H στρατηγική της Lotus για τη μετάβαση της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης δεν εξαντλείται στην παρουσίαση της νέας Evija.
Υπενθυμίζουμε αρχικά ότι το αμιγώς ηλεκτροκίνητο hypercar Evija είναι, σύμφωνα με τη Lotus, το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Η βρετανική εταιρεία λοιπόν παρουσιάζει τη νέα της ιδέα για την αποτελεσματικότερη και πρακτικότερη εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο λόγος για το “Project BattCon” ένα πιλοτικό πρόγραμμα από το τμήμα μηχανικής της Lotus που θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2021. Αφορά κινητά κέντρα εξέλιξης μπαταριών και αποθήκευσης ενέργειας, ενώ όλες οι σχετικές υποδομές βρίσκονται μέσα ένα τυπικό κοντέινερ μήκους περίπου 12 μέτρων.
Lotus: Για ποιο λόγο θα λάβει κρατική χρηματοδότηση;
Το τμήμα μηχανικής της Lotus παρέχει μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνικών υπηρεσιών σε πολλούς γνωστούς κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ φέτος συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από την ενσωμάτωση του.
Το όνομα BattCon αποτελεί συντομογραφία του “Battery Containerized Test Facility”, ενώ τα καινοτόμα αυτά κοντέινερ θα βρίσκονται στην έδρα της Lotus στο Χέθελ και στο προηγμένο Τεχνολογικό της Κέντρο στο Γουέλσμπουρν.
Οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα κοντέινερ περιλαμβάνουν προσδιορισμό χωρητικότητας, χαρτογράφηση αντίστασης, χαρτογράφηση ρεύματος και ισχύος, προσδιορισμό τάσης ανοιχτού κυκλώματος και χωρητικότητα θερμότητας. Ο έλεγχος διάρκειας ζωής της μπαταρίας περιλαμβάνει κύκλους χαμηλής τάσης, κύκλους υψηλής τάσης και προσδιορισμό αυτοεκφόρτισης.
Ένα από τα τρία κοντέινερ της Lotus διαθέτει ειδικό θάλαμο, η θερμοκρασία του οποίου μπορεί αυξομειώνεται, ώστε να αναπαράγει ακραίες καιρικές συνθήκες. Η Lotus αναφέρει ότι θα προσφέρει τα κοντέινερ αυτά ως γρήγορη, αποτελεσματική και οικονομική λύση σε πελάτες, οι οποίοι είναι εταιρείες που ασχολούνται με την ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Παράλληλα θα διαθέτει και το εξειδικευμένο της προσωπικό που έχει εμπειρία στην εξέλιξη των μπαταριών. Έτσι οι μικρές και νεοσύστατες εταιρείες δε θα χρειάζεται να επενδύσουν σε πρόσθετες εγκαταστάσεις δοκιμών, ενώ θα μπορούν να επιταχύνουν στη διαδρομή τους προς την αγορά.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Lotus έχει τεχνογνωσία δυο δεκαετιών πάνω στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Παρότι πολλά από τα σχετικά προγράμματα που έχει εμπλακεί η Lotus παραμένουν μυστικά ο ρόλος της ως σύμβουλος στην εξέλιξη του Tesla Roadster (2008-12) είναι το πιο γνωστό παράδειγμα.
Από την πλευρά της η Lotus πιστεύει ότι η ίδια θα ωφεληθεί σημαντικά, καθώς με το “Project BattCon” θα υποστηρίξει τα φιλόδοξα πλάνα της για μια νέα γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων επιδόσεων.