H Lotus αποκάλυψε στην Καλιφόρνια, στα πλαίσια της έκθεσης The Quail, μία ειδική, πολύ περιορισμένης παραγωγής έκδοση, την Type 66 V8, αποκλειστικά και μόνο για χρήση πίστας.
Η Type 66 θυμίζει αγωνιστικό μονοθέσιο της δεκαετίας του 1970, κάτι που ισχύει αφού έχει δεχθεί επιρροές από τα αγωνιστικά Can Am των 70’s. Γεγονός είναι άλλωστε πως το σχεδιασμός του αγωνιστικού Type 66 ξεκίνησε υπό τις οδηγίες του ίδιου του Κόλιν Τσάπμαν, ιδρυτή της Lotus.
Μπορεί εξωτερικά το Type 66 να δείχνει ρετρό, ωστόσο το αμάξωμα από ανρθακονήματα, κρύβει αρκετή τεχνολογία. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι έτσι, αφού κάθε ένα από τις 10 μονάδες που θα κατασκευαστούν, κοστίζει 1,5 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Αγωνιστικό DNA
Για να ολοκληρωθεί το Type 66 απαιτήθηκαν πάνω από 1.000 ώρες εργασίας στην υπολογιστική ρευστοδυναμική. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μπορούν να παραχθούν 800 κιλά κάθετης δύναμης σε ταχύτητες άνω των 250 χλμ./ώρα, αποδεικνύοντας πως το πνεύμα του Κόλιν Τσάπμαν και το DNA της αγγλικής εταιρείας, εξακολουθεί να υπάρχει σε κάθε νέα της δημιουργία, είτε πρόκειται για μοναδικά αγωνιστικά πρωτότυπα, είτε για μοντέλα παραγωγής, όπως τα σπορ Emira και Evira ή το ηλεκτρικό Eletre.
Πέρα από το αμάξωμα, αυτό που επίσης μπορεί να θεωρηθεί «ρετρό» είναι η τοποθέτηση ενός ατμοσφαιρικού V8 κινητήρα, σε αντίθεση με τα υπερτροφοδούμενα ή υβριδικά σύνολα που κυκλοφορούν. Ο V8 που αποδίδει 830 ίππους στις 8.800 σ.α.λ και 746 Nm στις 7.400 σ.α.λ, είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρο και μεταδίδει την κίνηση προφανώς στους πίσω τροχούς, μέσω ενός σειριακού, αγωνιστικού κιβωτίου.
Για να εναρμονιστεί με τη σύγχρονη εποχή, το Type 66, διαθέτει και αγωνιστικής ρύθμισης σύστημα ABS, αλλά και υποβοηθούμενο τιμόνι, ώστε να διευκολύνει τους οδηγούς κατά την οδήγηση στην πίστα, καθώς σε κάθε περίπτωση δύσκολα φτάνεις τις ικανότητες ενός οδηγού F1 της δεκαετίας του 1970, όπως πχ του Εμερσον Φιτιπάλντι, που παραβρέθηκε στην παρουσίαση του Type 66. Ο Κόλιν Τσάπμαν σίγουρα θα ήταν περήφανος.