Στη νέα Lotus Type 66 ταιριάζει «γάντι» η φράση «ποτέ δεν είναι αργά», καθώς δημιουργήθηκε 53 χρόνια μετά την αρχική της σύλληψη.
O ιδρυτής της Lotus, Κόλιν Τσάπμαν, είχε ζητήσει κάποτε από τον τότε σχεδιαστή της ομάδας, Τζεφ Φέρις, να εξετάσει ένα όχημα, με το οποίο θα συμμετείχαν στο πρωτάθλημα Can-Am. Ωστόσο ο Κόλιν Τσάπμαν είχε επικεντρωθεί στη Formula 1 και έτσι η εκκολαπτόμενη Type 66 έμεινε στα «χαρτιά».
Μετά από σχεδόν μισό αιώνα όμως η Type 66 πήρε «σάρκα και οστά», καθώς αποκαλύφτηκε στην εκδήλωση “The Quail, A Motorsport Gathering” στο πλαίσιο της Εβδομάδας Αυτοκινήτου στο Μοντερέι της Καλιφόρνιας.
Lotus Type 66: Vintage αλλά σύγχρονη
Το «κλειδί» για την ολοκλήρωση της Type 66 κρατούσε ο Κλάιβ Τσάπμαν, γιος του ιδρυτή της Lotus, καθώς είχε τα σχετικά έγγραφα και σχέδια που του εμπιστεύτηκε ο πατέρας του. Μπορεί σχεδιαστικά η Type 66 να ακολουθεί την ένδοξη κληρονομία της Lotus στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως ενσωματώνει σύγχρονη τεχνολογία αιχμής. Μάλιστα βάφτηκε στα χρώματα (κόκκινο, λευκό και χρυσό) που είχε τότε το μονοθέσιο Type 72 της Lotus στη Formula 1.
Oι πλευρικές εισαγωγές αέρα βοήθησαν στη μείωση της μπροστινής οπισθέλκουσας, στην αύξηση της μπροστινής κάθετης δύναμης και στη διοχέτευση της ροής αέρα μέσα και πάνω από το αυτοκίνητο. Παράλληλα η «ουρά» μοιάζει με τα οχήματα που συμμετείχαν τότε στον αγώνα αντοχής του Λε Μαν. Έτσι επιτυγχάνεται σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και γρηγορότεροι γύροι στην πίστα.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι αν είχε κατασκευαστεί η Type 66 στην ώρα της, θα την είχε οδηγήσει πιθανότατα ο Έμερσον Φιτιπάλντι. Ο Βραζιλιάνος πρώην πιλότος της Formula 1 ήταν επίσημος καλεσμένος στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Type 66.
Η χρήση της Type 66 περιορίζεται εντός της πίστας, ενώ μόλις δέκα αντίτυπα θα κατασκευαστούν, αριθμός φόρος τιμής στους αγώνες που θα συμμετείχε τη σεζόν του 1970, αν τελικά είχε δημιουργηθεί. Η τιμή της κάθε Type 66 αγγίζει το 1 εκατομμύριο λίρες Βρετανίας , δηλαδή σύμφωνα με τις τρέχουσες συναλλαγματικές αξίες 1.149.384 ευρώ. Τροφοδοτείται από V8 κινητήρα, απόδοσης πάνω από 830 ίππους (8.800 σ.α.λ.) και 746 Nm ροπής (7.400 σ.α.λ.).