Μετά από αρκετή αναμονή η Lexus αποκάλυψε το νέο της μοντέλο, το οποίο ονομάζει LF-Z Electrified Concept.
Από την ονομασία του είναι ξεκάθαρο ότι μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το οποίο βλέπουμε σε πρωτότυπη και όχι παραγωγής μορφή. Το ντιζάιν του είναι άκρως φουτουριστικό ενώ σύμφωνα με την ιαπωνική premium εταιρεία δείχνει το δρόμο για το σχεδιαστικό της μέλλον.
Ακροβατεί ανάμεσα σε crossover και coupe αμάξωμα, ενώ είναι δομημένο πάνω σε μια νέα πλατφόρμα για ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Παρατηρήστε το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, τους μεγάλους τροχούς και την κεκλιμένη γραμμή της οροφής που επεκτείνεται μέχρι το πίσω τμήμα.
Οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.880 χλστ., 1.960 χλστ. και 1.600 χλστ. αντίστοιχα. Η κάθετη μάσκα είναι κλειστού τύπου, καθώς δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας που να έχει ανάγκη ψύξης. Το λογότυπο της Lexus και το η ένδειξη Electrified, στο εμπρός και πίσω τμήμα αντίστοιχα, φωτίζονται.
Οι εξωτερικές χειρολαβές των θυρών είναι εντοιχισμένες στο αμάξωμα, η οροφή είναι όλη γυάλινη, ενώ αντί για τους παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες χρησιμοποιούνται μικρές κάμερες. Τεχνολογίας Led είναι τα ενιαία στενόμακρα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ ένα τρίτο φως φρένων, τοποθετημένο κάθετα στον προφυλακτήρα, παραπέμπει σε μονοθέσιο της Formula 1.
Το εσωτερικό του τώρα, είναι 2+2 θέσεων με ανεξάρτητα μεταξύ τους καθίσματα. Τις εντυπώσεις κλέβει το τιμόνι, το οποίο μοιάζει να προέρχεται από αεροσκάφος, αφού είναι ελλειπτικό στο επάνω τμήμα του. Αριστερά και δεξιά του ψηφιακού πίνακα οργάνων υπάρχουν δυο οθόνες αφής, οι οποίες είναι στραμμένες προς τον οδηγό.
Το νέο LF-Z Electrified Concept, ζυγίζει 2.100 κιλά, ενώ χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 90 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 600 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση της. Αποδίδει περίπου 545 ίππους και 700 Nm ροπής. Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 3 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.
Εγκαινιάζει το καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου κίνησης DIRECT4. Αυτό μπορεί να ελέγχει με ακρίβεια την παροχή ροπής από τον εμπρός και τον πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα στους ηλεκτρικούς άξονες (e-axle), καθώς επίσης και τη δύναμη πέδησης σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του οδηγού.
Ρυθμίζοντας αυτόματα την ισορροπία της κίνησης εμπρός και πίσω, το σύστημα DIRECT4 υπόσχεται μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, καλύτερο χειρισμό του οχήματος, γραμμική επιτάχυνση, δυναμισμό στις στροφές, χαμηλό θόρυβο και υψηλό επίπεδο άνεσης. Η απευθείας σύνδεση των ηλεκτροκινητήρων με τους τροχούς επιτυγχάνει άμεση απόκριση χωρίς καθυστερήσεις.
Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου LF-Z Electrified Concept η Lexus ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2025 θα λανσάρει συνολικά είκοσι νέα και βελτιωμένα μοντέλα, εκ των οποίων τα μισά θα είναι εξηλεκτρισμένα. Αναμένουμε δηλαδή υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα, καθώς επίσης και ένα μοντέλο, το οποίο θα «επαναπροσδιορίζει την έννοια της ύπαρξης σοφέρ». Αυτό προφανώς σημαίνει ότι θα διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Μέχρι το 2050 η Lexus στοχεύει στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των ίδιων και των ανταλλακτικών τους.
https://youtu.be/A97nCNPFijo