 λίτρων, ο οποίος παράγει 83 ίππους και 129 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και με σύστημα τετρακίνησης.
Στην ιδιαίτερη πατρίδα του το πεντάθυρο Niva προσφέρονταν στις εξοπλιστικές εκδόσεις Classic, Luxe, Urban και Black Series, ενώ η αρχική τιμή του διαμορφώνονταν στα 9.066 ευρώ και έφτανε μέχρι τα 10.097 ευρώ. Η πολυαναμενόμενη νέα γενιά του Niva αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2024.