Η ζήτηση για λίθιο, βασικό συστατικό για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αναμένεται να εκτιναχθεί, στο άμεσο μέλλον.
Aπό 500.000 μετρικούς τόνους ανθρακικού λιθίου το 2021 σε 3 έως 4εκατομμύρια μετρικούς τόνους σε λιγότερο από μια δεκαετία, σύμφωνα με την McKinsey & Co.
Η Albemarle, ο κορυφαίος παραγωγός αυτού του κρίσιμου μετάλλου στον κόσμο και ο διαχειριστής ορυχείων στην Αυστραλία, τη Χιλή και τις ΗΠΑ, λέει ότι σχεδιάζει να εγκαινιάσει ένα άλλο εγχώριο ορυχείο λιθίου έως το 2027.
Το Kings Mountain στη Βόρεια Καρολίνα –λειτουργεί, ήδη, το Silver Peak στη Νεβάδα .
Η Albemarle κατασκευάζει επίσης μια μονάδα επεξεργασίας κόστους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Νότια Καρολίνα, όπου θα επεξεργάζεται υδροξείδιο λιθίου ποιότητας μπαταρίας.
Λίθιο: Υπάρχουν και οι αστάθμητοι παράγοντες
Το εργοστάσιο θα υποστηρίζει την κατασκευή 2,4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων, ετησίως και θα μπορεί να επεξεργάζεται λίθιο από ανακυκλωμένες μπαταρίες.
Παρά την ανάπτυξη αυτή, η Albemarle αντιμετωπίζει μια σειρά από πιθανές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης που θα μπορούσε να επιβραδύνει τη ζήτηση για EV, νέες χημικές μπαταρίες που θα μπορούσαν να μειώσουν την ανάγκη για λίθιο, ανακύκλωση μπαταριών και πρόσθετους ανταγωνιστές.
Η Tesla ξεκίνησε, ήδη, την κατασκευή ενός διυλιστηρίου λιθίου στο Τέξας μέσα στο τρέχον έτος.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς εξορύσσεται το λίθιο, γνωστό ως «Λευκός Χρυσός», τις προκλήσεις στην παραγωγή και τα επόμενα στάδια, ένα ρεπορτάζ του δικτύου CNBC είναι καταοπιστικό.
Δείτε το βίντεο: