Ιδρυτής στην κατηγορία των premium SUV θεωρείται το Lexus RX, το οποίο πλέον βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά.
Ισάριθμα με τις γενιές του είναι τα αστέρια που απέσπασε στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο ο θάλαμος επιβατών του RX παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Ωστόσο η προστασία στο θώρακα του οδηγού χαρακτηρίστηκε οριακή, λόγω των υψηλών δυνάμεων συμπίεσης που δέχτηκε.
H ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο με το οποίο προσέκρουσε το RX, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο θώρακας του πίσω επιβάτη είχε επίσης οριακή προστασία, ενώ οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος καλή ή επαρκή προστασία.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, αλλά και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο το RX τα κατάφερε πολύ καλά. Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, κρίθηκε επαρκής, ενώ καλή προστασία είχαν τα κεφάλια των εμπρός επιβατών.
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους απέδειξαν ότι σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα. Στις μετωπικές και πλευρικές προσκρούσεις οι ανήλικοι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, δεν κινδύνεψαν και έλαβαν καλή προστασία. Παράλληλα ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά.
To κεφάλι του πεζού είχε καλή ή επαρκή προστασία στο εμπρός καπό του RX. Ο προφυλακτήρας παρείχε καλή προστασία στα πόδια και στη λεκάνη του πεζού. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του RX εντοπίζει ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς και άλλα οχήματα, ενώ η απόδοση του κρίθηκε αποτελεσματική.
Στα συστήματα ασφαλείας ανήκει το eCall που ενημερώνει τις Αρχές σε περίπτωση ατυχήματος, η αυτόματη πέδηση μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν επόμενες, η ειδοποίηση για τις ζώνες όλων των καθισμάτων, η ανίχνευση κόπωσης οδηγού, η υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, η ανίχνευση των τοπικών ορίων ταχύτητας και η αυτόματη προσαρμογή του περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του RX και η αναλυτική της βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 90%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 89%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 91%