Η άγρια ομορφιά της νέας Theory 1 εκφράζει το σχεδιαστικό μέλλον της Lotus, αντλώντας ταυτόχρονα στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της.
Το αιχμηρό και ιδιαίτερα χαμηλό μπροστινό της τμήμα είναι εμπνευσμένο από την S1 Esprit του 1977, ενώ ξεχωρίζουν τα μακρόστενα Led φώτα, τα καμπυλωτά φτερά και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα. Εξίσου λεπτά είναι και τα πίσω Led φωτιστικα σώματα, ανάμεσα στα οποία αναγράφεται το όνομα της Lotus, ενώ χαμηλότερα, κάτω από ένα βαθύ τετραγωνισμένο τμήμα, δεσπόζει ο διαχύτης και στην κορυφή η επεκτεινόμενη αεροτομή.
Οι τροχοί, των 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω, ντύνονται με ελαστικά Pirelli P Zero Elect, τα οποία αναπτύχθηκαν για να μειώσουν την αντίσταση κύλισης και να αυξήσουν την αυτονομία έως και 10%. Η Theory 1 έχει μήκος 4.490 χλστ., πλάτος 2.000 χλστ., ύψος 1.140 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ. Όπως αρμόζει σε ένα supercar οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω, έχοντας όμως φορά προς τα πίσω.
Στο εσωτερικό η διάταξη των καθισμάτων θυμίζει την εμβληματική McLaren F1, καθώς στο κέντρο βρίσκεται τοποθετημένο το κάθισμα του οδηγού και σε μικρή προς τα πίσω απόσταση, αριστερά και δεξιά, δυο ακόμα καθίσματα επιβατών. Υπάρχουν ενσωματωμένα ηχεία στα προσκέφαλα κάθε καθίσματος χρησιμοποιώντας μια τρισδιάστατη εκτυπωμένη δομή πλέγματος.
Το τιμόνι που εκτείνεται προς τον οδηγό έχει αγωνιστικό σχήμα και ενσωματωμένη οθόνη. Παράλληλα συναντάμε head-up display και οθόνες στα άκρα του ταμπλό για να προβάλουν την εικόνα που καταγράφουν οι πλευρικές κάμερες, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς καθρέπτες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι επιφάνειες (ονομάζονται Lotuswear και αναπτύχθηκαν με την Motorskins) που προεξέχουν στα ύφασμα των καθισμάτων, των θυρών και του τιμονιού, οι οποίες χρησιμοποιούνται για μασάζ στους επιβάτες και για την παροχή απτικών ειδοποιήσεων στον οδηγό.
Φουτουριστικά χαρακτηρίζονται τα κουμπιά που εμφανίζονται και εξαφανίζονται, ανάλογα με το αν χρειάζονται ή όχι, μέσω του διαδραστικού υφάσματος που ντύνει επιφάνειες της καμπίνας. Πώς ακριβώς λειτουργούν στην πράξη αυτές οι καινοτομίες;
Για παράδειγμα, οδηγείτε και έρχεται ένα αυτοκίνητο από πίσω σας, τότε το ύφασμα του καθίσματος μπορεί να σας δώσει ένα απαλό σκούντημα στον ώμο, ενώ το ίδιο πράττει και όταν θέλει να σας υποδείξει ότι πρέπει να στρίψετε. Φανταστείτε επίσης να εμφανίζεται ένα κουμπί για να απαντήσετε στην εισερχόμενη τηλεφωνική κλήση που δέχεστε ενώ οδηγείτε.
Lotus Theory 1: Ηλεκτρικό υπερόπλο
Έχοντας το «βλέμμα» στραμμένο στο μέλλον η Theory 1 επιβάλλεται να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη, αλλά και πανίσχυρη ως γνήσιο τέκνο της Lotus. Συνδυαστικά η τετρακίνητη, χάρη στο ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, Theory 1 παράγει 1.000 ίππους, ενώ «δηλώνει» ικανή να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 2,5 δευτ., με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 320 χλμ./ώρα.
Στις εκρηκτικές της επιδόσεις σίγουρα σημαντικό ρόλο παίζει το χαμηλό της βάρος, το οποίο είναι κάτω από 1.600 κιλά, με το αμάξωμα να είναι κατασκευασμένο από carbon υλικό. Η μπαταρία της, χωρητικότητας 70 kWh, υπόσχεται μετά από μια πλήρη φόρτιση, αυτονομία 402 χλμ. (μέτρηση WLTP).