H Lexus ανανέωσε σε επιλεγμένα σημεία το UX, το οποίο οδηγούμε με υβριδική τεχνολογία και σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης.
Αισθητικά το UX ακολουθεί το ίδιο στυλ, καθώς δεν υπάρχουν αξιοσημείωτες αλλαγές στην εξωτερική του εικόνα, όπου κυριαρχούν οι έντονες ακμές.
Αμετάβλητες παραμένουν οι διαστάσεις του συμπαγούς ιαπωνικού crossover, με μήκος, πλάτος και ύψος στα 4.495 χλστ., 1.840 χλστ. και 1.520 χλστ. αντίστοιχα.
Πάντως, συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα με τη χαρακτηριστική μεγάλη εξάγωνη μάσκα της Lexus, τα Led φώτα ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα που επικοινωνούν μεταξύ τους, τις δίχρωμες 18αρες ζάντες, τους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος.
Lexus: Περισσότερη εργονομία στο UX
O premium χαρακτήρας της Lexus αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο εσωτερικό του UX, όπου κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά, με μαλακά πλαστικά να καλύπτουν τα επάνω επίπεδα του ταμπλό, αλλά και τα πάνελ των θυρών.
Ειδική μνεία αξίζει στην κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η οποία πλέον είναι αφής, κάτι που ευνοεί τη χρηστικότητα, ενώ το μέγεθός της είναι 8 ή 12 ίντσες, όπως στην προκειμένη περίπτωση υποστηρίζοντας και το σύστημα πλοήγησης.
Σημειώστε ακόμα ότι η οθόνη έχει μετακινηθεί 143 χλστ. πιο μπροστά, ώστε να είναι πιο εύκολος ο χειρισμός της.
Στην εργονομία συμβάλει και το παραδοσιακό στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης, το οποίο πλέον τείνει να αντικατασταθεί από κουμπιά αφής.
Παράλληλα καταργήθηκε η προηγούμενη, όχι και τόσο εργονομική, επιφάνειας αφής (touchpad) στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ στη θέση της τοποθετήθηκαν τα κουμπιά για τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.
Στον πίνακα οργάνων βρίσκεται ενσωματωμένη μια έγχρωμη 7 ιντσών οθόνη πολλαπλών πληροφοριών. Με τη φράση “Hey Lexus” ο οδηγός μπορεί να δίνει φωνητικές εντολές για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, τη λειτουργία του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και την αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι ενημερώσεις στο σύστημα πολυμέσων πραγματοποιούνται ασύρματα (over-the-air). Η συνδεσιμότητα των smartphones πραγματοποιείται ασύρματα μέσω Apple CarPlay και ενσύρματα μέσω Android Auto. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεση του μια θύρα USB-A και συνολικά τέσσερις θύρες USB-C.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια (μεταξόνιο 2.640 χλστ.) και τα κεφάλια των επιβατών είναι απλά επαρκείς, όμως κάποιος με ψηλό ανάστημα ίσως δυσκολευτεί, όχι όμως και ο μεσαίος επιβάτης, χάρη στο σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο.
Το πορτμπαγκάζ έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά είναι ρηχό και δε ξεπερνά τα 283 λίτρα, ενώ έχει διπλό πάτο.
Lexus UX υβριδικό και τετρακίνητο
To τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα του UX 250h AWD απαρτίζεται από δίλιτρο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα (153 ίππων-190 Nm ροπής), ηλεκτροκινητήρα (109 ίππων-202 Nm ροπής), και νέα μπαταρία υδριδίου νικελίου-μετάλλου, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος. Συνδυαστικά το UX 250h AWD παράγει 184 ίππους.
Στην προκειμένη περίπτωση υποστηρίζει την ηλεκτρική τετρακίνηση E-Four, χάρη στο μικρό ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια (7 ίππων-55 Nm ροπής) ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.
Η απρόσκοπτη κατανομή ισχύος ανάμεσα στο μπροστινό και τον πίσω άξονα, εξασφαλίζει πιο σταθερή οδήγηση και καλύτερα επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε ολισθηρά οδοστρώματα.
Όταν το επίπεδο της μπαταρίας το επιτρέπει, το UX 250h AWD μπορεί να κινηθεί, σε αστικό κυρίως περιβάλλον και με αρκετά χαμηλή ταχύτητα, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αρκεί ο οδηγός να πατήσει το κουμπί με την ένδειξη EV που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές στόχος των περισσότερων υβριδικών οχημάτων δεν είναι οι επιδόσεις, με το UX 250h AWD να χρειάζεται 8,7 δευτ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 177 χλμ./ώρα.
Οικονομικό στο δρόμο το Lexus UX
Βασικό ζητούμενο είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου, με τη σχετική ένδειξη να αναφέρει 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ.). Αν όμως ακολουθήσεις το πιο χαλαρό στυλ οδήγησης που σου υποδεικνύει με τον τρόπο του το υβριδικό σύστημα, μπορείς να πετύχει και πιο χαμηλό νούμερο.
Από το, ιδιαίτερο σε σχήμα, χειριστήριο στο πάνω δεξί τμήμα του πίνακα οργάνων επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχει επίσης το Eco και Normal) και τότε η απόκριση στο γκάζι γίνεται σαφώς αμεσότερη. Ταυτόχρονα όμως αυξάνεται και το βουητό από το αυτόματο κιβώτιο e-CVT στις απότομες επιταχύνσεις, αν και η αρκετά καλή ηχομόνωση της καμπίνας φροντίζει να το περιορίζει.
Σύμφωνα με τη Lexus στο ανανεωμένο UX έχει βελτιωθεί η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, το επίπεδο ακρίβειας όμως που φτάνει στα χέρια του οδηγού, θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερο.
Δύσκολα μπορείς να εκφράσεις παράπονο για την αναθεωρημένη ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-διπλά ψαλίδια πίσω) καθώς συμβάλει στην υποδειγματική ποιότητα κύλισης και στην υψηλή άνεση. Η θέση οδήγησης είναι βολική και σχετικά χαμηλή, αλλά δε στερεί ορατότητα.
Το ανανεωμένο UX 250h AWD ξεχωρίζει στην κατηγορία του για το αποδοτικό υβριδικό σύστημα, την ηλεκτρική τετρακίνηση, τις στοχευμένες εξοπλιστικές και τεχνολογικές αλλαγές, τον premium χαρακτήρα και την ιαπωνική αξιοπιστία. Η αρχική τιμή του ορίζεται στα 41.100 ευρώ.