To πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της Lexus είναι το UX 300e, στο οποία η ιαπωνική premium εταιρεία έχει δώσει έμφαση και στην παραμικρή λεπτομέρεια.
Σύμφωνα με τη Lexus αξιοποιήθηκε η τεχνογνωσία 15 ετών που διαθέτει στα υβριδικά μοντέλα για την ανάπτυξη του ηλεκτροκίνητου UX 300e. Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι το νέο UX 300e διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54.3 kWh, η οποία με μια πλήρη φόρτιση της προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου UX 300e παράγει 204 ίππους και 300 Nm ροπής, συνεργάζεται με ένα νέο συμπαγές κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
Πάμε τώρα να μάθουμε μικρά «μυστικά» του UX 300e. Ξεκινάμε με τα αεροδυναμικά του βοηθήματα, τα οποία συμβάλουν στην αύξηση της αυτονομίας, της απόδοσης και της ηχομόνωσης.
Το κάτω τμήμα στη γρίλια της μάσκας ανοίγει και κλείνει αυτόματα ανάλογα με τις απαιτήσεις ψύξης. Επίσης η ορθή γωνία που σχηματίζουν στο άνω άκρο τους τα πίσω φωτιστικά σώματα μειώνει τις αλλαγές της πίεσης του αέρα κατά 16% περίπου, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του αμαξώματος στις στροφές και στους πλευρικούς ανέμους.
Αντίστοιχα το επίπεδο επάνω τμήμα στα πλαστικά που έχουν τοποθετεί στα φτερά διευκολύνει τη ροή του αέρα. Οι ακτίνες των ζαντών συμβάλουν ακόμα και αυτές με το σχήμα τους στην κατεύθυνση του αέρα, ενώ είναι εμπνευσμένες από οχήματα της Formula 1.
Με την ενσωμάτωση της μπαταρίας ιόντων λιθίου κάτω από το δάπεδο του οχήματος και από τα πίσω καθίσματα, εξασφαλίζεται χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η διάταξη αυτή δεν επηρεάζει την πρακτικότητα και τους χώρους του ηλεκτροκίνητου αστικού crossover.
Μάλιστα ο χώρος αποσκευών του UX 300e είναι μεγαλύτερος από του υβριδικού UX 250h, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν σχεδόν τον ίδιο χώρο για τα πόδια τους. Τα πίσω καθίσματα του UX 300e είναι θερμαινόμενα κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στην αυτονομία της μπαταρίας μειώνοντας την ανάγκη κλιματισμού.
Στις δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων εφαρμόζεται η παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική ραψίματος ονόματι “sashiko”, η οποία χρησιμοποιείται στα προστατευτικά των στολών τζούντο και κέντο.
Ο ήχος που κάνει μια πόρτα αυτοκινήτου όταν κλείνει δείχνει το επίπεδο της ποιότητας του. Οι μηχανικοί της Lexus συνεργάστηκαν με νευρολόγους και με βάση μια έρευνα για τα εγκεφαλικά κύματα που δημιουργούνται όταν κλείνει μια πόρτα αυτοκινήτου, επιλέχτηκαν συγκεκριμένα υλικά που προσαρμόστηκαν στο σχήμα της πόρτας κατά δέκατα του χιλιοστού.
Τα στρογγυλά χειριστήρια των αεραγωγών με διάμετρο 3 χλστ. στην καμπίνα διαθέτουν Led φωτισμό προσδίδονταν φινέτσα, ενώ κατευθύνουν το χέρι του οδηγού και του συνοδηγού στο σκοτάδι.
Οι υαλοκαθαριστήρες του UX 300e δε διαθέτουν απλά αισθητήρες βροχής, αλλά μειώνεται σταδιακά η ταχύτητα τους, ώστε να μην επηρεάζουν τη συγκέντρωση του οδηγού, ενώ σταματούν αυτόματα όταν ανοίγει μια πόρτα, για μην πιτσιλιστούν οι επιβάτες όταν εισέρχονται ή εξέρχονται από το αυτοκίνητο.
Τέλος, η πόρτα του χώρου αποσκευών αξιολογείται σε περίπου 200 διαφορετικά σημεία αναφοράς πριν την τοποθέτηση της, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία και η αντοχή της για πολλά χρόνια.
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους το UX 300e θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες.