Στην Ελλάδα φέτος βιώνουμε έναν από τους ηπιότερους χειμώνες, η νέα Lotus Emeya όμως έχει ξεπαγιάσει, καθώς βρίσκεται στο Ίβαλο της Φιλανδίας.
Περίπου 250 χιλιόμετρα μέσα στον Αρκτικό Κύκλο, οι θερμοκρασίες τις τελευταίες εβδομάδες έφτασαν έως και -25 βαθμούς Κελσίου. Για τη Lotus όμως οι πολικές αυτές θερμοκρασίες δεν ήταν αρκετές και έτσι έβαλε τη νέα Emeya μέσα σε ειδικούς θαλάμους αυτοκινήτων, όπου το θερμόμετρο έδειξε -40 βαθμούς Κελσίου.
Όλα αυτά τα «βασανιστήρια» έγιναν στο πλαίσιο των αυστηρών χειμερινών δοκιμών που διεξάγει η Lotus για να διασφαλίσει ότι η Emeya μπορεί να αντέξει και στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Είναι το αποκορύφωμα ενός αυστηρού τριετούς προγράμματος δοκιμών και ανάπτυξης σε δεκαπέντε χώρες και σε δύο ηπείρους.
Στην αφιλόξενη Αρκτική οι μηχανικοί της Lotus τελειοποιήσαν τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα, την πρόσφυση και την ευστάθεια της Emeya σε εξαιρετικά ολισθηρές επιφάνειες, όπως το χιόνι και ο πάγος.
Μάλιστα η Lotus έχει αναπτύξει ειδικά χειμερινά ελαστικά για τη νέα Emeya, συστήματα υποβοήθησης που συμβάλουν όταν οδική σήμανση και τα σήματα κυκλοφορίας ενδέχεται να αποκρύπτονται λόγω εξωτερικών παραγόντων, όπως το χιόνι. Ελέγχτηκε επίσης η ικανότητα της μπαταρίας να φορτίζει σε χαμηλές θερμοκρασίες και η αποτελεσματικότητα της θερμικής διαχείρισης.
Lotus Emeya: Τα «όπλα» της στα χιόνια
Όταν το θερμόμετρο κάνει «βουτιά» η Emeya προσφέρει λύσεις που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινή της χρήση. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ο ιδιοκτήτης της Emeya μπορεί εξ αποστάσεως, μέσω εφαρμογής στο smartphone του, να ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι, προτού επιβιβαστεί στο όχημα. Αντίστοιχα το ίδιο μπορεί να πράξει και όταν έχει καύσωνα, ενεργοποιώντας τον κλιματισμό της καμπίνας.
Επιπλέον, οι θερμαινόμενες πλευρικές κάμερες και οι καθρέφτες, απομακρύνουν το συγκεντρωμένο χιόνι ή πάγο, προσφέροντας πολύτιμη ορατότητα στον οδηγό. Παράλληλα το head-up display 55 ιντσών, το οποίο είναι το μεγαλύτερο σε οποιαδήποτε άλλη Lotus, διαθέτει λειτουργία “Snow”, η οποία κάνει την οθόνη μπλε, βοηθώντας τον οδηγό να βλέπει πιο εύκολα τις ενδείξεις και τις οδηγίες που προβάλλονται στο εμπρός παρμπρίζ, στο λευκό φόντο του χιονιού.
Οι παραδόσεις της νέας Emeya στους πελάτες θα ξεκινήσουν αργότερα εντός του τρέχοντος έτους. Στην ισχυρότερη της έκδοση η νέα Emeya διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, απόδοσης 918 ίππων και 985 Nm ροπής, οι οποίοι της επιτρέπουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 2,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα.