Μια μεγάλη απορία είχαμε εδώ και αρκετό καιρό, όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους αυξάνονται.
Ο τρόπος που αποθηκεύουν την απαιτούμενη για την κίνησή τους ηλεκτρική ενέργεια τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας είναι η χρήση μπαταριών. Πώς μοιάζουν λοιπόν αυτές οι μπαταρίες, όταν ανοίξει κάποιος το πλαίσιο μέσα στο οποίο βρίσκονται;
Το video μέσω του οποίου μας λύνεται η απορία αφορά τη συστοιχία μπαταριών του Hyundai Ioniq 5, του νέου μοντέλου της κορεατικής μάρκας.
Στο video που ακολουθεί στο τέλος του κειμένου βλέπουμε τεχνικούς κατάλληλα εκπαιδευμένους να απομακρύνουν το κάλυμμα της συστοιχίας, αποκαλύπτοντας τις μπαταρίες που την αποτελούν.
Μάλιστα, η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι από εκείνες που έχουν μεγάλη τάση λειτουργίας. Συγκεκριμένα, λειτουργεί στα 800 Volts, νούμερο από τα υψηλότερα που μπορεί να συναντήσει κανείς στην αγορά, σε αυτοκίνητα όπως η Porsche Taycan, ενώ υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις μοντέλων στα οποία η τάση λειτουργίας είναι στα 900 Volts.
Δείτε ακόμα
Όταν οι τεχνικοί αφαιρούν το κάλυμμα της συστοιχίας έρχεται η στιγμή να λύσουμε τη μεγάλη μας απορία, καθώς βλέπουμε ότι αυτή αποτελείται από 30 τμήματα (modules). Η συνολική της χωρητικότητα είναι στις 72.6 kWh, ενώ παρατηρούμε ότι υπάρχει χώρος για ακόμα δύο modules. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να φτάσεις στις 77.4 kWh. Τα modules είναι χωρισμένα σε τέσσερις ομάδες.
Το κάθε module από αυτά που βλέπουμε αποτελείται από 12 pouch cells, δηλαδή μπαταρίες οι οποίες είναι επίπεδες και όχι κυλινδρικές.
Στην πραγματικότητα, σε κάθε συστοιχία ηλεκτρικού αυτοκινήτου αν προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο στα σωθικά της θα δούμε ότι υπάρχουν μπαταρίες κυλινδρικές, οι οποίες θυμίζουν αυτές που χρησιμοποιούμε σε οικιακό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να επιλέγονται επίπεδες μπαταρίες, καθώς οργανώνονται καλύτερα, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και έχουν χαμηλότερο βάρος.
Το κάθε module, λοιπόν, περιέχει 12 pouch cells με το καθένα να μπορεί να αποθηκεύσει 200 Wh ηλεκτρικής ισχύος.
Αξιοσημείωτο και ενδεικτικό της προόδου που γίνεται συνεχώς είναι ότι το βάρος της εν λόγω συστοιχίας, η οποία έχει χωρητικότητα 72.6 kWh, είναι το ίδιο με εκείνη που συναντάμε στο Hyundai Kona, η οποία όμως έχει χωρητικότητα 64 kWh.