Tο μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Lexus, το νέο LBX, απέδειξε ότι έχει μεγάλες δυνατότητες στον τομέα της ασφάλειας.
Αυτό επιβεβαίωσαν οι δοκιμές πρόσκρουσης, στις οποίες το υπέβαλε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, με τον LBX να λαμβάνει την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων.
Lexus LBX: Προστασία ενηλίκων
Η καμπίνα των επιβατών παρέμεινε σταθερή στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ σύμφωνα πάντα με το επίσημο πόρισμα, καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Οριακή όμως ήταν η προστασία στο στήθος του οδηγού. Οι δομές στο ταμπλό θεωρήθηκε ότι ενέχουν κίνδυνο τραυματισμού σε επιβάτες διαφορετικού σωματότυπου και σε όσους κάθονται σε διαφορετικές θέσεις, επομένως υπήρξε ποινή από τον EurοNCAP.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το LBX, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας το κεφάλι του πίσω επιβάτη είχε οριακή προστασία, καθώς μετακινήθηκε αρκετά προς τα εμπρός κατά την πρόσκρουση. Χωρίς κανένα πρόβλημα ολοκλήρωσε το LBX τόσο την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και την πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, καθώς όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος έλαβαν καλή προστασία.
Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε από τον EuroNCAP επαρκής. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
Lexus LBX: Προστασία παιδιών
Καλή έως επαρκής ήταν η προστασία για τα παιδιά, ηλικίας 6 και 10 ετών, στις μετωπικές και πλευρικές προσκρούσεις. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Το LBX εξοπλίζεται με σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, το οποίο εκδίδει προειδοποίηση στον οδηγό προτού αποβιβαστεί από το όχημα. Το πίσω κεντρικό κάθισμα δε μπορούσε να φιλοξενήσει σωστά τα παιδικά καθίσματα που χρησιμοποιούνται από τον EuroNCAP.
Lexus LBX: Προστασία πεζών
Η προστασία για το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλάτη ήταν κυρίως καλή ή επαρκής, με μερικά κακά αποτελέσματα να καταγράφονται μόνο στις άκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Η προστασία της λεκάνης ήταν καλή σε όλα τα σημεία δοκιμής, η προστασία για τους μηρούς είχε ανάμεικτα αποτελέσματα και για τα γόνατα ήταν καλή. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του LBX μπορεί να εντοπίσει, εκτός από άλλα οχήματα, και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν κατά κύριο λόγο καλή.
Lexus LBX: Συστήματα ασφαλείας
Στη φαρέτρα του νέου LBX περιλαμβάνεται το σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Υπάρχει ακόμα υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης και της κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Lexus LBX και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 82%
Προστασία παιδιών: 83%
Προστασία πεζών: 79%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 76%